karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خلیج هالونگ ویتنام | این قسمت تفریحات

طبق لیست تازه منتشر شده ورد ترول اواردز ( World Travel Awards ) خلیج هالونگ یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آسیا است، به همین دلیل دست می گذاریم روی بخش شرقی آسیا و می رویم سراغ خلیج هالونگ در ویتنام.

با پا گذاشتن به خلیج هالونگ منظره ای از ستون های سر به آسمان ساییده و جنگلی از درختان سرسبز بر فرازشان، جزایر کوچک و آب زمردین نفس ها را در سینه حبس می کند! زیبایی هالونگ، چون اژدهایی با ابهت، لحظه ای به شما امان نمی دهد و بر تمام روح شما چیره می‌شود. وقتی که نگاهی به نام «هالونگ» می اندازی دلیل این ابهت و حیرت را بی علت نمی یابی چرا که هالونگ در لغت به معنای اژدهایی فرود آمده در میان دریاست.

به سبب شکوه طبیعی و منظره های خارق العاده، نام خلیج هالونگ را علاوه بر پربازدید ترین مقاصد گردشگری آسیا، در لیست عجایب هفتگانه طبیعی دنیا نیز می‌بینید. 

همان طور که گفته شد خلیج هالونگ یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در بخش شرقی آسیا محسوب می‌شود و سالانه میلیون ها نفر راهی این طبیعت چشمنواز می شوند. درست است که این منطقه طبیعت دلپذیری دارد، اما تفریحات خلیج هالونگ به طبیعت گردی و عکاسی محدود نمی شود و امکانات مناسب و هیجان انگیزی برای گذران چند روز پیش روی شماست. به همین سبب کارناوال بر آن شده تا تفریحات این خلیج را به شما معرفی کند.

همراه کارناوال اوقات منحصر به فردی را در خلیج هالونگ بگذرانید. 

خلیج هالونگ ویتنام
خلیج هالونگ

چرا خلیج هالونگ ؟


1) به سبب ویژگی های طبیعی و بی نظیر خلیج هالونگ، می توان نامش را در لیست عجایب هفتگانه طبیعت دنیا  دید. 

2) خلیج هالونگ به ثبت جهانی در لیست میراث یونسکو رسیده است. 

3) فرصت های تفریحی بسیار متنوعی پیش روی شماست.

4) این منطقه در لیست  محبوب ترین جاذبه های گردشگری آسیا نیز قرار دارد.

خلیج هالونگ
photo by Marian Gociek
خلیج هالونگ
photo by Marian Gociek

آشنایی خلیج هالونگ | Halong bay

همان طور که گفته شد، خلیج هالونگ ویتنام در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری در قاره پهناور آسیا، به خصوص قسمت شرقی آسیاست. هالونگ در خلیج تونکین کشور ویتنام قرار گرفته و در کل ۱۶۰۰ جزیره بزرگ و کوچک خارق العاده را به وسعتی در حدود 43,400 هکتار، در خود جای داده است.

ویژگی بارز این خلیج وجود هزاران ستون آهکی، مرتفع و طبیعی در اشکال مختلف است که بر فراز آن ها درختان سرسبز جنگل ها خود نمایی می کنند. جالب آن که به سبب طبیعت مرتفع این خلیج، بسیاری از بخش های آن بکر و دست نخورده باقی مانده اند. علاوه بر این که جذابیت خلیج هالونگ با تنوع زیستی فوق العاده اش تکمیل می شود. جذابیت عمده هالونگ را در اطراف ستون های آهکی و سرسبز که سر از آب شفاف و فیروزه ای دریا به در آورده اند، می توان دید. غارها و طاق های سنگی آهکی در ساحل هالونگ به چشم می خورند و یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد برج های سنگی هالونگ، زوایای نرم و کروی ستون هاست که در گذر زمان و بر اثر فرسایش آبی ایجاد شده اند.

به دلیل وسیع بودن منطقه #خلیج هالونگ، در آینده مفصل تر و دقیق تر با تاریخچه و افسانه ها و ... این خلیج آشنا خواهیم شد، امروز تنها سفری تفریحی به هالونگ خواهیم داشت.

خلیج هالونگ

قبل از هر چیز ویدئویی زیبا از خلیج هالونگ را به تماشا بنشینید

تفریحات در خلیج هالونگ

در ادامه به معرفی انواع تفریحات در خلیج هالونگ خواهیم پرداخت:

1- کوهنوردی و صخره نوردی در خلیج هالونگ

یکی از با عظمت ترین مناطق کوهنوردی دنیا، کوه های خلیج هالونگ اند. تمام کوهنوردان حرفه ای که تا به حال به هالونگ رفته اند معتقدند این کوه های سنگ آهکی بهشت ماجراجویان کوهنورد هستند. تورهای کوهنوردی معمولا نصف روزه یا یک روزه بوده و برای نوردیدن این صخره ها چندین مسیر متفاوت وجود دارد. برای کوهنوردی در این مناطق ابتدا با قایق به مکان مورد نظر می روید و در ساحلی از خالی از امکانات، کوهنوردی شما آغاز می شود. برای کوهنوردان حرفه ای امکان کوهنوردی فردی در مناطقی با آب های عمیق هم وجود دارد. پس از طی مسیر و رسیدن به بالای کوه ها، منظره ای شگرف و مسحور کننده از ویتانم و خلیج هالونگ پیش روی شماست.

خوب است بدانید که بخشی از این تورها به گردش و کایاک سواری در میان دریاچه های بکر هالونگ و گردش در طبیعت مسحور کننده اش سپری می شود. از دیگر تفریحات ممکن در این تورها و پس از کوهنوردی، آفتاب گرفتن، آبتنی و تماشای مناظر اطراف است.

بهترین وقت کوهنوردی در خلیج هالونگ در طی ماه های ژانویه تا آپریل است.

هزینه تورهای نصفه روزه حدود 37 دلار و تورهای یک روزه 47 دلار می‌باشد. 

تفریح در خلیج هالونگ
تفریح در خلیج هالونگ

2- کایاک سواری در خلیج هالونگ

 یکی از محبوب ترین تفریحات خلیج هالونگ کایاک سواری در آب های آرام اطراف آن است. در طی این تورها در اطراف ستون ها به گردش خواهید پرداخت و از طبیعت ناب هالونگ لذت می برید. بازدید از دریاچه ها و روستاهای شناور ماهی گیری هالونگ نیز از بخش های جذاب این گردش است. همچنین با قایق های کایاک مدرن امکان آن را دارید که به درون غارهای هالونگ هم بروید. از طرفی از آن جا که این مناطق کاملا بکر ودست نخورده اند، قایق هایی شما را در طی گردش همراهی می کنند.

نکته قابل توجه آن است که کایاک سواری در خلیج هالونگ کاملا امن است چرا که آب های این منطقه آرام است و موج و خروش ندارد، از طرفی امکانات مفیدی چون پارو یدک و جلیقه نجات نیز به امنیت شما می افزایند. همچنین قایق های کایاک مجهز به قسمتی اند که می توانید وسایل خود را در آن بگذارید بی آن که ترسی از خیس شدن و آسیب دیدن آن ها داشته باشید. 

هزینه بسته به توری که انتخاب می کنید، تعداد روزها و امکانات متفاوت است و می تواند طیفی میان 230 دلار تا 4430 دلار داشته باشد. 

خلیج هالونگ

3- غار نوردی در خلیج هالونگ 

 همان طور که گفته شد در ساحل پهناور و جذاب هالونگ تعداد زیادی غار به چشم می‌خورد. برخی از غارهای مشهور و پربازدید خلیج هالونگ عبارت اند از:

دائو گو (Dau Go)

تین چانگ (Thien Cung)

 سانگ دات (Sung Sot).

به هنگام گردش در این غارها با شاهکارهای مادر طبیعت رو به رو خواهید شد! استالاگمیت ها و استالاکتیت هایی خارق العاده که اشکال و ابعادی مختلف دارند، درون این غارها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند. همچنین در طی غارنوردی می توانید در آب های شفاف و خنک درون غار به شنا بپردازید.

معروف ترین غار خلیج هالونگ، دائو گو (Dau Go) است که در جزیره ای به همین نام قرار گرفته است. درون این غار به سه بخش تقسیم می شود و قسمت بیرونی آن مشابه گنبدی عظیم شکل گرفته است. جالب آن که در وصف زیبایی و شکوه این غار شعرها گفته شده و آواز ها خوانده شده است. غار دائو گو لقب «غار شگفتی ها» را به دوش می کشد. غار بعدی که در نزدیکی دائو گو قرار دارد، غار سانگ دات (Sung Sot) است که در جزیره Bo Hon و بخش مرکزی جزیره هالونگ قرار گرفته است. این غار از دو بخش تشکیل شده و درون آن با استالاکتیت هایی منحصربفرد به شکل فیل، گل و شیر دریایی رو به رو خواهید شد. برای بازدید از این غار کافیست تا با تورهای کروز همراه شوید که همچنین از غارهای بو نائو (Bo Nau)، می چانگ (Me Cung)، غار لوئون (Luon) و ساحل تیتاپ (Titop) بازدید خواهید کرد. همچنین می توانید درون غارهای ترینه نو (Trinh Nu) و ترانگ (Trong) به گشت و گذار بپردازید. 

طولانی ترین غار در خلیج هالونگ غار هان (Hanh) است که طولی 1.3 کیلومتری دارد و در کوهستانی به همین نام واقع شده است. برای گردش در این غار به قایق و چراغ نیاز خواهید داشت. از دیگر غارهای قابل توجه خلیج هالونگ می توان به غار فیری (Fairy) اشاره کرد. 

هزینه غارنوردی در هالونگ بسته به توری که انتخاب می کنید و مکان هایی که می بینید متفاوت است و می توان گفت طیفی میان 40 دلار تا 120 دلار دارند. 

تفریح در خلیج هالونگ
تفریح در خلیج هالونگ

در زیر عکسی از طولانی ترین غار هالونگ، غار هان می بینید:

غار هان هالونگ

4- غواصی و شنا در خلیج هالونگ 

 با غواصی در آب های شفاف خلیج هالونگ می توانید در میان طبیعت کشف نشده، مرجان های دریایی و ماهی های متنوع خلیج به گردشی هیجان انگیز بپردازید. با وجود گواهینامه های بین المللی، تجهیزات مدرن و امن و دستیاران و غواصان ماهر، امنیت گردشگران در طی بازدید های زیرآبی و غواصی تضمین شده است. 

بسته به نوع تور انتخابی، تعداد ساعات یا روزها و امکانات آن هزینه ها بین 80 تا 380 دلار متفاوت است.

اما برای شنا مکان های متعدد و بسیاری پیش روی شماست که از آن جمله می توان به سواحل جیوی (Gioi)، با کوئا (Ba Cua)، توئان چائو (Tuan Chau)، تیتو (Titov) و ساحل مین چائو (Minh Chau) اشاره کرد. از آن جا که رنگ آب های این خلیج سبز زمردین است نمی توانید کف دریا را ببینید. اما می توانید از بابت امنیت شنا در این منطقه خاطر جمع باشید. چرا که هم دریای آرامیست، جلیقه نجات در دسترس است و غرق نجات ها حواس شان به شناگرها می باشد. 

خلیج هالونگ

5- دوچرخه سواری- پیاده روی در خلیج هالونگ 

 خلیج هالونگ و جزیره کات با (Cat Ba) برای پیاده روی و دوچرخه سواری مکان های ایده آلی محسوب می شوند که می توانید در میان طبیعت دلربای خلیج به گردش بپردازید و با دیدن حیوانات بومی و خاص این منطقه شگفت زده شوید. برای گردش چندین مسیر پیش روی شماست و حق انتخاب دارید که در کدام مسیر لحظات مفرحی را برای خودتان رقم بزنید. 

برای پیاده روی جزایر کوئان یان (Quan lan)، بان سن (Ban Sen)، کات با (Cat Ba) و تیتو (Titov) توصیه می شوند. همچنین برای دوپرخه سواری روستاهای ماهی گیری مانند روستای ویت های (Viet Hai) و جزایر کات با (Cat Ba) و توئان چائو (Tuan Chau) گزینه های مناسبی اند. 

یکی از مورد توجه ترین تفریحات، تورهای پیاده روی در فضای جنگلی پارک ملی کات با است. گرچه این پارک ملی به نظر ساکت، بکر و امن به نظر می رسید، اما می تواند کاملا خطرناک باشد. برای گردش در پارک ملی کات با دو مسیر پیش روی شماست که مسیر آسان تر چند ساعت زمان می برد و برای گردش در دیگری که مسیر دشوارتری دارد، حداقل 6 ساعت زمان لازم دارید. اگر دفعه اول است که می خواهید در این پارک ملی گردش کنید، مسیر اول راانتخاب کنید و اگر آمادگی جسمانی قابل توجهی ندارید، قید گردش در پارک ملی کات با را به کل بزنید. کفش و لباس مناسب به هنگام پیاده روی ضروری است و به گونه ای لباس های خود را انتخاب کنید که هیچ بخشی از بدن تان برهنه نماند. در صورت امکان نیز کمک های اولیه را همراه خود ببرید. 

دوچرخه سواری در مناطق بکر هالونگ به خصوص روستاهای ماهیگیری آن تجربه لذت بخشی خواهد بود. در طی این گردش می توانید ماهی گیری را نیز امتحان کنید و از غذاهای دریایی منطقه بچشید. 

در تورهای تفریحی هالونگ اغلب جند تفریح را با هم ترکیب می کنند و بنابراین قیمت هر تور و تفریح مورد نظر به تور انتخابی شما بر می گردد. به طور مثال تورهای ترکیبی پیاده روی و کایاک بین 100 تا 309 دلار متفاوت اند. 

تفریح در خلیج هالونگ
تفریح در خلیج هالونگ

6- قایق سواری در خلیج هالونگ 

یکی از بهترین راه های درک زیبایی های خلیج هالونگ، گردش با قایق های تفریحی است و اشکال سنگی بزرگ و کوچکی که در طی هزاران شکل گرفته اند در میان طبیعتی دلپذیر به استقبال شما خواهند آمد. گردشگران برای گشت و گذار با قایق های تفریحی در این منطقه گزینه های متعددی پیش روی خود دارند که بسته به امکانات و زمان بازدید هزینه های مختلفی را می پردازند. تورهای 3 تا 5 ستاره موجودند که همگی امکانات استاندارد و امنی دارند. از جمله امکانات قابل توجه قایق ها، رستوران، بار، ماساژ و .. است. در این تورهای قایق سواری امکان آن را دارید که علاوه بر زمان گردش خود، مسیر را هم خود مشخص کنید.  

اغلب تورهای طولانی مدت در 3 یا 2 شب برگزار می شوند و تورهای یک روزه نیز در مدت زمان های 3.5 ساعت تا 10 ساعت برگزار می شوند.

طیف قیمت این تورها به دسته کلی تقسیم می شوند:

تورهای مجلل و لوکس: در این تورها تمامی امکانات لوکس در اختیار شما گذاشته می شوند و هم برای زوج ها و هم برای خانواده ها مناسب است. 

تورهای متوسط قیمت: برای کسانی که می خواهند چند روزی را در هالونگ خوش بگذرانند و البته هزینه اهمیت دارد، گزینه خوبی است.

تورهای ارزان قیمت: خوشبختانه تورهای گردش در هالونگ طیف مناسبی دارد و تنها برای افراد غی و ثروتمند طراحی نشده است. 

7- ماهی گیری در خلیج هالونگ 

بی شک یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در خلیج هالونگ، ماهی گیری در شب است! در خلیج هالونگ اغلب به گرفتن ماهی مرکب که به هشت پا شباهت دارد، می پردازند. برای ماهی گیری چوب و قلاب و دیگر امکانات لازم در اختیار شما گذاشته می شود.

در طی فصول ماهی مرکب، گروه های زیادی از این ماهی را به راحتی در اطراف قایق های تفریحی خواهید دید، به طوری که به آسانی خواهید توانست دست کم 30 ماهی مرکب شکار کنید. از ماهی های شکار شده برای تهیه غذای گردشگران استفاده می شود. اگر به شکار ماهی مرکب علاقه ای ندارید، شرکت در این تورها زمان مناسبی برای گردشی شبانه در خلیج هالونگ است. 

هزینه ها بسته به نوع امکانات و مدت سفر تورها، بین 120 تا 300 دلار متفاوت است. 

تفریح در خلیج هالونگ
تفریح در خلیج هالونگ

8- هلی کوپتر سواری بر فراز هالونگ 

با این تور خواهید توانست تا منظره ای فوق العاده و بی نظیر را از ارتفاع 300 متری از خلیج هالونگ ببینید. در طی پروازی 45 دقیقه ای بر بالای طبیعت دیدنی هالونگ به گردش خواهید رفت. برای گردشگران از هتل خود به فرودگاه جیا لام برده می شوند و در آن جا سوار هلی کوپتر مورد نظر خواهند شد. پس از گردشی هوایی، در تپه جیاپ پیاده می شوید که یک راهنما و راننده منتظر شما هستند. امکان آن را خواهید داشت تا گردشی 4 ساعته را با قایقی تفریحی تجربه کنید.در طی گردش در طبیعت مسحور کننده هالونگ، توقفی برای گردشدر غارهای هالونگ نیز دارید. پس از اتمام گردش به هلی کوپتر باز گردانده می شوید و انتقال شما تا هتل تان تماما به عهده راهنمایان و مسئولین تور است. 

هزینه این تورها بسته به آژانس ارائه دهنده، کیفیت و تعداد گروه شما از 800 دلار تا 10,000 دلار متفاوت است. 

تفریح در خلیج هالونگ

9- پاراسیلینگ در خلیج هالونگ 

پاراسیلینگ نوعی تفریح آبی ست که در آن فرد چتردار با طنابی به یک قایق موتوری متصل می شود و به هنگام حرکت قایق، فرد در هوا به پرواز در می آید. مدت زمان پاراسیلینگ در خلیج هالونگ کاملا بسته به درخواست شماست و طبیعتا هر چه زمان بیش تری را در پاراسیلینگ بگذرانید، هزینه بیش تری خواهید پرداخت.

تفریح در خلیج هالونگ

آب و هوای خلیج هالونگ 

خلیج هالونگ در قمت شمال شرقی کشور ویتنام قرار دارد و در 4 فصل سال آب و هوای متفاوتی دارد اما می توان آب و هوای هالونگ را به طور کلی به دو فصل تقسیم کرد: 

در طی ماه های آپریل تا سپتامبر (بهار و تابستان) : هوای گرم، بارش های پراکنده و هوای مرطوب

در طی اکتبر تا مارچ (پاییز و زمستان) : هوای سرد با وزش بادهای خنک و هوای خشک

ولی از آن جا که در استوا قرار گرفته، آب و هوای معتدلی دارد و میانگین دمای هالونگ بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.

خلیج هالونگ
خلیج هالونگ
photo by Rožan Denis

بهترین فصل سفر به خلیج هالونگ 

همان طور که توضیح دادیم شش ماهه اول سال هوا گرم و شش ماهه دوم هوا سرد است. بنابراین بسته به این که چه آب و هوایی را ترجیح می دهید، می توانید بهترین فصل سفر خودتان به خلیج هالونگ را مشخص کنید. 

بهار و پاییز : بنابراین به نظر می رسد، بهار (مارچ و آپریل) و پاییز (سپتامبر و اکتبر) بهترین اوقات سفر به خلیج هالونگ هستند، چرا که آب و هوای خنک و دلپذیری در انتظار گردشگران است. 

زمستان: در طی ماه های نوامبر تا مارچ در خلیج هالونگ فصل زمستان است که در طی ماه های ژانویه و فبریه شاهد آب و هوای سردتری هستیم. همچنین گهگاهی بارش های شدید و مه فراوان در این زمان به چشم می خورد. در نتیجه فصل زمستان برای شنا و غواصی آن قدر ایده آل نیست. با همه این ها و بر خلاف تصور، زمستان یکی از اوقات پر طرفدار میان گردشگران است و بسیاری در این فصل عزم سفر به سوی هالونگ می کنند. میانگین دما در فصل زمستان 12 تا 20 درجه سانتیگراد است. 

تابستان: از ماه می تا سپتامبر در خلیج هالونگ فصل تابستان محسوب می شود و در این زمان شاهد روزهایی گرم و آفتابی خواهید بود که شنا در آبی زلال و زیر آسمانی آبی مناسب به نظر می رسد. البته ممکن است بارش های پراکنده و طوفان های گاه به گاهی در این منطقه روی دهد. دمای هوا نیز کمی از 25 درجه سانتیگراد بیش تر می شود. دمای میانگین این فصل در خلیج هالونگ بین 17 تا 32 درجه سانتیگراد است. جالب آن که علاوه بر گرم ترین اوقات سال که تاستان است، همچنین بارانی ترین اوقات سال در هالونگ را در تابستان خواهید دید. 

در کل و بدون در نظر گرفتن تغییرات جوی و گاهانه هوا می توان گفت تمام سال اوقات دلپذیری برای سفر به خلیج هالونگ به نظر می رسند و هر فصل ویژگی خاص خود را برای سفر پیش روی شما قرار می دهند.

خلیج هالونگ

اقامت در خلیج هالونگ

از آن جا که خلیج هالونگ مقصد سفر بسیاری از گردشگران در سراسر دنیاست، مسلما گزینه های گسترده ای از اقامت پیش روی شما هستند. از هتل های ۵ ستاره و مجلل بگیرید تا هتل های ارزان قیمت. همگی هتل ها مجهز به مبلمان اند و در برخی استانداردهای بین المللی نیز رعایت شده است. اغلب اوقات تخفیفات ویژه ای نیز برای گردشگران در نظر گرفته اند.

از جمله هتل های ۵ ستاره خلیج هالونگ می توان به: 

وین پیرل هالونگ بی ریزورت | Vinpearl Ha Long Bay Resort

رویال هالونگ هتل | Royal Halong Hotel

اشاره کرد که کف قیمت ها از شبی ۱۳۰ دلار آغاز می شوند. 

از جمله هتل های ۴ ستاره خلیج هالونگ می توان به: 

هالونگ پردایس سوتد هتل | Halong Paradise Suites Hotel

نواتل هالونگ بی | Novotel Ha Long Bay

رویال لوتوس هتل هالونگ | Royal Lotus Hotel Halong

اشاره کرد که قیمت ها از شبی ۶۰دلار آغاز می شوند. 

همچنین از جمله هتل های ۳ ستاره خلیج هالونگ می توان به: 

هالونگ پلازا هتل | Halong Plaza Hotel

ویتنام ترید یونیون هتل | Vietnam Trade Union Hotel

اشاره کرد که قیمت ها از شبی ۵۰ دلار به بالا می باشند. 

از جمله هتل های ۲ ستاره و ارزان قیمت خلیج هالونگ نیز می توان به:

هالونگ اسپرینگ هتل | Halong Spring Hotel

سیتی بی پلیس هتل | City Bay Palace Hotel

هتل خلیج هالونگ
هتل خلیج هالونگ

دسترسی به خلیج هالونگ 

از آن جا که خلیج هالونگ بسیار محبوب و مشهور است، راه های دسترسی آسان و مناسبی از نقاط مختلف ویتنام و کشورهای همسایه دارد. بسیاری برای رسیدن به خلیج هالونگ از کشتی های تفریحی بین المللی استفاده می کنند که در بندرگاه بین المللی کای لان (Cai Lan) پهلو می گیرد. از این بندرگاه تا خلیج هالونگ 10 دقیقه راه است. بسیاری از گردشگران نیز ابتدا با پروازی به یکی از دو فرودگاه هایفونگ یا هانوی رفته و سپس با ماشین به خلیج هالونگ سفر می کنند. 

1- ماشین

محبوب ترین راه رسیدن به خلیج هالونگ، استفاده از جاده و ماشین است. وارد بزرگراه 18 شوید و جزیره تان چاو (Tuan Chau)، جاده بای چای (Bai Chay) و پل هون گای (Hon Gai) را پشت سر بگذرانید. اگر قصد دارید از شهر هانوی به خلیج هالونگ بروید، اکثر تورهای مسافرتی با ماشین های خصوصی یا اتوبوس شما را از هتل تا اسکله هالونگ خواهند رساند. 

به طور متوسط برای رسیدن به خلیج هالونگ 4 ساعت در راه خواهید بود.

2- هواپیما

از شهرهای دانانگ (Danang)، نهاترنگ (Nha Trang) و هو شی مین (Ho Chi Minh) می توانید به فرودگاه های هایفونگ (Hai Phong) یا هانوی ویتنام برسید. از این دو فرودگاه تنها با یک ماشین سواری به خلیج هالونگ خواهید رسید. اگر در یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا هستید، برای رسیدن به خلیج هالونگ کافیست خود را به با هر پرواز دیگری به دو فرودگاه هایفونگ و هانوی برسانید. 

3- دیگر موارد

همچنین می توانید با استفاده از هلی کوپتر تا خود خلیج هالونگ بروید که مدت زمان سفر 1 ساعت و نیم خواهد بود و تنها از شهر هانوی امکان آن را خواهید داشت. البته هزینه این راه بسیار بالاست و تنها گزینه ای لوکس برای ثروتمندان محسوب می شود. 

خوب است بدانید تا سال 2010 یک خط راه آهن تا خلیج هالونگ مورد استفاده بود که هم اکنون دیگر کاربری ندارد. بنابراین گزینه قطار برای رفتن خلیج هالونگ وجود ندارد. 

موقعیت خلیج هالونگ روی نقشه

بازدیدی مجازی از خلیج هالونگ ویتنام


سخن آخر

دوست دارید این بار کارناوال به سراغ کدام مکان معروف و تفریحاتش برود؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.