karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

18 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آپ هلی آ ، نام فستیوالی است که هر سال در شهر شتلند ، اسکاتلند برگزار می شود . صد ها نفر لباس های وایکینگ ها را به تن می کنند ، شمشیر و سپر به دست به خیابان ها می آیند و یاد و خاطره ی وایکینگ ها را زنده می کنند .

کشتی هایی می سازند و سوار بر آن ها به نبرد با یکدیگر می روند . آتش های بزرگی برپا می کنند و خود را برای جنگ آماده می کنند .

همراه ما باشید تا به این فستیوال برویم .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir3

جشنواره آغاز می شود

این جشنواره در آخرین پنج شنبه ی ماه ژانویه برگزار می شود و در سرمای زمستان با برپایی آتش دل ها را گرم می کند . 

صبح است ...

شهر شلوغ است و همگی در حال خرید کردن . کودکان بیشتر از همه شور و شوق دارند و از این که برادران و پدر هایشان را در لباس وایکینگ ها خواهند دید هیجان زده هستند . 

شهردار خیابان های شهر را آماده کرده است تا این فستیوال در بهترین حالت برگزار شود . مغازه های فروش لباس همه نوع لباسی که یک وایکینگ می تواند بپوشد را برای فروش گذاشته است . شمشیر ها ، سپر ها ، کلاه خود ، زره و کلی لوازم دیگر در کنار لباس ها به فروش می رسد . هوا سرد و ابری به نظر می آید و احتمال بارش برف و باران زیاد است .

نزدیک ظهر شهروندان به خانه هایشان می روند و خود را برای مراسم آماده می کنند .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir37
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir20
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir35

عصر فرا می رسد ...

به هنگام عصر از هر خانه ای مردانی زره پوش و شمشیر به دست به همراه فرزندانشان بیرون می آیند و به سمت خیابان اصلی حرکت می کنند . سکوت همه جا را فرا گرفته است . گویی جنگ نزدیک و دل ها را ترس فرا گرفته .

وایکینگ ها به صف می شوند . در کنار هم و سکوت هنوز در میان جمعیت موج می زند . 

خانواده ها در کنار خیابان ایستاده و نظاره گر هستند . 

ناگهان سکوت شکسته می شود و وایکینگ ها شروع به سرودن شعری کهن می کنند .

باران میبارد 

مردان شمشیر به دست ، مردان دریاها پیش می روند 

پیروزی نزدیک است ، پیروزی نزدیک است

اشک در چشمان همه جمع می شود و آرام آرام در حال سرودن حرکت می کنند . گویی مسخ شده اند و واقعا به دنبال پیروزی می گردند . در انتهای خیابان همه وایکینگ ها به هم می رسند و این جاست که مراسم اصلی شروع می شود .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir16
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir31
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir4
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir34
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir33
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir32
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir30

تاریکی ، تاریکی و باز هم تاریکی ...

هوا تاریک شده . بار دیگر سکوت حکمفرماست و دیگر کسی سرود نمی خواند . ناگهان آتشی بر افروخته می شود و مردان همگی فریاد می زنند و خانواده ها دست و جیغ .

از هر خانواده مردی مشعل به دست به آتش نزدیک می شود و مشعلش را روشن می کند . 

طولی نمی کشد که نور مشعل ها تاریکی را کنار میزند و روشنایی به رنگ آتش همه جا را روشن می کند . سرخ و زرد ، رنگی به رنگ آتش .

مردان بار دیگر شروع به سرودن می کنند

آتش در دست 

ترسی در دل دشمن می بینم 

آتش خواهم زد ، نابود خواهم کرد 

و بار دیگر وایکینگ ها به صف حرکت میکنند و به سمت ساحل میروند . در میان آن ها کشتی به سبک وایکینگ ها دیده می شود .عظیم و زیبا و غرق در سنت های قدیمی .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir36
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir21
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir22
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir25
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir13
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir38
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir39
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir27

پایان ، پایانی به رنگ آتش 

وایکینگ ها به ساحل می رسند و کشتی را به نزدیکی آب می برند و رهایش می کنند . در فاصله ای مشخص می ایستند و سکوت می کنند . فضای حاکم سنگین است و همگی به کشتی چشم دوخته اند . 

مردان مشعل به دست فریاد می زنند و مشعل ها را به سمت کشتی پرتاب می کنند . چند دقیقه بعد کشتی در آتش می سوزد و وایکینگ ها سرود می خوانند و به دنبال زبانه های آتش کشتی به دنیایی دیگر فکر می کنند . 

آتش نابود می کند هرچیزی را 

ما نیز نابود می شویم

شاید به دست آتش

مراسم تمام می شود و همگی به سمت خانه هایشان می روند . 

کشتی در کنار ساحل به آرامی می سوزد و تبدیل به خاکستر می شود .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir10
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir12
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir17
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir9
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir28

تاریخچه ی این فستیوال 

این فستیوال از سال 1880 برگزار می شود و امروزه تغییرات زیادی در آن مشاهده نمی شود . از روزگار قدیم این سنت میان مردمان این منطقه بوده و روح وایکینگ ها هنوز زنده است .

وایکینگ ها مردمانی جنگجو به حساب می آمدند که در قسمت های شمالی اروپا زندگی می کردند و در بیشتر مواقع در کشتی ها زندگیشان را می گذراندند . جنگجویانی که از هیچ چیز نمی ترسیدند و در فرهنگشان شجاعت جایگاه خاصی داشت . 

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir2
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir1
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir0

ویژگی ها و هدف از فعالیت های فستیوال 

زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی وایکینگ ها ارزش خاصی برای مردمان شمال اروپا دارد . از لحاظ تاریخی بسیاری از این مردم خود را از وایکینگ ها می دانند . روشن کردن آتش نشان دهنده ی خشم نسبت به دشمنان است و سرود خواندن نشانه ی روحیه ی جنگ طلبی این مردمان .

در نهایت زمانی که کشتی را آتش می زنند به این معناست که در نهایت هم پیروزی وجود دارد و هم شکست و ترک کردن کشتی یعنی چه پیروزی و چه شکست باید رها شود و به راه زندگی ادامه داد .

فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir6
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir8
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir7
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir5
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir42
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir14
فستیوال وایکینگ ها karnaval.ir19

در فستیوال شرکت کنید 

اخرین پنج شنبه ی ماه ژانویه این فستیوال برگزار می شود . شما قبل از شرکت در مراسم باید ثبت نام کنید و لباس هایتان را تهیه کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت  مراجعه کنید .

فیلمی از این فستیوال 

سخن اخر ...

سفر کنید و از زیبایی ها لذت ببرید .

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.