karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، شبکه جهانی الجزیره در گزارشی ایران را کشوری مناسب برای سفر و سیاحت با طبیعت زیبا در چهارفصل و آثار باستانی بسیار که نشان دهنده تاریخ و تمدن اصیل آنهاست، معرفی کرد. 

بر اساس این گزارش ایران کشوری ست با موقعیت استراتژیک که مرزهای طولانی خشکی با پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و عراق دارد و بر فرهنگ ها و ملت های دیگر در طول تاریخ تاثیر گذاشته است. همچنین ایران با کشورهای قزاقستان و روسیه از طریق دریای خزر و کویت، بحرین، عربستان، امارات و عمان از طریق خلیج فارس گذرگاه دریایی دارد. 

چنان که شبکه الجزیره در گزارش خود آورده است، موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده تا این کشور به منطقه ای با آب و هوای متنوع تبدیل شود و از معدود کشورهایی در دنیا به حساب آید که در آن می توان چهارفصل را در یک روز در آن مشاهده کرد. الجزیره توصیف های خود از ایران را چنین ادامه داده است: 

آب و هوای این کشور متنوع، طبیعت آن بی نظیر و آثار باستانی در این کشور ارزشمند و فرهنگ بسیار غنی است.

یک گردشگر در ایران نیاز به فکر کردن طولانی ندارد چرا که گزینه های زیادی پیش روی اوست و می تواند کوهنوردی را در کوههای البرز و زاگرس تجربه کند، در سفری استثنایی به کویرهای یزد و کرمان برود یا از آثار باستانی و موزه ها دیدار کند و از غذاهای خوشمزه و متنوع ایران لذت ببرد.

شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، تهران، گیلان، مازندران ،یزد، کیش از قطب های گردشگری در ایران بوده و از ماه فروردین تا تیر بهترین فصل سفر به ایران است اگر چه هر چهار فصل در این کشور زیبا و سحرآمیز است.

این شبکه معتبر جهانی در گزارش خود می گوید ایران در کنار اینکه مقصد مناسبی برای سفرهای توریستی به شمار می آید، همچنین در قسمت گردشگری درمانی، زیارتی و پژوهشی نیز میزبان توریست های مختلف دنیاست. 

در ادامه این گزارش به گردشگرانی که به ایران در این سالها سفر کرده اند اشاره و از سوی آنها نقل شده است که ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند و از گردشگران خارجی استقبال گرمی دارند. 

الجزیره همچنین یادآوری می کند که جان سیمبسون روزنامه نگار مشهور انگلیسی پس از سفری که به ایران در سال 2014 داشت، این کشور را یکی از مقاصد جذاب جهان معرفی کرده است. آقای سیمبسون ایران را کشوری با آب و هوای لذت بخش، مردمی با فرهنگ و مهمان نواز و آثار باستانی بی نظیر و متنوع می داند. جایی که در آن زمانی که تنها در پارک ها قدم می زنید به وسیله خانواده های ایرانی به جمع صمیمی شان دعوت می شوید. 

از دیگر افرادی که در این گزارش نام آنها آمده است می توان به ژان کلود روزنامه نگار فرانسوی اشاره کرد که در مورد ایران گفته بود، واقعا شوکه شده ام و حتا کلمه شوکه هم نمی تواند احساس من نسبت به ایران را به خوبی بیان کند. شاید شگفت آور بهترین کلمه برای توصیف این کشور است چرا که اینجا ابدا به تصویری که غربی ها از این کشور ساخته اند شباهتی ندارد. 

الجزیره در ادامه از گزارش روزنامه دیلی میل انگلیس در مورد کشورهای امن و خطرناک جهان برای گردشگری در سال 2018 نیز صحبت می کند که در آن ایران جزو کشورهای امن قرار داشت. 

بر اساس این گزارش نقاط مثبت گردشگری در ایران، سهولت سفر در میان شهرهای ایران با هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی ست. هر چند عدم امکان استفاده از کارت های بین المللی برای گردشگران خارجی به دلیل تحریم های آمریکا از نکات منفی گردشگری در ایران به حساب می آید.

این شبکه قطری در انتهای گزارش خود در مورد ایران اضافه کرد که دولت ایران اخیرا برای تقویت بخش گردشگری خود کارهایی مانند صدور روادید برای اتباع 180 کشور در همه فرودگاه های این کشور انجام داده است. 

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.