karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرانا؛ حامد وحدتی نسب، سرپرست هیأت دومین فصل کاوش در محوطه ی میرک، در نتیجه ی کاوش های باستان شناسی که در این منطقه صورت می پذیرند، اعلام کرد که عمر منطقه چیزی نزدیک به 63 هزار سال پیش است. میرک  محوطه ای باستانی مربوط به دوران پارینه سنگی در 10 کیلومتری جنوب شرق سمنان و در اطراف روستای دلازیان قرار دارد و یافته هایی از دست افزارهای دوره نئاندرتال بشری در این محوطه کشف شده است.

وحدتی نسب در این باره گفت:

ادامه کاوش‌های باستان شناسی و نتایج آزمایش‌های گاه‌نگاری محوطه پارینه سنگی میرک سمنان، نشانگر 63 هزار ساله بودن قدیمی‌ترین لایه های استقراری این محوطه است.

وحدتی نسب در این گفت و گو که در روز 5 شنبه، تاریخ 6 آبان 95 صورت گرفت به خبرنگاران در سمنان گفت:

در دومین فصل کاوش در محوطه پارینه سنگی میرک در جنوب شهر سمنان، هیأت باستان شناسی زمین شناسی ایرانی و فرانسوی به نتایج قابل توجهی دست یافتند.

وی گفت:

بر اساس کاوش های انجام شده، گروه کانی شناسی هیأت موفق شد تا منبع ماده خام مورد استفاده ساکنین محوطه در ادوار پارینه سنگی را در حوالی 2 کیلومتری جنوب شرق محوطه شناسایی کند.

وحدتی نسب این چنین ادامه داد:

شواهد زمین شناختی نشانگر این است که منابع ماده خام مورد استفاده برای ابزارسازی از شمال دست کوه‌های مشرف به شهر سمنان شسته و در مسیر رودخانه به مجاورت محوطه رسیده و توسط انسان عصر پارینه سنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

آن طور که وحدتی نسب می گوید، ردیابی نِهِشته‌های فرهنگی مرتبط با فعالیت‌های انسانی در دورتا دور تپه شماره ی هشت، از دیگر ستاوردهای با ارزش گروه کاوش در روزهای اخیر است. او در این باره گفت:

در نتیجه ی این تحقیقات می توان به این رسد که مکانی که امروز به شکل تپه شماره هشت میرک، باستان شناسان روی آن فعالیت می کنند در روزگاران گذشته تنها پشته ای کم ارتفاع در میان تالابی کم عمق و گسترده بوده است.

 وحدتی نسب در جریان فصل اول کاوش ها در این میرک که نخستین محوطه روباز پارینه سنگی ایران به شمار می رود، عمر لایه های زیرین آن را 40 هزار سال اعلام کرده بود. این کاوش ها با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و حمایت مالی و همکاری همه جانبه اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان صورت می پذیرند.

روز جمعه، به تاریخ 7 آبان 95، سفیر کشور فرانسه در ایران، فرانسوا سِنِمو به بازدید مجموعه تپه های میرک در سمنان می رود.

%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c4
%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c0
%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c1
%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c2
%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c3

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.