karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

15 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کنید کنید به ساحل می روید ولی نه برای شنا کردن و یا تماشای غروب بلکه برای بازدید از یک موزه ، زیر آب های دریا .

لباس غواصی بر تن می کنید و به دل آب شیرجه می زنید . دنیا ی زیر آب فوق العاده است و با وجود مجسمه ها ی عجیب و جالب بسیار جذاب تر به چشم می آید.

ماهی ها در کنار شما شنا می کنند ، به این طرف و آن طرف می روند و شما را در این سفر شگفت انگیز دنبال می کنند .

همراه ما باشید تا به زیر آب ها برای بازدید از یک موزه ی خاص برویم .

موزه ی زیر آب karnaval.ir1

موزه ی زیر آب کانکُن

موزه ی کانکُن در کنار آب های ساحلی ساخته شده  و در زیر اعماق دریا انگار به بخشی از طبیعت بدل شده است.

کانکُن شهری ساحلی است که در قسمت شرقی کشور زیبای مکزیک در شبه جزیره ی یوکاتان و ایالت کینتانا قرار دارد . 

این شهر سالانه میزبان گردشگران زیادی است که از سرتاسر دنیا برای گذراندن تعطیلات به این بهشت ساحلی می آیند . 

این موزه ی جذاب و خاص حدود 500 مجسمه را در خود جای داده است و آن ها در اعماق دریا ها حبس کرده است و اگر به دنبال تجربه ی جدیدی هستید این موزه یکی از انتخاب های شما خواهد بود .

این موزه که نام دیگرش مظهر امید هست بزرگترین موزه در جهان می باشد که در زیر آب های دریا ساخته شده است .

مجسمه های این مجموعه از جنس بتن خنثی در مقابل ph آب های دریا ساخته شده اند تا در برابر آب مقاوم باشند تا مقاومت خود را از دست ندهند . در طراحی و ساخت مجسمه ها سعی شده است تا از مردم محلی و فرهنگ آن ها الگو برداری شود و انگار که مجسمه ها ابتدا در دنیای بیرون از آب زندگی می کردند و سپس به درون آب برده شده اند .

این موزه در آب های پارک ملی کانکُن قرار دارد و ایده و ساخت آن توسط جیمی گنزالز به کمک مجسمه ساز جیسون دی کایرس تایلور بنا شد .

 

موزه ی زیر آب karnaval.ir7
موزه ی زیر آب karnaval.ir10
موزه ی زیر آب karnaval.ir13
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-1

تاریخچه ی موزه 

اوایل سال 2008 بود که جیمی و جیسون اولین قدم ها را برای ساخت این موزه برداشتند و تصمیم گرفتند از صخره های مرجانی کمک بگیرند چون که زیبایی زیر آب در کنار مرجان های دریایی دو چندان می شود . مجسمه ها نیز از این زیبایی بی بهره نخواهند ماند .

جیمی به دنبال بهترین منطقه می گشت زیرا بیشتر محیط های مرجانی توسط گردشگران و شناگران آسیب دیده بود . پیشنهادی که جیمی به مدیریت پارک ملی کانکُن ارائه داد جالب بود . در ادامه ی تحقیقاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که با ساخت این موزه شناگران کمتری می توانند به این محیط ها ی مرجانی آسیب برسانند چون که محو تماشای مجسمه های جذاب می شوند و این طور هم شد .

مدیریت پارک با طرح او موافقت کرد و اجازه ی ساخت را صادر کرد . جیمی بسیار خوش حال بود و از این که توانسته کاری برای این صخره های مرجانی انجام دهد و از نابودی کامل آن ها جلوگیری کند .

او با مجسمه ساز ماهر ، جیسون صحبت کرد و او حاضر شد در ساخت موزه به جیمی کمک کند .

تیمی از هنرمندان و مجسمه سازان ماهر شکل گرفت و کار شروع شد. . امروزه 500 مجسمه در زیر این آب ها قرار دارد و دنیایی تازه را ساخته اند .

 

موزه ی زیر آب karnaval.ir1

در راه کمک به محیط زیست 

ساخت این موزه کمک بزرگی به صخره های مرجانی زیبا ی این منطقه کرد که با وجودشان ، به زیبایی این آب ها افزوده اند و خانه ی صد ها نوع ماهی و دیگر موجودات آبزی هستند . 

این مجسمه ها به مرجان ها کمک می کنند تا بر روی آن ها رشد کنند و روز به روز بیشتر شوند . وجود حالت خاص در مواد ساخته شده ی مجسمه ها که ph دارند به رشد بهتر و سریع تر مرجان ها کمک می کند و تکثیر امنی برای آن ها بوجود می آورد . 

با گذشت زمان طبیعت زیر آب این منطقه به طور کل تغییر می کند و محیطی بسیار بکر و زیبا بوجود می آید .

موزه ی زیر آب karnaval.ir14
موزه ی زیر آب karnaval.ir0
موزه ی زیر آب karnaval.ir2
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-25
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-4

تکامل بی صدا

مجسمه سازان این مجموعه را تکامل خاموش می نامند . به نظر آن ها دو دیدگاه مثبت و منفی وجود دارد . نگاه مثبت این است که انسان می تواند در کنار طبیعت بدون وارد کردن آسیبی به آن زندگی کند و ارتباطی سازنده میان خود و طبیعت برقرار کند و نگاه منفی این است که انسان همواره می تواند به محیط زیست و موجودات آن صدمات جدی وارد کند همانند اتفاقی که برای این صخره های مرجانی افتاده است . 

هر مجسمه شخصیت خودش را دارد . ممکن است ماهیگیری محلی باشد و یا جوانی دانشجو و حتی پیر مردی کهن سال . با نگاه به مجسمه ها حس و حال متفاوتی را تجربه می کنید که آن را در اعماق وجودتان می بینید . 

موزه ی زیر آب karnaval.ir3
موزه ی زیر آب karnaval.ir6
موزه ی زیر آب karnaval.ir16
موزه ی زیر آب karnaval.ir11
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-22

ویژگی های موزه

شما در حالی که از این موزه ی زیر آب دیدن می کنید غواصی و شنا هم  را هم تجربه می کنید . اگر شنا بلد نیستید و یا نمی خواهید که خیس شوید قایق های شیشه ای وجود دارند که با سوار شدن آن ها می توانید از موزه دیدن کنید ولی حس و حالی که در اعماق دریا وجود دارد را از دست می دهید . 

مشاهده ی بیش از 500 مجسمه ی مختلف در زیر آب ها تجربه ای خاص و منحصر به فرد محسوب می شود .

موزه ی زیر آب karnaval.ir12
موزه ی زیر آب karnaval.ir4
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-3
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-13
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-16

به بازدید از این موزه بروید ...

برای رفتن و بازدید از این موزه ی فوق العاده باید به شهر کانکُن سفر کنید و سپس 15 کیلومتر به سمت زونا هتلرا بروید و زمانی که به ساحل زیبا برسید یعنی به موزه رسیده اید .

شما به مدت دو ساعت می توانید از موزه در زیر آب دیدن کنید و مدت زمان مناسبی به نظر می رسد . قیمت بیلیت برای بازدید از 53 $ شروع می شود . 

بازدید از موزه در صبح و ظهر انجام می شود و نور کافی در محیط زیر آب برای دید بهتر وجود دارد .

موزه ی زیر آب karnaval.ir1
موزه ی زیر آب karnaval.ir0
موزه-Embodies-Hope-KARNAVAL.IR-26
موزه ی زیر آب karnaval.ir8

ویدیویی از این موزه ی متفاوت

سخن اخر ...

چه خوب است انسان از طبیعت لذت ببرد بدون وارد کردن آسیب به آن .

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

لال شدم بخدا

انتشار:16 اردیبهشت 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.