karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

03 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر آمریکایی ها به ایران

در نظر بسیاری از خارجی ها ایران گزینه ی مناسبی برای سفر به حساب نمی آید؛ طرز فکری که بدون شک می توان با قاطعیت گفت از ریشه اشتباهی بیش نیست. ایران کشوری است که 21 سایت باستانی آن در یونسکو به ثبت رسیده و به تعداد آن نیز در سال های آتی افزوده خواهد شد. ( میراث ثبت شده ایران در فهرست یونسکو | بخش اول و میراث ثبت شده ایران در فهرست یونسکو | بخش دوم )

شاید در اخبار خارجی و رسانه ها خیلی چهره ی خوبی از ایران معرفی نشود ولی هر گردشگر خارجی که به ایران سفر کرده به جز خوبی و خاطرات خوش هیچ ندیده و بعد از سفر از تصمیم خود و بازدید از کشورمان بسیار خرسند بوده است.

همه ی ما این موضوع را می دانیم که ایران سرزمینی است زیبا که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی می باشد و مردم آن نیز بسیار مهمان نواز هستند. با کمرنگ تر شدن تحریم های بین المللی شاهد رشدی تازه در صنعت گردشگری هستیم و امیدواریم این رشد ادامه پیدا کند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به چگونگی سفر آمریکایی ها به ایران و شرایطی که برای سفر آن ها وضع شده است و ببینیم به عنوان یک آمریکایی چطور باید به ایران سفر کرد.

 همراه با کارناوال باشید.

سفر آمریکایی ها به ایران

سفر به ایران همراه با یک شهروند آمریکایی

با کلینت Clint ) همراه می شویم؛ کسی که بدون پرداخت مبلغی با هواپیما پرواز می کند و در طول سفر، هزینه ی خود را از انجام کارهای مختلف بدست می آورد. او به روشی خاص سفر می کند؛شیوه ای که به آن travel hacking می گویند. این نوع از سفر بدان معناست که هزینه های سفر را باید با انجام کارهای مختلف مانند کار، صرفه جویی و ...  بدست آورد. یکی از قسمت های مهم این نوع از سفر این است که باید پروازهایی را انتخاب کرد که بسیار ارزان باشند و یا به شکل اتفاقی رایگان ارائه شوند.

کلینت تا سن 19 سالگی از محل زندگی خود که بوستون است، هیچگاه بوسیله ی هواپیما خارج نشده بود. اولین سفرهای او به کشور کانادا و مکزیک بوده و خاطرات زیادی نیز ثبت  و تا به حال به 49 ایالت آمریکا سفر کرده است.

جالب است که بدانید وی به 100 کشور از جمله ایران سفر داشته و هدف او از این نوع سفر نشان دادن حقیقت و واقعیت ها به دیگران می باشد. 

همراه با کلینت به عنوان یک آمریکایی به ایران سفر کنید تا مراحلی که باید برای سفر به ایران پشت سر بگذارید را از زبان او بشنوید.

سفر به ایران مثل یک آمریکایی
سفر به ایران مثل یک آمریکایی

آمریکایی ها و سفر به ایران از منظر قانونی

بسیاری از مردم و مخصوصا آمریکایی ها تصور می کنند برای سفر به ایران مشکلات زیادی وجود دارد و نمی توانند وارد این کشور شوند. ( مثل سفر به کوبا در چند سال پیش  برای آمریکایی ها) ولی حقیقت امر کاملا متفاوت تر از این طرز فکر می باشد. آمریکایی ها به راحتی می توانند به ایران سفر کنند ولی نکاتی درباره ی گردش در ایران و همینطور گرفتن ویزا وجود دارد که قبل از سفر باید به آن ها توجه شود. 

در گذشته به دلایل مشکلات سیاسی و اقتصادی روابط میان ایران و آمریکا دچار تنش شد ولی شهروندان آمریکایی بدون مشکل و آزادانه می توانند وارد کشور عزیزمان ایران بشوند و از جاذبه های گردشگری فوق العاده ی آن لذت ببرند.

البته کشور آمریکا در رابطه با سفر به ایران همیشه اظهاراتی داشته و گفته که ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد ولی تمامش جنبه ی سیاسی دارد و در ایران برای هیچ گردشگری مشکلی پیش نخواهد آمد مگر آن که شخص به دنبال مشکل بگردد!!!

سفر آمریکایی ها به ایران

دریافت ویزای ایران توسط یک شخص آمریکایی

آمریکایی ها قبل از ارسال درخواست ویزای ایران، باید یک شماره از وزارت امور خارجه ی ایران بگیرند و بعد مراحل دیگر را طی کنند. سپس وزارت امور خارجه ی ایران برنامه ی سفر را تایید کرده و تور شما را نیز مشخص می کند؛ چرا که آمریکایی ها برای سفر به  ایران باید از یک برنامه ی از قبل مشخص شده پیروی کنند که البته بسیاری از آن ها بدون تور وارد ایران می شوند و آزادانه در داخل کشور به گشت و گذار می پردازند.

بسیاری از تورها خودشان تمام مراحل اداری این کار را بر عهده می گیرند و شخص درخواست کننده ی مجوز و ویزا باید چند فرم را پر کند. آمریکایی ها بهتر است 2 الی 3 ماه زودتر برای درخواست ویزا مراحل مجوز و اداری را طی کنند.

سفر آمریکایی ها به ایران

سفر انفرادی یک آمریکایی به ایران

متاسفانه یک شخص آمریکایی در طول سفر باید یک راهنمای سفرِ ایرانی داشته باشد. منظور از راهنمای سفر شخصی نیست که هر لحظه حواسش به گردشگر باشد ولی زمانی که وارد منطقه و یا شهر جدیدی می شود این راهنما نیز باید حضور داشته باشد. همه ی آمریکایی ها قبل از سفر به ایران تمام جوانب را می سنجند و با شرکت گردشگری و تور خود برنامه ریزی می کنند.

در بیشتر مواقع گردشگران آمریکایی به نحوی برنامه ریزی می کنند تا مدت زمانی را تنها به سفر بپردازند.

سفر آمریکایی ها به ایران

جایگزین هایی برای تورهای گروهی در ایران

جدا از تورهای عادی و گروهی تورهایی با عنوان خصوصی وجود دارند که برای استفاده از آن ها باید هزینه ی بیشتری پرداخت کرد. اگر شخصی بتواند برای تور خصوصی هزینه کند می توان گفت که تقریبا می تواند لذت یک سفر انفرادی را تجربه کند. این افراد می توانند به همراه یک مترجم، راننده و راهنمای محلی در ایران سفر کنند و از زیبایی ها لذت ببرند.

این تنها روش در دسترس برای تجربه ی سفر انفرادی به ایران می باشد.

تورهایی نیز هستند که با تعداد نفرات کمتری در ایران به سفر می پردازند.

سفر آمریکایی ها به ایران

 

سفر آمریکایی ها به ایران

چگونگی سفر به ایران بدون ویزا

جزیره ی کیش که به آن مروارید خلیج فارس نیز گفته می شود از آن مقاصدی برای گردشگران خارجی است که می توانند بدون ویزا به آن سفر کنند. در فرودگاه بین المللی کیش به هیچ عنوان نیاز به ارائه ی ویزا نخواهید داشت و اگر قصد سفر به ایران بدون ویزا را دارید کیش گزینه ی مناسبی خواهد بود. مردمان این جزیره مهمان نواز و مهربان هستند ولی بطور کامل نمی توان فرهنگ ایرانی را در این جزیره لمس کرد و دلیل آن وجود گردشگران زیاد از نقاط مختلف است.

کسانی که از کشورهای غربی وارد کیش می شوند باید محل اقامت و راه های تماس با خود را از قبل مشخص کنند و از بانوان خارجی خواسته می شود تا حجاب خود را رعایت کنند.

گردشگران خارجی 14 روز بدون ویزا می توانند در جزیره ی کیش بمانند.

سفر آمریکایی ها به ایران

پوشش در ایران برای خارجی ها

این موضوع که باید به روش ها و سنت های دیگر کشورها به هنگام سفر احترام گذاشت از اهمیت بالایی برخوردار است و برای همه ی کشورها نیز صدق می کند. به هنگام سفر به ایران حتما نباید از لباسی مخصوص استفاده کنید ولی باید به چند نکته ی مهم توجه کرد. بانوان گردشگر خارجی باید به هنگام سفر به ایران از پوشش مناسب برای سر و بدن خود ( روسری و مانتو ) استفاده کنند.

برای مردان وضعیت کمی متفاوت تر می باشد و بهتر است از شلوارک و تی شرت استین حلقه ای استفاده نکنند.

سفر آمریکایی ها به ایران

امنیت و سفر به ایران

اگر به رسانه های غربی برای سفر به ایران توجه کنید متوجه می شوید که به هیچ عنوان چهره ی حقیقی این کشور را نشان نمی دهند و سعی در ترساندن مردم برای سفر به ایران دارند. گردشگران خارجی باید بدانند که تنها با سفر و با هدف لذت بردن از جاذبه ها و فرهنگ ایرانی به عنوان یک گردشگر به هیچ عنوان خطری تهدیدشان نخواهد کرد و تجربه ی فوق العاده ای برایشان خواهد بود.

ایران کشوری امن برای گردشگران آمریکایی و دیگر کشورها به حساب می آید.

سفر آمریکایی ها به ایران

سخن آخر

 در این مطلب نگاهی داشتیم به شرایط سفر یک شهروند آمریکایی به ایران. آیا چیزی در مورد این شرایط می دانستید؟ آیا به چنین چیزی برخورد کرده بودید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

میدونم که گردشگران آمریکایی در کیش احتیاج به ویزا دارند ولی آیا احتیاج به لیدر هم دارند یا با دوستان ایرانی شون می تونند در کیش باشند؟

هنوز زنده ایی؟

29 آبان 1402

انتشار:29 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.