karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 فروردین 1400

به روز رسانی

22 اسفند 1401

یکی از سوالات رایجی که قبل از سفر با هواپیما برای بسیاری از افرادی که مشکلات جسمی دارند پیش می آید، این است که: چطور برای سفرهای هوایی درخواست استفاده از ویلچر بدهیم؟ عدم اطلاع از قوانین درخواست صندلی چرخدار برای بسیاری از افراد ناتوان باعث می شود آنها سفرهای هوایی را کنار بگذارند یا سفرشان را با استرس شروع کنند. همراه ما باشید تا به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم.

درخواست ویلچر برای پرواز

شروع سفر همیشه با سوالات زیاد و کمی استرس همراه هست، اینکه از کدام ایرلاین و چطور بلیط پرواز را رزرو کنیم؟ چه خدماتی را انتخاب کنیم؟ و بسیاری از سوالات دیگر که برای افرادی که مشکلات جسمی دارند، هر کدام به نوبه خود بسیار مهم هستند. چرا که این افراد نیاز دارند در فرودگاه و سفرهای هوایی از ویلچر استفاده کنند. طبیعتا این سوالات و پاسخ آنها برای این افراد با سایر افراد بسیار متفاوت است. این دسته از افراد به دنبال این هستند که چطور می توان در زمان خرید بلیط درخواست ویلچر داد و چه نکاتی را در این زمینه باید رعایت کرد.

در زمان خرید بلیط هواپیما به ایرلاین دقت کنید

برای درخواست صندلی چرخدار باید به انتخاب ایرلاین دقت ویژه ای داشته باشید. لازم است بدانید، تمام ایرلاین ها امکان درخواست ویلچر را در زمان خرید بلیط در اختیارشما قرار نمی دهند. ایرلاین هایی امکان درخواست ویلچر را فراهم می کنند که در ناوگان هوایی خود از هواپیماهای بزرگ استفاده کنند. در نتیجه باید از ایرلاین هایی بلیط خود را رزرو کنید که ظرفیت هواپیمای آنها بیش از 60 نفر مسافر است.

به زمان خرید بلیط هواپیما دقت کنید

افراد معلول باید 48 تا 72 ساعت قبل از پرواز، به پرسنل فرودگاه اطلاع بدهند که نیاز به استفاده از صندلی چرخدار دارند. درخواست به موقع باعث می شود بدون معطلی و با خیال آسوده در فرودگاه حاضر شوید و کارهای قبل از پرواز را انجام دهید.

درخواست ویلچر برای پرواز

به قوانین درخواست ویلچر در مقصد دقت کنید

گاهی اوقات ممکن است در مبدا پرواز، مشکلی برای دریافت ویلچر نداشته باشید و به راحتی سوار هواپیما شوید و سفر خود را شروع کنید. مسلما در مقصد هم باید برای شما ویلچر فراهم باشد تا مشکلی نداشته باشید. بسیاری از فرودگاه ها در کلانشهرها، این امکان را برای افراد ناتوان فراهم کرده اند. برای مثال اگر با پرواز شیراز ، در فرودگاه این شهر به زمین بنشینید تمامی امکانات لازم را در این فرودگاه بزرگ پیدا خواهید کرد. اما لازم به ذکر است که برای برخی از پروازها ممکن است در مقصد، امکان درخواست ویلچر نداشته باشید. بنابراین به قوانین و شرایط پرواز در مبدا و مقصد توجه داشته باشید.

نکات مهم برای استفاده از ویلچر در سفرهای چند مسیره

در سفرهای چند مسیره یا چند توقفه که در کشور و یا شهرهای واسط توقف کوتاهی دارند، مسافرها می توانند از هواپیما پیاده شده و برای خوردن غذا از رستوران های فرودگاه استفاده کنند. با توجه به اینکه در زمان درخواست ویلچیر آن را در مبدا و مقصد درخواست کردیه اید، در نتیجه امکان استفاده از آن در فرودگاه های واسط نیست. بهترین کاری که در این شرایط باید انجام دهید، همراه داشتن غذا و خوراکی هست! یکی دیگر از نکاتی که در این نوع سفرها باید به آن توجه ویژه داشت، استفاده از سرویس بهداشتی برای افراد معلول است. همان طور که می دانید، سرویس های بهداشتی داخل فرودگاه، برای افراد معلول مناسب نیست. در نتیجه در زمان توقف از دستیاران حمل ویلچر هنگام فرود بخواهید تا مقدمات لازم برای دریافت ویلچر را فراهم کنند و همراهتان باشند.

درخواست ویلچر برای پرواز

برای همراه داشتن ویلچر شخصی در طول سفر، صبور باشید

معطلی زیاد در مبدا و مقصد برای دریافت ویلچر باعث می شود برخی از افراد از ویلچرهای شخصی استفاده کنند. با توجه به اینکه برخی از ویلچیرها قابلیت جداسازی اجزا را دارند، در نتیجه باید با پرسنل ایرلاین این موضوع را اطلاع دهید تا مشکلی در حین سفر پیش نیاید. لازم هست بدانید افرادی که از ویلچر شخصی استفاده می کنند، چه در مبدا و چه مقصد قسمت های مختلف ویلچر توسط مامورین بازرسی و بررسی می شود. در پاسخ دادن به سوالاتی که درباره ویلچرشما پرسیده می شود صبور باشید و استرس و نگرانی را از خود دور کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.