karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آذر 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آدرنالین! از آن دست چیزهایی است که انسانها (البته بعضی ها نه همه) از نوع زیاد و غلیظش را دوست دارند و مشخصا برای رسیدن به این هدف اقداماتی هم انجام میدهند.اگر شما هم از این دست اقدامات انجام میدهید و به سفرهایی میروید که آدرنالین شما را تحریک کند،باید 9 مکان توریستی و ترسناک آمریکا را بشناسید تا معنای واقعی ترس و هیجان را ببینید و بدانید.

در سفر هیجانی امروز میرویم تا 9 مکان توریستی و محبوب و صد البته ترسناک و دلهره آور آمریکا را با هم ببینیم تا شاید کمی از این آدرنالین نصیبتان شود...

 

1) صخره موهر ایرلند | Cliffs of Moher, Ireland

این صخره به دلیل موقعیتی که دارد، اگر در یک روز آفتابی و صاف به بازدید این صخره بروید ، جزیره‌های آران در خلیج گالوی و دره‌ها و تپه‌های کونمارا را از فراز صخره‌های موهر می توانید ببینید.ارتفاع این صخره‌ها از سطح اقیانوس اطلس در هاگز هد ۱۲۰ متر است.

این صخره به قدری زیباست که سالانه بیش از 1 میلیون نفر از آن بازدید میکنند و علی رقم توصیه های ایمنی که در اطراف نصب شده مبنی بر اینکه خیلی به لبه های صخره نزدیک نشوید!باز هم عده ای از افراد جسور و نترس تا حدی که میشود به لبه های این صخره نزدیک میشوند تا هیجان را حس کنند!

اگر میخواهید به طور کامل از این صخره دیدن کنید پس به ایرلند | صخره موهر بروید.

آدرس :در لبهٔ جنوب غربی منطقهٔ بورنر ، در نزدیکی شهرستان کلر، ایرلند 

Address :  southwestern edge of the Burren region in County Clare, Ireland 

دوچرخه سواری در صخره موهر
آرامش در صخره موهر
صخره Moher,ایرلند-اماکن دیدنی ایرلند-karnaval.ir8
هیجان در صخره موهر
صخره Moher,ایرلند-اماکن دیدنی ایرلند-karnaval.ir15
فیلمی هیجانی از این صخره زیبا

2) ماچوپیچو، پرو | Machu Picchu

 حتما تا به حال نام سازه ای به نام ماچوپیچو را به عنوان یکی از عجایب هفتگانهء دنیا شنیده اید!

ماچوپیچو در واقع  کاخی است با دیوارهای سنگی ، که جلا داده شده و به سبک اینکاها ساخته شده است.

این کاخ در زمان اوج خودش یک اقامت گاه بوده است.

ماچوپیچو تشکیل شده است از : معبد خورشید، که اتاقی با ۳ پنجره است و منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند.

هر آنقدر که ماچوپیچو جذاب ، شگفت انگیز و از نظر تاریخی با ارزش است نکات ترسناک و هیجان انگیزی نیز دارد.بخش هیجانی این جاذبهء توریستی قسمت کوه نوردی آن است.

از حدود 400,000 هزار نفری که در طول سال به طور میانگین از ماچوپیجچو بازدید میکنند عده ای تنها برای کوه نوردی و رسیدن به قلهء هوآینا پیچو به ماچوپیچو  میروند.

این قله با شیب و ارتفاع زیادی که دارد محل مناسبی برای درک هیجان است.افراد زیادی هستند که ترجیح میدهند ماجراجویی کنند و از مسیر شیبدار و نا امن این قله قدم بزنند و به بالای آن برسند .

جالب است که عده ای از این کوهنوردان اعتقاد دارند که کوهنوردی در ماچوپیچو مثل یک تست اعصاب است!هر لغزشی ممکن است منجر به آسیب و یا مرگ شود.اما با این حال باز هم کوهنوردان آن کم نیستند!

آدرس : پرو، منطقه ی کاسکو ، استان یروبامبا

Address : in the Cusco Region, Urubamba Province, Machupicchu District in Peru 

ماچوپیچو-arnaval.ir9
ماچوپیچو-arnaval.ir0
ماچوپیچو-arnaval.ir2
ماچوپیچو-arnaval.ir6
ماچوپیچو-arnaval.ir1
با این ویدئو ما هم از این قله بالا برویم...

3) صخره ترولتونگا، نروژ | Trolltunga

به نظر میاد صخره ها از آن دست اماکن تفریحی و توریستی باشند که خیلی ها بنا به دلایل زیادی علاقه به بازدید آنها دارند.

هفتمین مکان هم یک صخره است این بار در نروژ.این صخره ترولتونگا، و یا "زبان ترول" نام دارد و یکی از محبوب ترین و پربازدید ترین اماکن توریستی نروژ است.

این صخره که در 10 کیلومتری روستای Tyssedal در نروژ واقع شده است ، در واقع یک صخرهء افقی است با ارتفاع نزدیک به 700متر...همین عدد کافی است تا آدرنالین خونتان را بالا ببرد.

چیزی که در مورد این صخره جالب است این است که با وجود اینکه نزدیک شدن به لبهء صخره به شدت خطرناک و بیشتر از آن ترسناک است اما همیشه صف های طولانی از بازدید کنندگان بر روی این صخره وجود دارد تا به لبهء صخره بروند و عکس بگیرند!این انتظار ممکن است تا 20 دقیقه هم طول بکشد.

با وجود اخطارهای زیاد باز هم بسیاری از ماجراجویان در بازدید از این صخره به لبهء آن نزدیک میشوند و همین موضوع در طول سال متاسفانه حوادثی را نیز به دنبال دارد.مثل اینکه همین چند وقت پیش یک توریست بر اثر سقوط از صخره جان خود را از دست داد.

آدرس :شهرستان هردلند ، شرق منطقه اسکجدال در 10 کیلومتری دهکده تی سدال

Address: Hordaland ،  east of the Skjeggedal area, about 10 kilometres (6.2 mi) east of the village of Tyssedal 

karnaval.ir9
karnaval.ir10
karnaval.ir2
karnaval.ir3
karnaval.ir7
karnaval.ir1
فیلمی زیبا از طبیعت بکر اطراف این جزیره و در نهایت خود جزیره

4) اسکلیگ مایکل | Skellig Michael  

ششمین مکان هیجانی هم در ایرلند واقع شده است.اسکلیگ مایکل (که معنای لغوی آن صخره مایکل است) در واقع یک جزیرهء صخره ای و شیبدار در دل اقیانوس اطلس است.

این صخرهء زیبا و البته خطرناک در قرن هفتم کشف شد و نزدیک به 600 سال محل اقامت راهبین مسیحی (یک صومعه) بود.این صخره از ارزش زیادی برخوردار است و به همین جهت در سال 1996 به ثبت آثار یونسکو رسید.

دلیل شهرت این صخره این است که از معروف ترین و البته دست نیافتنی ترین صومعه های اروپا شناخته شده است.

جدا از ارزش تاریخی که این صخره دارد یکی از هیجان انگیز ترین اماکن توریستی ایرلند نیز محسوب میشود.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و شیبی که دارد هرساله افراد زیادی از آن بازدید میکنند.در سال 2009 چندین حادثهء ناگوار برای توریست های ماجراجو در این منطقه رخ داد که منجر شد به این که ، در منطقه علایم هشداردهنده و نرده هایی برای محافظت بیشتر نصب شوند.اما باز هم با این حال باید در بازدید از این صخره جانب احتیاط را به شدت رعایت کرد.

آدرس: ایرلند، شهرستان کری، 11 کیلومتری غرب ایوراق

Address : 11.6 kilometres (7.2 mi) west of the Iveragh Peninsula in County Kerry, Irelan 

karnaval.ir-Skellig Michael6
karnaval.ir-Skellig Michael0
karnaval.ir-Skellig Michael2
karnaval.ir-Skellig Michael4
karnaval.ir-Skellig Michael3

5) پلی  در کوه هوآ | Hua Shan

این کوه  که یکی از ترسناک ترین پل های دنیا را در خود جای داده است . کوه هوآ یکی از پنج کوه بزرگ چین است، و دارای اهمیت  زیادی از لحاظ مذهبی است.این پل به دلیل موقعیت خود هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده را میزبانی می کند.اگر قبلا لیست 5 پل وحشتناک دنیا را خوانده باشید بیشتر با این پل آشنا خواهید شد.

متاسفانه در طول سال بعضی از بازدید کنندگان این پل دچار حادثه هایی می شوند که همین امر سبب شده تا نکات ایمنی بیشتری در محوطه و روی پل نصب شود.اما با وجود تمام اخطار ها و خطرناک بودن پل ، باز هم افراد زیادی برای گرفتن یک عکس روی پل حاضرند ماجراجویی های خطرناکی را تجربه کنند.

آدرس:  شهرستان هواین در استان شانکس چین

 Address : the city of Huayin in Shaanx china

ترسناکترین پلهای دنیا-karnaval.ir3
karnaval.ir-Huashan Cliffside Path7
karnaval.ir-Huashan Cliffside Path4
karnaval.ir-Huashan Cliffside Path1
حاضرید تا از روی این پل عبور کنیم...

6) مراسم گاوبازی|اسپانیا

یکی از سنتهای قدیمی مردمان اسپانیا مراسم گاوبازی است که هر ساله به طور مدام اجرا می شود.

این مراسم نه تنها ریشهء تاریخی برای مردمان اسپانیا دارد بلکه با هدف جذب گردشگر و توریست نیز برگزار می شود.در این مراسیم گاوهای نر که به شدت وحشی هستند را در یک میدان گاوبازی رها میکنند تا افراد دلیر و ماجراجو بتوانند در مقابل این گاوهای خشمگین خودی نشان بدهند و در آخر هر نفر که مقاوت بیشتری در این میدان داشته باشد در نظرها قدرتمندتر و ماجراجوتر است.

در کنار آسیب های زیادی که شرکت کنندگان این مسابقه میبینند ، این مراسم منتقدان زیادی هم دارد که مراسم گاوبازی را نوعی حرکت نقض حقوق حیوانات میدانند.

در مورد این فستیوال بیشتر بدانید (اینجا)

گاوبازی اسپانیا-karnaval.ir5
گاوبازی اسپانیا-karnaval.ir0
گاوبازی اسپانیا-karnaval.ir2
گاوبازی اسپانیا-karnaval.ir3
فیلمی از یک مسابقهء گاوبازی

7) جاده شمالی یانگاس | Yungas

رتبهء چهارم در این لیست یک جاده است.در واقع یکی از خطرناک ترین و وحشتناک ترین جاده های دنیا است.

این جاده هر چند خطرناک و وحشتناک است اما به مکانی به عنوان یک توفقگاه برای توریستان و گردشگران تبدیل شده است.

تا همین چند سال پیش یعنی تا 2007 یک جادهء خاکی بود اما به دلیل صعب العبور بودن و بعضا اتفاقات ناگواری که در آن رخ داد ، آن را آسفالت کردند تا شاید کمی ایمن تر شود.

در دنیا این جاده را با عنوان "جاده مرگ" می شناسند اما باز هم ماجراجویان در کمال هیجان ، و نا امنی حاضرند روی این جاده دوچرخه سواری کنند و حتی بزرگترین تورهای دوچرخه سواری بولیوی در آن برگزار می شود و جالب این است که هر سال بر تعداد این دوچرخه سواران افزوده می شود.

آدرس: این یک جاده بین La Paz و منطقه جنگلی Yungas در بولیوی است

Address: road between La Paz and the Yungas in Bolivia's forest area 

جاده مرگ-karnaval.ir5
جاده مرگ-karnaval.ir9
جاده مرگ-karnaval.ir10
جاده مرگ-karnaval.ir3
جاده مرگ-karnaval.ir8
جاده مرگ-karnaval.ir2
جاده مرگ-karnaval.ir4
فیلمی مهیج از دوچرخه سواری یکی از شرکت کنندگان در یکی از تورهای دوچرخه سواری

8) آتشفشان عظیم | Volcano Boarding

 بدون شک وقتی صحبت از اماکن ترسناک می شود ، آتشفشان ها حرف اول یا حداقل دوم را میزنند.تا به حال یک آتشفشان فعال را از نزدیک دیده اید؟

ایا تا به حال روی یک آتشفشان فعال سرسره بازی کرده اید؟؟

تعجب نکنید اگر این کاری است که تا به حال نکرده اید و میخواهید این را هم تجربه کنید به نیکاراگوئه بروید و سراغ آتشفشانی به نام آتشفشان شبانه روزی را بگیرید.این کوه آتشفشانی به گونه ای است که میتوان روی آن با سورتمه های چوبی به زبان خودمان سرسره بازی کرد و به پایین کوه آمد!شاید این کار از نظر خیلی ها معقول و منطقی نباشد اما افراد ماجراجو حاضرند برای این سواری حتی 30$ هم پرداخت کنند!برای اینکار باید لباس مخصوص و عینک محافظ داشته باشید و البته یک دل نترس!!

شاید ترسناک و خطرناک به نظر بیاد اما برای خیلی ها اوج هیجان است....آخر آدرنالین....

آدرس: لئون ، نیکاراگوئه ، آمریکای مرکزی 

Address : Leon, Nicaragua, Central America

کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir2
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir1
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir0
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir5
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir8
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir9
کوه آتشفشان شبانه روزی-karnaval.ir6
با یکی از تورهایی که شما را به سرسره بازی میبرند همراه شویم...

9) ساحل ماهو | Maho

 اولین مکان در لیست وحشتناک ترین جاذبه های توریستی دنیا ، یک ساحل است.شاید همین که نام ساحل را می شنویم این در ذهن ما تداعی شود که روی شنهای سفید ساحل قدم میزنیم و از آرامش محیط و صدای امواج آب لذت میبریم.درسته است همه چیز همانطور که فکر می کنید پیش می رود تا اینکه ناگهان یک هواپیما از فاصلهء بسیار کم از بالای سرتان عبور میکند....

بله ساحل Maho در سنت مارتین واقع شده است که به دلیل اینکه در نزدیکی یک فرودگاه  قرار دارد تقریبا هر چند دقیقه یکبار یک هواپیما از بالای سرِ افراد عبور میکند.ارتفاع این هواپیماها به قدری کم است که در محوطهء ساحل علایم هشدار دهنده ای نصب شده و از افرادخواسته شده تا در زمان عبور این هواپیماها بنشینند تا خطر به حداقل برسد!بوده اند کسانی که هواپیما به هنگام عبور با آن ها برخورد کرده و دچار حادثه و یا حتی مرگ شده اند.

یکی دیگر از لحظات هیجان انگیز در این ساحل زمانی است که هواپیما می خواهد از باند بلند شود!با وجود اخطارهای فراوان باز هم افراد وقتی متوجه می شوند که هواپیما میخواد از زمین بلند شود تا جایی که می شود به باند نزدیک می شوند تا شاید به حس هیجان درونشان پاسخ دهند...

راجع به این فرودگاه اگر بیشتر می خواهید بدانید اینجا کلیک کنید.

آدرس: جزیره کارائیب، سنت مارتین، ساحل ماهو

Address : Maho Beach ، side of the Caribbean island of Saint Marti 

11-karnaval.ir4
11-karnaval.ir2
11-karnaval.ir6
11-karnaval.ir3_
فیلمی بسیار جالب از لحظهء فرود هواپیما در باند فرودگاه

شما کدام یک از این مقاصد را برای سفر بعدیتان انتخاب میکنید؟!

آیا اصلا انتخابی دارید؟!حس شجاعت شما تا چه حد به شما اعتماد به تفس میدهد تا به یکی از اماکن بروید تا بتوانید به حس هیجان درونتان پاسخ مناسب و لازم را بدهید....

در هر صورت....

دنیاتون شاد شاد و شادیتون دنیا دنیا.... :-D

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.