karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 اسفند 1400

به روز رسانی

28 تیر 1402

بسیاری از اشخاص علاقه زیادی به انواع گل رنگی و نگهداری آن در منزل دارند. انواع گل رنگی انتخاب خاص و جذابی است، زیرا زیبایی و رنگ زیادی به منزل شما میبخشند. نگهداری از انواع گل های رنگی در منزل علاوه بر لوکس شدن دکوراسیون منزل شما، شادی و نشاط را در منزل شما ایجاد کنند. در این مطلب به معرفی چند نمونه از انواع گل رنگی خاص و متفاوت پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

با نگهداری انواع گل خانگی و رنگی در منزل خود رنگین کمان درست کنید. گل‌های رنگی زیبا را در خانه‌های خودتان پرورش دهید و گذشته از زیبایی و لطافتی که به زندگی می‌بخشند، منظره چشم‌نوازی را به میهمانان و ساکنین خانه هدیه کنید. انواع گل‌های رنگی می‌توانند زیبایی بخش تراس‌های خانه و تزئین کنندۀ نمای بیرون ساختمان شما باشند و دل هر ره‌گذر و بیننده‌ای را به وجد بیاورند. یکی از دلایلی که امروزه پرورش گل به اندازۀ سایر گیاهان و درختان در منازل مسکونی رواج پیدا نکرده، شاید آشنا نبودن بسیاری از افراد با انواع گل‌های آپارتمانی می‌باشد.

بیایید با هم با چند نمونه از زیباترین  انواع گل‌های رنگارنگ آشنا شویم.

آشنایی با 13 گل رنگی جذاب

معرفی انواع گل رنگی خاص و زیبا

آن چیزی که ما از آن به عنوان گل‌های رنگی یاد می‌کنیم، در واقع گیاهان آپارتمانی هستند که دارای برگ‌های رنگی متنوع می‌باشند و همین تنوع رنگ جنبۀ بسیار دیدنی و جذابی به آنها می‌بخشد:

 

نام گل های رنگی

رنگ هرکدام از گل ها

آشیانتوس

سبز و قرمز

آناناسیان

قرمز، صورتی

کروتون

زرد و سبز، سبز و صورتی

حنا

صورتی، قرمز، سفید، زرد

گل سنگ

صورتی، سفید

سینگونیوم

سفید، صورتی

کاکتوس عید پاک

صورتی

پیچک چشم سیاه

نارنجی، زرد

مرجان مینیاتوری

قرمز، صورتی

گل ارکیده

سفید، بنفش، سفید بنفش، صورتی بنفش

گیاه برگ بیدی

صورتی سبز

گیاه بنت قنسول

صورتی، قرمز

اکسالیس

بنفش

1.آشیانتوس

آشیانتوس اصالتاً یک گیاه آپارتمانی نیست؛ اما می‌توان در آپارتمان هم از آن مراقبت کرد. آشیانتوس برای رشد به دمای بالا و رطوبت خوبی نیاز دارد و باید در یک محل نورگیر خانه قرار گیرد تا نور مستقیم خورشید به آن بتابد. اگر حوصله به خرج دهید و  فقط در زمانی که خاک آن کاملاً خشک شده است، آن را آبیاری کنید، روند گل‌دهی آن افزایش پیدا می‌کند. به طور میانگین آشیانتوس هفته‌ای یک بار به آبیاری نیاز دارد. این گیاه باید از یک خاک سبک و کود مناسب برخوردار باشد.

آشیانتوس

2. گل آناناسیان

آناناسیان بومی جنگل‌های استوایی و به برگ‌های رنگی و گل‌های زیبا معروف است و می‌تواند جلوۀ زیبایی را به خانۀ شما بدهد. گل آپارتمانی آناناسیان با نور کم نیز رشد می‌کند و یک گیاه عالی برای محیط خانه و دفتر کار به حساب می‌آید. 

آناناسیان به آبیاری متوسط و در تابستان به مه پاشی نیاز دارد. خاک مورد نیاز آناناسیان، از نوع خاک برگ، پرلیت یا شن و خاک کوکوپیت می‌باشد. در فصل رشد می‌توانید هر دو هفته یک بار از کودهای مایع برای برگ گیاه استفاده کنید. 

گل آناناسیان

3. کروتون

یک گیاه بسیار نازدار و حساس که باید در پرورش گل و گیاه آپارتمانی خیلی مهارت داشته باشید تا حریف رشد آن شوید.  کروتون بومی اقیانوسیه است و برگ‌های وحشی آن به رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی هستند و به نور فراوان خورشید و خاک همواره مرطوب نیاز دارد. در فصل زمستان نیز به آبیاری کم و کود نیاز دارد. 

کروتون

4. گل حنا

یک گیاه همیشه سبز آپارتمانی که در بیشتر طول سال گل دارد. حنا به دمای نسبتاً زیادی نیاز دارد و باید تمام روز در معرض تابش غیر مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد. خاک مرطوب و آبیاری منظم و کود ورمی کمپوست از جمله نیازهای این گیاه هستند. تا زمانی که خاک رطوبت خود را از دست نداده، به گل حنا آب ندهید. 

گل حنا

5. گل سنگ

گل سنگ یک گیاه علفی با بوتۀ کوچک و رنگ‌های مختلف است و به دلیل وجود لکه‌های موجود بر روی برگ آن به عنوان یک گیاه زینتی آپارتمانی استفاده می‌شود. ارتفاع گلسنگ گاه به ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد و حتی گاهی به عنوان گیاه پوششی بر روی سطح خاک گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل‌سنگ معمولاً به رنگ صورتی است؛ اما رنگ‌های سفید و قرمز آن نیز مشاهده می‌شود. رطوبت بالا و نور غیر مستقیم و کمپوست، از الزامات شادابی این گیاه هستند. 

گل سنگ

6. سینگونیوم

یک گل بسیار زیبا و دلنشین؛ این گیاه فریبنده، از جمله گیاهان رونده است که می‌تواند با اتکا به درختان و گیاهان دیگر تا چندین متر اوج بگیرد. سینگونیوم یک گزینۀ بسیار عالی برای آرایش نمای ساختمان یا تراس می‌باشد. این گیاه در هر شرایط آب و هوایی رشد می‌کند؛ ولی نور کم موجب از بین رفتن شادابی برگ‌های آن می‌شود. 

سینگونیوم

7. کاکتوس عید پاک

گل‌های قرمز، سفید، نارنجی و صورتی کاکتوس عید پاک فضای زیبایی را به محیط داخلی خانه شما می‌دهند. کاکتوس عید پاک به یک محیط روشن و پُرنور با تابش غیر مستقیم نور خورشید نیاز دارد. این گیاه هفته‌ای دو تا سه بار به آب نیاز دارد. لذا پس از فصل گل‌دهی، مقدار آبیاری آن کاهش پیدا می‌کند و به هفته‌ای یک بار می‌رسد. خاک این گیاه باید از زه‌کشی بالایی برخوردار باشد.

کاکتوس عید پاک

8. پیچک چشم سیاه

این گیاه که به آن پیچک سیاه چشم هم گفته می‌شود، دارای یک ظاهر پنج برگی و برگ‌های شاداب است. این گیاه چند ساله و همیشه سبز است و در داخل خانه به خوبی رشد می‌کند. پیچک چشم سیاه را در کنار پنجره‌های جنوبی تحت تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. هر چه بر سن پیچک سیاه چشم اضافه می‌شود، پریود آبیاری آن را کاهش دهید. 

پیچک چشم سیاه

9. مرجان مینیاتوری

مرجان مینیاتوری بومی جزیرۀ ماداگاسکار است که تا ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع می‌گیرد. این گیاه دارای خارهایی بر روی ساقه‌های خود است و در ضمن شیرۀ آن سمّی است و موجب ایجاد تحریک‌های پوستی می‌شود. مرجان مینیاتوری نیاز به نگه‌داری خاصی ندارد و باید در مقابل یک پنجرۀ آفتاب‌گیر جنوبی قرار گیرد. مرجان مینیاتوری از مقاومت زیادی در برابر خشکی برخوردار است و با خاک شنی و کمی خشک و نور کامل می‌تواند گل‌دهی کند.

مرجان مینیاتوری

10. گل ارکیده

گل اُرکیده نیاز به خاک مخصوصی دارد و سایه دوست است. اما باید کمی هم تحت تابش غیر مستقیم و ضعیف خورشید قرار داشته باشد. ارکیده به رطوبت متوسط نیاز دارد و اگر شرایط رشد آن مهیا باشد، می‌تواند هر سال تا سه بار گل‌دهی کند. 

گل ارکیده

11. گیاه برگ بیدی بنفش

برگ بیدی بنفش دارای برگ‌های نرم و بنفش رنگی است. این گیاه را می‌توانید در گلدان‌های سبدی آویز یا گلدان‌های سرامیکی کوچک و در زیر نور مستقیم خورشید بکارید. این گیاه به آبیاری بسیار کمی نیاز دارد و حتی با مرطوب بودن طولانی مدت خاک، ریشه‌های آن می‌پوسد. برای تکثیر برگ بیدی می‌توانید به روش قلمه زدن انجام دهید. 

گیاه برگ بیدی بنفش

12. گیاه بنت قنسول

بنت قنسول که به آن سرخ برگه یا برگ سرخ هم گفته می‌شود، گل‌هایی به رنگ زرد و برگ‌هایی به رنگ قرمز دارد که ترکیب این دو با هم یک منظرۀ دل‌ربایی را به هر بیننده‌ای می‌دهد. البته رنگ‌های دیگری مثل صورتی، سفید و هلویی هم هستند. اما رنگ قرمز این گیاه از جذابیت بیشتری برخوردار است.

اندازۀ برگ‌های بیضی شکل سرخ برگه می‌تواند به اندازۀ کف دست هم برسد. این گیاه به نور کامل غیرمستقیم نیاز دارد و برای آبیاری آن باید مطمئن شوید که خاک آن خشک شده باشد. خاک گلدان بنت قنسول باید زه‌کشی خوبی داشته باشد و از مخلوط پیت ماسه و خاک گلدان برای آن استفاده شود. 

گیاه بنت قنسول

13. اکسالیس

اکسالیس یا گل عشق با برگ‌های بنفش و سبز خود از یک رشد سریع برخوردار است و جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوست به شمار می‌رود. این گیاه در خاک خشک به خوبی رشد می‌کند؛ ولی خاک آن باید مملو از مواد مغذی باشد تا رشد آن را تضمین کند. آب کافی و سالم برای این گیاه جنبۀ حیاتی دارد.

اکسالیس

سخن پایانی

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از انواع گل های رنگارنگ در آپارتمان‌ها و سایر منازل مسکونی و همچنین استفاده از آنها برای تزیین بالکن و تراس می‌تواند ضمن تقویت روحیۀ ساکنین در آن خانه باعث تصفیۀ محیط و ایجاد یک انرژی مثبت در محل زندگی شما شود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم هرگونه پرسش در زمینۀ نگه‌داری انواع گل رنگی یا پرورش گل‌های آپارتمانی را با ما در میان بگذارید و بهترین مجموعه از گل‌های مناسب برای محیط خانۀ خود را با توجه به پتانسیل واحد مسکونی خود را تهیه کنید. فراموش نکنید انواع گل‌های خانگی می‌توانند بهترین هدیه برای یک دوست نیز به شمار آیند.

در نهایت رسیدگی و پرورش این گل ها أصلا کار پیچیده ای نیست و ما در بخش مقالات آموزشی کاملا شما را راهنمایی می کنیم. پس بدون نگرانی آماده تهیه این گل ها باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.