karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 یکی از فرصت های خوشگذرانی، تفریحات هوایی در ایران هستند که لحظاتی متفاوت را برای تان می آفرینند. شاید خیلی از شما به دنبال تفریحات هیجان انگیز در ایران باشید اما اطلاعات چندانی در موردشان ندارید. امروز می خواهیم تعدادی از این فعالیت ها را به شما معرفی کنیم که برای انجام دادن شان باید به آسمان بروید و به پرواز درآیید. اگر شما از طرفداران فعالیت های هیجانی هستید و سرتان برای بالا بردن آدرنالین خون تان درد می کند، با کارناوال همراه باشید تا از ورزش های هوایی در ایران بیشتر بدانید و طعم هیجان را با آنها بچشید.

1- پرواز تفریحی با هواپیما

تجربه بیشتر ما از پرواز، به سفرهای هوایی مان محدود می شوند و هواپیماهای مسافربری؛ اما این کار به صورت تفریحی هم امکان پذیر است و شما می توانید هیجان را با آن در آمیزید. قرار نیست باز هم با همان هواپیماهای مسافربری پرواز کنید، این بار هواپیماهای دونفره شما را به گردش در آسمان می برند و می توانید در تمام لحظات پایین را نگاه کنید و لذت ببرید.

مکان تجربه این تفریح

سایت پروازی نمک آبرود در استان مازندارن

به یاد داشته باشید که پروازهای تفریحی توسط شرکت های مختلفی ارائه می شوند و به جز سایت پروازی نمک آبرود معمولا در فرودگاه های کوچک صورت می گیرند. مکان انجام این پروازها ممکن است تغییر کنند و بنابراین جای ثابتی را نمی توان برای آنها معرفی کرد.

پرواز تفریحی

پرواز تفریحی

پرواز تفریحی

2- هلیکوپتر سواری

هلیکوپتر یا چرخ بال وسیله ای است که بارها و بارها آن رادر آسمان دیده ایم یا حداقل در فیلم ها چشم مان به آن افتاده است. شاید در تصورتان این وسیله تنها برای پلیس ها و نیروهای امدادی است و شما هیچ وقت نمی توانید سوارش شوید؛ اما باید بدانید که در سایت های تفریحی پرواز می توانید سوار شدن بر این وسیله را هم تجربه کنید؛ یک پرواز تفریحی برای دیدن زیبایی هایی که از چشم تان پنهان مانده اند!

مکان تجربه این تفریح

سایت پروازی نمک آبرود در استان مازندارن، شرکت هلیکوپتری ایران در اتوبان کرج به قزوین

پرواز تفریحی

پرواز تفریحی

2- پاراگلایدر

چتربال سواری یا پاراگلایدینگ (Paragliding) ورزشی تفریحی و هیجان انگیز است که ار نگاه حرفه ای، رقابتی مخاطره آمیز به شمار می آید. وقتی این ورزش را به صورت تفریحی امتحان می کنید، یک حرفه ای شما را همراهی می کند. به کمک چتر به پرواز درمی آیید و می توانید همه چیز را از زاویه ای متفاوت ببینید. پاراگلایدر معمولا در جایی انجام می شود که مرتفع باشد.

بد نیست بدانید ناسا اولین قدم‌ را در جهت شکل گیری چتربال در دهه ۱۹۶۰ میلادی برداشت. این سازمان برای کاهش آسیب سفینه‌های فضایی به هنگام فرود به استفاده از چتر روی آورد. تا سال ۱۹۸۵ میلادی خبری از چتربال نبود و این وسیله در حدود سال ۱۹۸۶ میلادی توسط کوهنوردان سوئیسی برای پایین آمدن از کوه مورد استفاده قرار گرفت. همین اتفاق انگیزه‌ای برای پیشرفت این ورزش شد و چتربال ها شکل پیشرفته ای به خود گرفتند.

مکان تجربه این تفریح

 باشگاه ورزش های هوایی سیمرغ، سایت پرواز شهید عسگری و سایت پرواز شهید ناظری در تهران، باشگاه ورزش های هوایی رُخ در اصفهان، باشگاه ورزش های هوایی آیریان در مشهد و ...

پاراگلایدر

IRNA

پاراگلایدر

پاراگلایدر

پاراگلایدر

پاراگلایدر

3- پاراموتور

اگر خیلی از پاراگلایدر خوش تان نیامد، می توانید به سراغ پاراموتور بروید. این وسیله از پاراگلایدر و موتور مخصوص جلوبرنده تشکیل شده است. پاراموتور یک صندلی برای نشستن دارد و این خودش برای خیلی ها مزیت حساب می شود. کنترل این وسیله از طریق یک دستگیره کوچک انجام می شود که دردست خلبان قرار دارد. پاراموتور را در گروه وسایل پروازی فوق سبک یا هواپیماهای فوق سبک در نظر می گیرند. البته یادتان باشد که پرواز با پاراموتور نیاز به تخصص بیشتری دارد و البته کمی سخت تر است.

مکان تجربه این تفریح

 باشگاه ورزش های هوایی سیمرغ، سایت پرواز شهید عسگری و سایت پرواز شهید ناظری در تهران، باشگاه ورزش های هوایی رُخ در اصفهان، باشگاه ورزش های هوایی آیریان در مشهد و ...

پاراموتور

پاراموتور

پاراموتور

پاراموتور

4- سقوط آزاد

سقوط مفهومی است که ترس را به وجود ما القا می کند؛ اما همین ترس با کمک وسایل پروازی به هیجانی تبدیل شده که مزه اش هیچ گاه یادتان نمی رود. سقوط آزاد فعالیتی است که امتحان کردنش یک دل پرجرات می خواد؛ این یک پرش جانانه از ارتفاع است که حال تان را حسابی عوض می کند. البته این ورزش تخصصی تر از این حرف هاست و آمادگی زیادی می خواهد اما مبتدی ها می توانند آن را با همراهی یک حرفه ای تجربه کنند. 

مکان تجربه این تفریح

 باشگاه ورزش های هوایی سیمرغ در تهران، باشگاه ورزش های هوایی آیریان در مشهد و ...

سقوط آزاد

Hossein Zohrevand | Tasnim

سقوط آزاد

5- جایروکوپتر 

یکی از وسایلی که در عرصه پرواز از آن استفاده می شود جایروکوپتر یا جایروپلن است؛ تلفیقی از هواپیما و هلیکوپتر با بال چرخنده که در سال ۱۹۲۳ توسط یک فرد اسپانیایی به نام خوان دلاسیروا اختراع شد. این وسیله، پرواز را در فضایی آرام و امن ممکن می کند. این پرواز در ارتفاع کم انجام می شود و به شما فرصت دیدن مناظر را از بالا می دهد.

مکان تجربه این تفریح

سایت پروازی کیش، سایت پروازی نمک آبرود

جایروکوپتر

Asghar Besharati

جایروکوپتر

جایروکوپتر

6- بالن سواری

پرواز با بالن آرزویی است که با دیدن کارتون های کودکی در ذهن همه ما آمده است. فکر اینکه همه چیزهای مان را در سبد بالن بریزیم و به سرزمین های دور برویم. این وسیله با نیروی باد در آسمان حرکت می کند و گردشی جذاب را برای تان فراهم می کند. اولین کسی که با بالون پرواز کرد، «ژان فرانسوا پیلاتر د روزیر» بود که بیش از ۲۵۰ سال پیش این کار را انجام داد. او با بالن هوای گرمی پرواز کرد که برادران مون‌گلفیه در فرانسه طراحی کرده بودند. در ایران هم می توانید بالن سواری کنید و این تجربه را برای خود رقم بزنید. در آسمان به پرواز درآیید و همه چیز را از نمایی دیگر ببینید. 

مکان تجربه این تفریح

شرکت ارائه دهنده این تفریح، آن را در استان تهران و حوالی دماوند برگزار می کند.

بالن سواری

بالن سواری

7- کایت سواری

کایت یک وسیله هوایی بسیار سبک است که بال هایی شبیه به بال پرندگان دارد و در هوا سر می خورد. خلبان به حالت آویزان زیر بال های کایت قرار می گیرد و به هنگام پایین آمدن روی پاهای خود فرود می آید. 

اگر کایت دارای موتور باشد به آن کایت موتوردار می گویند و در این حالت کابین نیز به وسیله اضافه می شود و خلبان در آن می نشیند. 

مکان تجربه این تفریح

کایت سواری و سواری با کایت موتوردار توسط شرکت های مختلفی ارائه می شوند و معمولا در ارتفاعات صورت می گیرند. مکان انجام این پروازها ممکن است تغییر کنند و بنابراین جای ثابتی را نمی توان برای آنها معرفی کرد.

کایت سواری

کایت سواری

کایت سواری

کایت سواری

سخن آخر

اگر به دنبال فعالیت های هیجان انگیز هستید، می توانید بر روی تفریحات هوایی نیز حساب باز کنید و آدرنالین خون تان را به شکلی متفاوت بالا ببرید. حتا تماشای فیلم این تفریحات نیز هیجان خاصی دارد. اگر تجربه هر یک از این فعالیت ها را داشته اید، از حس و حال تان در آن لحظه برای مان بگویید. 

آیا تجربه این تفریحات را پیشنهاد می کنید؟

آیا تفریحات هوایی دیگری در ایران می شناسید؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.