karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1400

به روز رسانی

21 اسفند 1400

انواع گل خانگی، گیاهانی که نفس‌شان بر هر دردی دواست. انواع گل طبیعی خانگی یکی از بهترین وسیله ها برای دکوراسیون خانه هستند، نه تنها رنگ شاداب آنها برای چشمان شما خوشایند است، بلکه فواید زیادی نیز دارند، از تقویت خلاقیت و کاهش استرس گرفته تا افزایش انرژی مثبت و تصفیه هوا. 

قطعا شما از این ایده هیجان زده شده اید اما نمی دانید از چه گیاهانی باید استفاده کنید تا در عین زیبایی مقاوم هم نیز باشند؟ 

در اینجا 16 گل خانگی زیبا و مقاوم را برای شما جمع آوری کرده ایم و قصد داریم تا شما را با این گیاهان کوچک آپارتمانی آشنا کنیم تا ضمن آشنایی با ویژگی‌های هر کدام، از آنها برای تزئین فضای داخلی آپارتمان خود استفاده کنید. 

 

معرفی انواع گل خانگی

ما در این در مقاله به معرفی گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت اما در صورت نیاز در مورد انواع گل شاخه گل بریده به https://vipshop.flowers/flowers مراجعه نمایید. در این صفحه علاوه بر آشنایی با 500 گل طبیعی، امکان خرید آنلاین انواع گل و گیاهان خانگی نیز وجود دارد.

اگر احساس می‌کنید پرورش انواع گل خانگی نیاز به مهارت خاصی در زمینۀ باغبانی دارد، در پایان این متن متوجه اشتباه خود خواهید شد. نگاهی به محیط پیرامون خودتان، چه در منزل و چه در محل کار بیندازید.

آپارتمان نشینی ما را به چهاردیواری‌هایی کوچک و چشم‌اندازهایی از جنس آهن و سیمان و هوای آلوده محدود کرده است. یکی از بهترین راه‌کارها برای غلبه بر این معضل و ایجاد یک چشم‌انداز زنده و پویا، و البته زیبا، استفاده از انواع گل‌ های خانگی است.

خواص شگفت انگیز گیاهان بر سلامتی انسان

بهبود کیفیت هوای منزل

درمان مشکلات روحی و عاطفی

افزایش شادی و انرژی مثبت

افزایش تمرکز

افزایش بهبودی در زمان بیماری

کاهش استرس

آشنایی با انواع گل خانگی زندگی بخش در منزل

1) کراسولا آربورسینز  (Crassula arborescens)

خیلی نگران آب این گیاه نباشید. کراسولا آربورسینز، که به آن دلار نقره‌ای هم گفته می‌شود، در دستۀ انواع گلهای خانگی گوشت‌خوار قرار دارد. این گیاه اگر نورگیری خوبی داشته باشد، می‌تواند خیلی زود شما را پذیرای شکوفه‌های سفید و صورتی خود کند. به همین دلیل پشت پنجره‌های جنوبی که نور خورشید را به خوبی دریافت می‌کنند، محیط بسیار مناسبی برای این گیاه به شمار می‌رود.

انواع گل خانگی

2) زاموفیلیا (ZZ Plant)

یک گیاه بسیار قانع و بدون دردسر که می‌تواند به خوبی شما را از لحاظ رشد خوب و بی دردسر قانع کند. زاموفیلیا یکی از انواع گل خانگی ای است که به عنوان یکی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی، با نور متوسط و مقدار کمی غذای مخصوص گیاه، به خوبی رشد می‌کند. 

انواع گل و گیاه خانگی

3) آنتوریوم (Anthurium Plant)

ماندگاری زیاد، شکوفه‌های مقاوم و قوی و غلاف‌های خوش‌رنگ و براق. اینها ویژگی‌های گیاه باشکوه آنتوریوم هستند. این گیاه به حدی شفاف و تمیز است که گاهی اوقات احساس می‌شود گیاه مصنوعی است. آنتوریوم میانۀ خوبی با تابش مستقیم نور خورشید ندارد و برای آب‌دهی نیز حتماً باید زمانی اقدام کنید که سطح خاک آن دست‌کم تا دو سانتی‌متر کاملاً خشک شده باشد. 

انواع گلهای خانگی

4) سرخس دکمه ای (Lemon Button Fern)

سرخس دکمه‌ای رشد سریع و ساده ای دارد و شما را به چالش نمی‌کشد. بنابراین اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را به گیاه آپارتمانی خودتان اختصاص دهید و یا یک هدیۀ خوب برای یک دوست خریداری کنید، ما این گیاه زیبا و تزئینی با برگ‌های آویخته و چشم نواز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

عکس انواع گل خانگی

5) بونسای شفلرا مینیاتوری (Hawaiian Umbrella Tree Bonsai)

این نوع بونسای، در برابر هر نوع وضعیت نوری، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و آن ‌قدر انعطاف‌پذیر است که می‌توانید آن را به حال خود رها کنید تا به طور طبیعی به رشد خود ادامه دهد. البته سایز گلدان در سرعت رشد آن تأثیر زیادی دارد. ظاهر این گیاه نیز ارتباط زیادی با شرایط خاص پیرامون آن دارد.

انواع گل خانگی

6) فیکوس بونسای (Grafted Ficus Bonsai) 

یک درخت مینیاتوری. بونسای‌ها با ظاهر خود غوغا می‌کنند. انگیزه، انرژی و شادابی ... این‌ها گوشه‌هایی از ارمغان یک گلدان فیکوس بونسای برای خانه شما است. فیکوس بونسای یکی از انواع گل و گیاه خانگی است که نیاز به نور کمی دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است. بُن سای را برای دفتر کار، اُپن آشپزخانه، یا میز دراور اتاق خوابتان پیشنهاد می‌کنیم. 

انواع گل خانگی طبیعی

7) گیاه فیکوس (Rubber Plant)

فیکوس بر اثر تابش غیر مستقیم نور خورشید، در خاک مرطوب و هوای نم‌دار می‌تواند تبدیل به یک گیاه باوقار و خوش اندام شود. برگ‌های براق فیکوس، تجلّی بخش برگ‌های مصنوعی هستند. درختچۀ فیکوس می‌توانند برای سالن‌هایی که سقف بلند دارند یا ورودی اماکن عمومی مثل هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی، جلوه طبیعی زیبایی به همراه داشته باشند. اگر فیکوس را در داخل منزل می‌کارید، به فکر انتقال آن به فضای باز در چند سال آینده هم باشید. 

انواع گل خانگی

8) گل فیل گوش (Elephant Ears Plant) 

فیل گوش  یکی از انواع گیاهان آپارتمانی است که در بازار به نام "گل بابا آدم" هم شناخته می‌شود، یک گیاه پهن برگ است. این درختچه به دلیل برگ‌های پهن و بزرگی که دارد، بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند یک طبیعت آمازونی انبوه در خانه خود داشته باشند. به همین دلیل نگه‌داری دراز مدت فیلگوش در خانه می‌تواند محدودیت به همراه داشته باشد. اما اگر سرسرای نورگیر و فضای گسترده‌ای دارید، می‌توانید با مرطوب ساختن محیط، شرایط رشد خوبی را برای فیلگوش مهیا کنید. 

انواع گیاهان خانگی

9) گیاه شبدر زینتی یا اگزالیس (Oxalis Plant) 

به این گیاه، شبدر تقلبی هم می‌گویند؛ چراکه شباهت زیادی به شبدر اصلی دارد. اگزالیس علاقۀ زیادی به قرار گرفتن در محیط بستۀ خانه دارد. رنگ بنفش و زرشکی برگ‌های این گیاه خاطرخواه زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده است و اگر در گلدان‌های رنگی سرامیکی کاشته شود، فوق‌العاده دل‌ربایی می‌کند. اگزالیس تحمل ساعت‌ها تابش نور مستقیم خورشید را دارد. بنابراین می‌توانید از آن برای تزیین بالکن یا حیات‌های آفتابی استفاده کنید. برگ‌های اگزالیس برای حیوانات خانگی مسمومّیت‌زا هستند. 

انواع گل خانگی گلدار

10) گیاه رشته مروارید (String of Pearls)

یکی دیگر از انواع گلهای تزیینی، رشته مروارید است که مشخصۀ اصلی آن شاخه‌های ظریف و مُهره‌ های گرد و زیبایی است که از آن آویخته‌اند. رشتۀ مروارید عاشق آویزان شدن از سقف یا قرار گرفتن بر روی کنسول یا استند است. این گیاه برای رشد بهینۀ خود نیاز به خاک کاکتوسی با زه‌کشی مناسب دارد. ریشه این گیاه با آب زیاد میانه خوبی ندارد و محل نگه‌داری آن باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد. 

انواع گل خانگی تزئینی

11) گیاه کاکتوس گوش خرگوشی  (Bunny Ear Cactus)

از خانوادۀ کاکتوس‌ها است؛ با این تفاوت که روحیه خانه را تغییر می‌دهد و خیلی ساده و بی دردسر به رشد خود ادامه می‌دهد. البته باید مراقب نور زیاد و آب‌دهی منظم این گیاه باشید. گوش خرگوشی اگر در یک گلدان سنگی با شن‌ها و سنگ‌های تزئینی کاشته شود، جذابیت دو چندانی خواهد داشت. 

گل خانگی آفتاب دوست

12) گیاه آلوئه‌ورا (Aloe Vera)

یک گیاه فوق‌العاده انعطاف پذیر و زیبا که نیاز به یک مکان پُر نور دارد. گلدان آلوئه‌ورا به عنوان هدیه، یکی از پیشنهادات ما به شماست. این گیاه از سازگاری بسیار بالایی با محیط اطراف خود برخوردار است. همان گونه که می‌دانید ساقه‌های آلوئه‌ورا به طراوت پوست کمک می‌کنند. 

انواع گل خانگی طبیعی

13) گیاه پوتوس (Pothos Plant)

یکی از معروف‌ترین انواع گل و گیاه خانگی است که به آن پیچک شیطان هم گفته می‌شود. شاخه‌های پوتوس علاقه زیادی به بالا رفتن از دیوار و سقف دارند. البته پتوس با نور کم سازگاری بهتری دارد. زمان آب‌دهی این گیاه باید خاک آن کاملاً خشک شده باشد. ولی در یک فضای نوری مناسب، آبیاری هفته‌ای یک بار برای پوتوس مناسب است.

بهترین گل های خانگی

14) گیاه بامبو (Chinese Water Bamboo)

گیاه بامبو یکی از انواع گل و گیاه طبیعی خانگی طبیعی ای است که در آب رشد میکند. تمام جذابیت بامبو به رشد آن در آب است. تماشای ریشه‌های آن در آب برای هر بیننده‌ای لذت بخش است؛ به ویژه اگر با مروارید یا سنگ‌های طبیعی رودخانه‌ای هم ترکیب شود. هر چند هفته یک بار آب بامبو را عوض کنید و تا حد امکان از آب تصفیه شدۀ شهری برای آن استفاده کنید. اگر دوست دارید بامبو را به گلدان منتقل کنید، حتماً از یک گلدان با خاک زه‌کشی شده استفاده کنید

انواع گل خانگی با نام

15) گیاه برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

یک درختچۀ تزیینی لوکس با ظاهری چشم‌نواز و برگ‌های پهن که میوه‌ای شبیه به آناناس دارد و از زمان جوانه زدن تا بلوغ حدود یک سال زمان می‌برد. برگ انجیری با محیط گرم‌سیری سازگاری بیشتری دارد. 

انواع گل خانگی با اسم و عکس

16) گیاه تزئینی سانسوریا (Snake Plant)

این گیاه شبیه به یک مار خوش خط و خال است که به آن زبان مادر شوهر گفته می‌شود. سانسوریا با ظاهری زیبا و ماندگاری بالا،  تقریباً یک پای ثابت گیاهان آپارتمانی به حساب می‌آید. گیاه سانسوریا یکی از  انواع گل خانگی ای است که در برابر آبیاری نامنظم و نور کم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و به طور کلی با هر شرایطی سازگار است.

نحوه نگهداری از انواع گل آپارتمانی

آبیاری گل های خانگی به چه صورت باید باشد؟

زمانی که سطح خاک تا یک سانتی متر خشک شد، بهترین زمان برای آبیاری است. حتما در زیر هر گلدان چند سوراخ ایجاد کنید تا زهکشی به خوبی انجام شود.

نور مناسب برای انواع گل های خانگی چقدر است؟

گیاهان به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند، گل های خانگی را در مکانی قرار دهید که نور غیر مستقیم خورشید دریافت کنند.

بهترین نوع خاک برای گل های خانگی کدامند؟

بهتر است از خاکه استفاده کنید که دارای شن باشد و از زهکشی بالایی داشته باشد.

مناسب ترین دما برای گل های آپارتمانی چه دمایی است؟

دمای بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد است.

معرفی انواع گل خانگی

کلام آخر

در این مقاله سعی شد شما را با انواع گل های خانگی آشنا کنیم و انواع گل خانگی طبیعی را معرفی کنیم. پرورش این گیاهان در منزل اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست و شما با کمی صبوری و علاقه به راحتی می توانید محیط خانه‌ی خود را سرزنده نگهدارید.

در مقالات آینده هر کدام از این گیاهان را به صورت مجزا معرفی می کنیم و روش نگهداری آنها را به شما توضیح می دهیم. در صورت هرگونه سوال راجع به انواع گل و گیاه خانگی، میتوانید پایین همین صفحه برای ما کامنت بگذارید تا همکاران ما به بهترین شکل ممکن پاسخ شمارا بدهند.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

این گلهای خونگی که معرفی کردید رو چطور میشه خرید. دارید شما؟

انتشار:22 اسفند 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

چه با حال

انتشار:21 اسفند 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.