karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر تصاویری از وضعیت اسفبار حیوانات در باغ وحش باغلار باغی تبریز، منتشر شده که انتقادهای زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشته است. این تصاویر نشان می دهند که گونه های ارزشمند و بومی حیات وحش کشور مانند سیاه‌گوش، کاراکال، خرس، گرگ و پرندگان شکاری در کنار گونه های غیربومی چون شیر و حتا حیوانات اهلی مثل سگ و گربه در این باغ وحش نگهداری می شوند در حالی که قفس های آنها بیشتر شبیه به ویرانه است. حیوانات در این باغ وحش که در یکی از کلان‌شهرهای کشور قرار دارد به بهانه سرگرمی بازدیدکنندگان، با مرگی تدریجی دست و پنجه نرم می کنند. دیوار قفس های آنها در برخی موارد طرحی از طبیعت دارد تا شاید وضعیت رقت بار محل زندگی این جانداران را در نظر بازدیدکنندگان تا حدودی خوب جلوه دهند.

دیدن این تصاویر این پرسش ها را با خود به همراه می آورد که چرا سازمان حفاظت محیط زیست دست کم نسبت به ضبط حیوانات بومی که به صورت امانی به این مرکز سپرده شده‌اند، کاری انجام نمی دهد؟ آیا انتقال این جانوران ارزشمند بومی به مراکز دارای شرایط بهتر و یا رهاسازی آنها در طبیعت کشور، حداقل انتظاری نیست که باید از سازمان حفاظت محیط زیست داشت؟

باغ وحش باغلار باغی تبریز، بخشی از پارک تفریحی باغلار باغی محسوب می شود که در زمینی به مساحت 22 هکتار در بلوار استاد شهریار، با حمایت شهرداری تبریز احداث شده و وزیر کشور و مسوولان استان آن را در مرداد 1373 افتتاح کرده اند. وضعیت جانوران در این باغ وحش همواره موضوع انتقاد بازدیدکنندگان و فعالان حقوق حیوانات بوده است.

باغ وحش باغلار باغی تبریز

باغ وحش باغلار باغی تبریز

باغ وحش باغلار باغی تبریز

باغ وحش باغلار باغی تبریز

باغ وحش باغلار باغی تبریز

باغ وحش باغلار باغی تبریز

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حیوانات تو این باغ وحش همشون گرسنه و به شدت افسرده ان تا حدودی وضعیت پرنده های دونه خور خوبه وضع پرنده های شکاری و حیوانات گوشتخوار فاجعه اس باغ وحش ائل گلی وضعیتی بدتر از اینجا داره در حدی که تو زمستان که لونا پارک تعطیل بوده حیوون ها از گرسنگی همدیگه رو کشتن تا میتونید انتشار بدید شاید نهادهای حمایتی مردمی کاری برلی این حیوانات بکنن تو این مملکتی که حیوانات فقط ابزاری برای سودجویی هستند اون هم به هر قیمتی

یک عده وحشی که نمی‌دانند طبیعت چیه و از اون فرار کردن حالا اومدن مسئول محیط زیست و بقیه شدند لذا با پول همه چی رو میپذیرن

19 آبان 1402

پریوش سارانی

با سلام 

ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون.

13 تیر 1401

انتشار:11 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امیدوارم مسئولین بی توجه به عذاب آفریدگاراین زبون بسته هاگرفتاربشن

انتشار:06 اردیبهشت 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

چرا با این حیوانات زبون بسته اینجوری میکنین من الان تو تبریز زندگی میکنم اصلا هم نمیام به باغ وحش شما چون خیلی کثافت کاری ها زیاده اصلا تمیز نیست حال آدم به هم میخوره خدا رو خوش نمیاد با اوت حیوون های زبون بسته اون کار رو نکنین😢😥😭

انتشار:17 بهمن 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.