karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یکی از ترس هایی که شاید در خیلی از ماها مشترک است ، ترس از پرواز است . همین ترس باعث می شود که بیشتر مواقع از طریق راه های زمینی سفر کنیم و تا آن جا که ممکن است کمتر مجبور به سوار شدن به هواپیما شویم. تا به اینجا سوار شدن به هواپیما تنها محدود می شود به زمان سفر اما فکرش را بکنید که قرار باشد در یک هتل هواپیما اقامت کنید!

در نگاه اول جالب و متفاوت خواهد بود اما شاید کم کم حس ترسش هم خودش را نشان دهد...

امروز سفری خواهیم داشت به آمریکای مرکزی و از آن جا به کاستاریکا؛ سفری که اقامتی متفاوت را در آن تجربه می کنیم.

مهم نیست چه #جاذبه های گردشگری در کاستاریکا وجود دارد ما تنها می رویم تا در یک هتل خاص اقامت کنیم.

اقامتی چند روزه در یک هتل که در واقع یک هواپیما است . یک بوئینگ 727 که دست روزگار آن را روی زمین ، زمین گیر کرده و بال پروازش را شکسته .

داستان این هتل چیست ؟! چه شد که به هتل تبدیل شد و پاسخ به سوال های دیگر را خواهید دانست اگر در این سفر همراه کارناوال باشید.

هتل هواپیما کاستاریکا

داستان چیست ...

یک بوئینگ 727 قدیمی که متعلق به سال 1965 بود ، سال ها از آخرین پروازش  در مسیر آفریقای جنوبی و آویانکا می گذشت و در فرودگاه سنت خوزه  که فرودگاهی است در ۱۲ مایلی غرب پایتخت کاستاریکا ، پرواز دیگر هم نوعانش را نظاره می کرد .

بدنه ی هواپیما کاملا سالم بود ، تنها دلیلی که باعث شده بود بال هایش دیگر توان پرواز نداشته باشند بالا رفتن سنش بود . مدتی از این روزگار می گذشت تا این که مسئولان به فکر افتادند تا کاربری این هواپیما را تغییر دهند .  

و حالا  این هواپیما که روزی تنها در فرودگاه San jose افتاه بود، تبدیل به هتلی جالب و لوکس شده که در طراحی کم نظیر است.

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

یک فکر بکر ، یک ایده ی جالب

مسئولان به این نتیجه رسیدند که یک کار جالب انجام دهند . ایده ای که کمی هم بوی پول بدهد . تصمیم گرفتند از بدنه  ی این هواپیمای بازنشسته استفاده کنند و آن را به یک اقامتگاه خاص تبدیل کنند . چیزی متمایز از آن چه تا به حال حداقل در شهر بوده است . اما این کار چالش هایی هم پیش رو داشت . اول انتخاب یک مکان مناسب برای بنا کردن این هتل ، دوم مراحل حمل و نقل لاشه ی هواپیما به محل مورد نظر و بعد از همه ی این ها قابل سکونت کردن آن .

هتل هواپیما کاستاریکا

انتخاب بهترین مکان برای ساخت هتل هواپیما

بعد از کلی بررسی و مطالعه تصمیم گرفتند که این هتل را در پارک ملی مانوئلآنتونیو ( Manuel Antonio National Park ) بنا کنند . پارک ملی که چشم اندازی بی نظیر به اقیانوس آرام دارد و یکی از پر بازدید ترین اماکن گردشگری و توریستی کاستاریکا بود و در سال چیزی در حدود 150.000 بازدیدکننده داشت . در داخل این پارک ملی چندین اقامتگاه مختلف وجود داشت اما قرار شد یک جای متفاوت در مجموعه تفریحگاه های  "کاستا وِرده" در این پارک  بنا شود .

این از انتخاب مکان مناسب ...

حالا وقت جابه جایی است ...

یک جا به جایی عظیم ...

تصاویری از پارک ملی مانوئلآنتونیو

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

جا به جایی عظیم و ساخت هتل

مراحل انتقال بوئینگ 727 از فرودگاه سن خوزه به محل مورد نظر شروع شد . در این عملیات که از 5 کامیون و چندین و چند نیروی انسانی و انواع و اقسام ماشین آلات و ابزار جا به جایی استفاده شد ، تمام قسمت های مختلف هواپیما به صورت قطعات مجزا به نقطه ای که قرار بود این هتل ساخته شود بعد از طی 150 کیلومتر مسافت منتقل شد.

این عمیات انتقال متاسفانه تا حدی تاثیرات منفی در مسائل زیست محیطی منطقه داشت. اما هیچ چیز نتوانست جلوی پیشرفت این پروژه را بگیرد و در نهایت بعد از چندین روز کار سخت تمام قطعات به محل مورد نظر رسیدند و عملیات ساخت شروع شد .

برای این که بتوان از داخل این اقامتگاه شاهد یک منظره ی وصف نشدنی باشیم لازم بود تا آن را بالاتر از سطح زمین بسازند . پس یک سکو به ارتفاع 50 متر ساختند و دماغه ی هواپیما را روی آن قرار دارند . برای این که به خوبی بتوان از فضا استفاده کرد و مساحت اقامتگاهی که ساخته می شود مناسب باشد دو بال هواپیما شکسته شدند تا بتوان یک سقف روی قسمت وسط هواپیما زد و یک آلاچیق رو به اقیانوس بنا کرد .

تصاویری از مراحل انتقال بدنه ی هواپیما به محل ساخت آن

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

طراحی داخلی هتل هواپیما

مراحل ساخت و جابه جایی هتل با هر مشکل و سختی که بود به پایان رسید . اما داخل بدنه ی هواپیما تقریبا از بین رفته بود و بسیار قدیمی و فرسوده شده بود و عملا غیر قابل استفاده ، پس نیاز بود تا داخل لاشه ی هواپیما قابل سکونت شود .

رسیدن به این هدف انتخاب های زیادی داشت . می شد با هزینه ای کم هم به یک محل قابل سکونت رسید . اما حالا که تمام سختی های انتقال را به جان خریده بودند حیف بود که از کنار این موضوع به سادگی بگذرند . این کار به بهترین شکل ممکن انجام گرفت ، از بهترین مصالح ممکن استفاده شد و هر چه که برای یک اقامت چند روزه نیاز بود در این هواپیما مهیا شد تا بتوان به آن لقب هتل داد . مثلا در تمام مبلمان و صنایع چوبی که در این هتل به کار رفته از چوب ساج اندونزییایی استفاده شده است .

در کنار تمام این تغییرات و لوکس کردن داخل هواپیما ، قسمت کابین خلبان آن بدون هیچ تغییری باقی ماند تا شما بتوانید برای چند روزی هم که شده خلبان بودن را تجربه کنید .

قسمت های مختلف این هتل  عبارت اند از :

 دو اتاق خواب

دو حمام

آشپزخانه

تلویزیون‌های صفحه تخت

سالن غذاخوری

تصاویری از بخش های داخلی هتل هواپیما 

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

کابین خلبان هوپیما بدون تغییر

هتل هواپیما کاستاریکا

چشم اندازی بی نظیر

در تمام مراحل ساخت به همه چیز دقت شد تا این که بتوانند بهترین و به یادماندنی ترین اقامت را برای مسافران آن رقم بزنند.

یکی از مهمترین چیزهایی که برای سازندگان خیلی اهمیت داشت این بود که این هتل چشم انداز زیبایی به منطقه داشته باشد که همینطور هم شد.

وقتی در این هتل هواپیما اقامت می کنید با چشم انداز زیبایی روبرو هستید ، می توانید غروب ها روی تراس هتل بنشینید و پنهان شدن خورشید در دل آسمان را در حالی تماشا کنید که آبی اقیانوس پیش روی چشمانتان است...

این شاید یکی از ویژگی های این هتل باشد.

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

هر آن چه که قبل از اقامت در هتل هواپیما باید بدانید

اگر می خواهید چند شبی را در دل یک جنگل استوایی با یک طبیعت و چشم ندازی منحصر به فرد ، در یک مکان خاص سر کنید ، طوری که این بشود بهترین تجربه ی زندگیتان ، اول بلیط خود را به مقصد کاستاریکا رزرو کنید و بعد از آن به سن خوزه بروید . از آن جا  به آدرس زیر بروید :

آدرس : کاستاریکا،پونتارناس،ملی مانوئل آنتونیو


Address: KM 6 a Parque Nacional Manuel Antonio, Puntarenas, Costa Rica

این آدرس شما را به پارک ملی مانوئلآنتونیو  می رساند . تقریبا از سنت خوزه تا این پاک چیزی در حدود 3 ساعت در راه خواهید بود و هزینه ای در حدود US $0.60 باید در نظر بگیرید .

وقتی به پارک رسیدید از آن جا به راحتی می توانید این هتل را پیدا کنید و چند روزی را فارغ از همه چیز و همه کس آرامش واقعی را تجربه کنید .

البته برای رسیدن به این آرامش باید چیزی در حدود 300 تا 350 دلار آمریکا برای هر نفر و هر شب اقامت در نظر بگیرید .

برای بخش خوشمزه هم از یکی از چندین رستورانی که در این پارک در قسمت اقامتگاه ها وجود دارد استفاد کنید مثل Billfish Sportsbar & Grill و ...

البته در این پارک می توانید تفریحات دیگر را هم تجربه کنید هرچند شاید همین هتل برای گذران تعطیلات کافی باشد...

هتل هواپیما کاستاریکا
هتل هواپیما کاستاریکا

ویدئویی کامل هتل هواپیما  کاستاریکا

کلام آخر

نظرتان در مورد این هتل چیست ؟

آیا تا به حال به کاستاریکا سفر کرده اید ؟

هتلی این چنین در همین نزدیکی ها سراغ دارید ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.