karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

25 اسفند 1395

به روز رسانی

06 اردیبهشت 1399

خوب است بدانید که کهن ترین مهمانسرای جهان که امروزه پابرجا و قابل استفاده است در ایران بنا شده و مربوط به دوران حکومت صفویان و مکتب معماری اصفهان است. مکان باشکوهی که امروزه به نام هتل عباسی می شناسیمش و یادگار 300 ساله ای از هنر اصیل ایرانی در مرکز شهر باشکوه اصفهان است. هتل عباسی را از این جهت کهن ترینِ دنیا می دانند که ساختمان آن بر بازمانده های بنای اولیه ساخته شده و به نوعی این کاروانسرا با همان سبک و سیاق اصیل، مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است. امروزه این هتل زیبا و با شکوه به نظر بسیاری از گردشگران، جهانگردان، مورخان و معماران برجسته دنیا یکی از زیباترین هتل ها و مهمانسراهای جهان است.

هتل عباسی در سال 1106 هجری قمری به دستور سلطان حسین صفوی، آخرین پادشاه سلسله صفویان در کنار مجموعه ای از مدرسه، بازار و باغ به عنوان کاروانسرا بنا شد و آن را به مادرش تقدیم کرد. به همین دلیل این کاروانسرا را در ابتدا کاروانسرای مادر شاه می نامیدند. هر چند که پس از حمله افغان ها به ایران تمامی این مجموعه از جمله کاروانسرای آن رو به ویرانی گذاشت اما شواهد بسیاری موجود است که این کاروانسرا در آخرین سال های عمر حکومت صفویان استوار و پابرجا بوده و مورد استفاده مسافران قرار می گرفته است.

مهمانسرای شاه عباس تا سالیان سال همان طور دست نخورده باقی ماند تا در دهه 1330 هجری شمسی با همت بیمه ایران، مراحل بازسازی و تغییر و گسترش کاربری آن به هتل آغاز شد و سرانجام در سال 1345 هتل شاه عباس به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. آن چه درباره این هتل باشکوه مورد توجه است، تلاشی است که برای حفظ اصالت آن شده و استفاده از همان عناصر و الگوهای کاروانسرا بر اساس معماری ناب دوره صفویه انجام گرفته است. همچنین تلفیقی از ویژگی های سبک معماری قاجار چیدمانی حیرت انگیز و قابل توجه را در مهمانسرای باشکوه عباسی ایجاد کرده است.

هتل عباسی با تعداد 224 اتاق، سوئیت و آپارتمان در سبک ها و ظواهر مختلف به عنوان هتل پنج ستاره اصفهان و در حوزه بافت تاریخی این شهر خودنمایی می کند و زیبایی های منحصر به فرد این هتل از لحاظ اهمیت تاریخ و هنر ناب ایرانی و اسلامی سبب توجه گردشگران خارجی نسبت به آن شده است.

 آن چه که موجب شده تا امروز با تصاویری از گوشه و کنار این هتل باشکوه در کنارتان باشیم تیتر قابل توجه و ارزشمند خبرگزاری CNN درباره آن بوده است. براساس گزارش این شبکه خبری هتل عباسی به عنوان زیباترین هتل خاورمیانه برگزیده شده است و ما با افتخار این مطلب را با شما همراهان همیشگی به اشتراک می گذاریم.

شگفتی های اصفهان تمام نشدنی است و هرچه از زیبایی های نصف جهان بگوییم بازهم به خوبی حق مطلب را ادا نکرده ایم اما جهت شناخت بهتر اماکن دیدنی اصفهان و آشنایی دقیق تر با این شهر ارزشمند تاریخی حتما مطالب بخش راهنمای سفر به اصفهان را مطالعه کنید:

راهنمای سفر به اصفهان

و در ادامه با کارناوال همراه شوید و بخشی از ظرافت های هنرمندانه این هتل زیبا را به نظاره بنشینید.

هتل عباسی اصفهان

1- چیدمانی هنرمندانه از رنگ ها و نقش ها

هتل عباسی اصفهان
photo by Fariborz Alagheband

2- جلوه زیبای هنر صفویان در سوئیت سبز صفوی

هتل عباسی اصفهان

3- نگاهی معناگرا به آسمان و زمین در نقش و نگار لابی هتل

هتل عباسی اصفهان
photo by Fariborz Alagheband

4- تجسمی از احساس شاهانه در سالن عالی قاپو

هتل عباسی اصفهان
photo by Fariborz Alagheband

5- تلفیقی از هنر اصیل ایرانی اسلامی دوران صفویه و قاجار در رستوران چهل ستون

هتل عباسی اصفهان
photo by Amir Daftari

6- صندلی هایی الهام گرفته از تخت داریوش ، از یادگارهای تخت جمشید، رستوران چهل ستون

هتل عباسی اصفهان

7- فواره های روح نواز باغ ایرانی

هتل عباسی اصفهان

8- چشم انداز باغ سبز از پنجره اتاق های کهن

هتل عباسی اصفهان
photo by َAmir Daftari

9- لذت نوش جان کردن یک کاسه آش رشته داغ در فضای باز رستوران چشم انداز

هتل عباسی اصفهان

10- نقش و نگار چشم نواز از اصالت ایرانی و اسلامی در تالار زرین

هتل عباسی اصفهان

11- نور نرم خورشید نوازشگر دالان های خوش رنگ و لعاب هتل

هتل عباسی اصفهان

12- ورودی منحصر به فرد سالن با شکوه صبحانه با الهام از اتاق موسیقی کاخ عالی قاپو

هتل عباسی اصفهان

سخن آخر

تا به حال میهمان هتل عباسی اصفهان بوده اید؟

زیبایی های فضای داخلی و باغ های این هتل زیبا را از نزدیک نظاره کرده اید؟

شما هم با شبکه خبری CNN درباره زیباترین هتل خاورمیانه موافقید؟

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از این هتل زیبا داشته باشید حتما نظرتان را با ما در میان گذارید تا به زودی با مطلبی کامل همراهتان باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.