karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پدر ها و مادر ها هر ساله برای سفرها و تفریحات خود برنامه ریزی های گسترده ای انجام می دهند تا تعطیلات هیجان انگیزی را تجربه کنند. در این میان ممکن است کمتر کسی به یاد کودکان و تفریحات آن ها باشد. اکثر خانواده ها بدون در نظر گرفتن احساس بچه ها در سفرها، همیشه از این که کودکان دست و پا گیر و زود رنج هستند ناراحتند و گاهی همین مسئله سبب می شوند که مدت ها به مسافرت نروند. اما این در صورتی است که کودکان هم به عنوان عضو مهمی از خانواده، تفریح ها و سرگرمی های مورد نیاز خود را می خواهند و با بر طرف کردن این نیازها می توان لحظات خوشی را برای تمام خانواده رقم زد.

در برخی شهرها فعالیت های بسیاری مخصوص کودکان وجود دارد که با آن ها بچه ها می توانند مدت ها سرگرم و شاد شوند. در این میان اگر به دنبال مقصدی توریستی و گردشگری برای خانواده هستید؛ شهر آمستردام واقع در کشور هلند یکی از بهترین انتخاب هایی است که پیش روی شما قرار دارد. آمستردام شهری است پر از دیدنی های هنری و تاریخی، موزه های شگفت انگیز، آبراهه های زیبا و مراکز خرید. در تمام طول اقامت خود در این شهر می توانید فرزند عزیزتر از جان خود را هم سرگرم کنید تا از تعطیلاتش لذت ببرد.

در ادامه مطلبی با عنوان 10 کاری که کودکان می توانند در آمستردام انجام دهند را مطالعه خواهید کرد.

همراه کارناوال باشید... 

آمستردام

1- پارک وندل | Vondel park

در سال 1864 بود که تعدادی از شهروندان آمستردام، جهت احداث یک پارک عمومی برای مردم پول جمع کردند. امروز از آن پارک به عنوان پارک وندل (Vondel park) یاد می شود. وندل محیطی مناسب برای خانواده ها و فرزندانشان را فراهم کرده و اسکیت کردن، لذت بردن از فضای سبز و بازی کردن بچه ها در میان تخته های چوبی از فعالیت هایی است که در این پارک انتظار کودکانتان را می کشد.

در طول تابستان در پارک وندل، کنسرت های رایگانی در فضای باز برگزار می شوند و اسکیت بازان حقه ها و حرکات نمایشی خود را در برابر جمعیت اجرا می کنند.

آدرس: هلند، آمستردام، محله موزه، خیابان ون بارل، پارک وندل

Address: Van Baerlestraat & Vondelpark | Museum Quarter, Amsterdam, The Netherlands

پارک وندل آمستردام

Anil Patel

پارک وندل آمستردام

2- موزه علمی نمو | Nemo Science Museum

برای سرگرمی های مفید و جالب حتما به موزه ی علمی نمو (Nemo Science Museum) سر بزنید. این موزه برای کودکان در هر سنی جذاب و سرگرم کننده است. این موزه ی چهار طبقه ای بر روی جزیره استردوک (Oosterdok island) در نزدیکی شهر آمستردام قرار گرفته و شامل نمایشگاه های جذابی برای نوجوانان در رابطه با نکات علمی و عملکرد بدن انسان است. بچه های کوچک تر می توانند در آزمایشگاه شیمی این موزه حباب های عظیم الجثه ی صابونی بسازند.

ساعت بازدید: همه روزه از 10 صبح تا 5:30 بعدازظهر

هزینه بازدید:

بازدید کنندگان 4 سال به بالا : € 16.50 (74500تومان)

کودکان زیر 4 سال: رایگان

کارت دانشجویی: € 8.25 (35000 تومان)

کارت من آمستردامی هستم: رایگان

گذرنامه هلند: رایگان با کوپن طلا

کارت موزه: رایگان

همراهان معلولان: رایگان

دارندگان آتیپاس (Autipas): رایگان

آدرس: هلند، آمستردام ، جزیره  استردوک

 Address: Oosterdok 2, Amsterdam, Netherlands

موزه علمی نمو

Luis Vasconcelos

موزه علمی نمو

3- استخر شنای دِ میراندآباد | De Mirandabad Swimming Pool

فرقی نمی کند که هوا سرد یا گرم باشد، استخر سر پوشیده ی دِمیراندآباد (De Mirandabad Swimming Pool)، یکی از بهترین مکان ها برای جمع شدن گردشگران و افراد محلی است. این استخر سقف گنبدی شکلی دارد که نور را به رنگ های خیره کننده ی زیبایی تبدیل می کند. در زیر آب استخر و بر روی کف آن لامپ های رنگی تعبیه شده تا زیبایی این محیط را دو چندان کند. این استخر محیط تفریحی مناسبی برای کودکان فراهم کرده است.

ساعت باز دید: از دوشنبه تا جمعه از 7 صبح تا 10 شب. شنبه و یک شنبه 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

هزینه:  €4.20 (17500 تومان)

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان د میراندالان

Address: De Mirandalaan 9, Amsterdam, Netherlands

استخر شنای دِ میراندآباد

4- پیتزا همراه با گشت دریایی

پیتزا خوردن در حالی که سوار بر کشتی به گشت و گذار می پردازید، به نظر جالب و عالی می آید. خوشبختانه شما هر دوی آن ها را در یک زمان می توانید در آمستردام تجربه کنید. کانال پیتزا کروز (Canal Pizza Cruises) حدود 90 دقیقه گشت و گذار دریایی دارد و این در حالی است که خانواده در حال خوردن یکی از خوشمزه ترین غذاها هستند. علاوه بر این ها همه ی مسافران و کودکان با بستنی های خوشمزه بن و جری (Ben & Jerry’s ice cream) پذیرایی می شوند. کودکان می توانند بهترین دقیقه ها را در این محل سپری کنند.

ساعت بازدید: همه روزه از 6 تا 10 شب

هزینه: هزنیه متغییر است اما می توانید در کل چیزی در حدود $45.26 (173000 تومان) را برای هر نفر در نظر بگیرید.

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان پرینس هندریکیت 25

Address: Prins Hendrikkade 25, Amsterdam, Netherlands

پیتزا همراه با گشت دریایی

5- موزه ی آی فیلم | Eye Film Museum

تمام خانواده در موزه ی آی فیلم (Eye Film Museum) لحظات شاد و جالبی را سپری می کنند. این جاذبه دارای  محصول های سینمایی و فیلم هایی است که به اواخر دهه 1890 باز می گردند. در این موزه بخشی جداگانه برای کودکان در نظر گرفته شده است که در آن می توانند به تفریح بپردازند. به عنوان مثال یک تور پیاده روی برای آن ها وجود دارد که در طی آن می توانند زمانی که دستگاه های مخصوص در دست دارند در ساختمان پیاده روی و فیلم تماشا کنند. همچنین 4 سالن سینما مخصوص کودکان وجود دارد که تنها فیلم های مخصوص کودکان را به نمایش می گذارد.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 تا 7 شب

هزینه: بسته به میزان فعالیت شما متغیر است

آدرس: هلند، آمستردام، مجتمع آی پرومناد 1

Address: IJpromenade 1, Amsterdam, Netherlands

موزه آی فیلم آمستردام

موزه آی فیلم آمستردام

6- بازار آلبرت کوئیب | Albert Cuyp Market

یکی از محبوب ترین مناطق خرید در آمستردام، جایی جز بازار آلبرت کوئیب (Albert Cuyp Market) نیست. این بازار یکی از بزرگترین بازار های فضای باز اروپاست و در آن هرچیزی از جمله لباس و مواد غذایی تازه یافت می شود. اگر شما اهل خرید مقرون به صرفه هستید، در این بازار می توانید لوازم  دست دوم از جمله لباس، کالاهای چرمی و جواهرات بیابید. این بازار مجموعا 260 فروشنده دارد که شما می توانید تا شب در آن به خرید کردن بپردازید. کودکان در این محل می توانند اسباب بازی بخرند و چرخی  در بازار بزنند.

ساعت بازدید: همه روزه از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان آلبرت کوئیب

Address: Albert Cuypstraat, Amsterdam, Netherlands

بازار آلبرت کوئیب

7- خیابان های نهم

وقتی صحبت از خرید کردن می شود مغازه های خیابان های نهم بهترین انتخاب هستند. همانند اسم این خیابان، منطقه شامل 9 خیابان کوچک است که همه ی آن ها توسط مغازه ها و بوتیک ها پوشیده شده اند. فرزند شما از این مقصد توریستی بسیار لذت خواهد برد چرا که این خیابان ها فروشگاه های اسباب بازی بسیاری دارند. 

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان برن 6-1

Address: Berenstraat 6-1, Amsterdam, Netherlands

خیابان نهم

8- موزه آمستردام | Amsterdam Museum 

این موزه هر چیزی در رابطه با تاریخ این شهر را به شما و فرزندانتان آموزش می دهد. در حین جست و جو در این موزه به دوران طلایی قرن 17 باز خواهید گشت. کودکان در این موزه می توانند به همراه خانواده شان در تاریخ هلند سیر و سیاحت کنند. در این موزه، گالری ها و نمایشگاه های دوره ای برگزار می شود. در کل از موزه آمستردام به عنوان بهترین مکان برای آشنایی با شهر و تاریخش یاد می کنند.

ساعت بازدید: همه روزه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

هزینه: 14.37$  (54000 تومان)

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان کالور 92

Address: Kalverstraat 92, Amsterdam, Netherlands

موزه آمستردام

9- باکفایِت اجاره کنید | Bakfiets

آمستردام شهری است که مردم آن بیشتر در خیابان ها راه می روند و گردشگران هم حتی در این شهر دوچرخه اجاره می کنند. اگر شما فرزندانتان را هم به همراه داشته باشید بهترین انتخاب اجاره کردن باکفایِت (Bakfiets) است. باکفایت ها نوعی دوچرخه هستند که به شما کمک می کنند تا فرزندانتان را در تمامی سطح شهر به حمل کنید و کودکان علاوه بر لذت بردن از شهر و خیابان ها، خسته هم نمی شوند. رانندگان این شهر خیابان ها را با دوچرخه سواران به اشتراک می گذارند؛ پس از این که یک باکفایت اجاره کنید واهمه نداشته باشید.

هزینه: بسته با ساعتی که این دوچرخه ها را اجاره می کنید هزینه ی متفاوتی را باید در نظر بگیرید.

باکفایِت

10- تور آن فرانک | Anne Frank Tours

در سرار شهر تورهای موزه آن فرانک (Anne Frank Tours) وجود دارند که سرگذشت زندگی دختری آلمانی را تجدید خاطر می کنند. این دختر تمام زندگی خود را به صورت دفترچه خاطراتی منتشر کرده و این خاطرات بازگوکننده ی تجربه های پنهان شدن او در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. این موزه همه چیز را در رابطه با زندگی کوتاه او به شما آموزش می دهد. تورهای پیاده روی بسیاری شما را به این منطقه می رسانند. کودکان در بازدید از این موزه می توانند با تاریخ هلند و وقایع آن بیشتر آشنا شوند.

ساعت بازدید: همه روزه از 9 صبح تا 10 شب

هزینه: 45.26$ (173000تومان) 

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان پرینسن گرکت 263-267 

Address: Prinsengracht 263-267,Amsterdam, Netherlands

موزه آن فرانک

سخن آخر

آیا تا به حال به شهر آمستردام سفر کرده اید؟

به نظر شما چهکار هاب دیگری می توان برای کودکان انجام داد؟

نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

انتشار:19 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.