karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، فعالان چپ‌گرای اسپانیایی در چندین منطقه از این کشور از جمله ایالت‌های کاتولانیا و باسک تظاهرات ضد گردشگری به راه انداختند. حضور بیشمار گردشگران خارجی در فصل تعطیلات تابستانی در اسپانیا، موجب شکل گیری این تظاهرات و صدمه‌زدن به اموال شهری و نوشتن شعار "توریست‌ها به خانه بروید" شده است.

این اقدامات توسط خرابکارها در شهرهای منطقه کاتالان از جمله بارسلون و مایورکا و همچنین مقصد گردشگری مهم سن‌سباستین در اعتراض به حضور گردشگران صورت گرفته است. به عنوان نمونه می توان به افرادی نقاب‌دار اشاره کرد که به یک اتوبوس گردشگری در نزدیکی استادیوم شهر بارسلون حمله ور شدند و شعار "توریسم در حال کشتن محله‌هاست" را روی آن نوشتند. آنها آسیبی به افراد داخل اتوبوس نزدند اما لاستیک‌های آن را پنچر کردند و متواری شدند.

سخنگوی بخش خودمختار کاتالان در این باره گفت:

مدل گردشگری انبوه در این کشور در حال فقیرتر کردن مردم طبقه جامعه کارگر است و چپ‌گراها در منطقه باسک نیز قرار است یک تظاهرات بزرگ ضدگردشگری را در روز ۱۷ اوت و در جریان برگزاری جشنواه فیلم سن‌سباستین برگزار کنند.

این حرکت های اعتراضی از سوی گروهی موسوم به جنبش جوانان آران ترتیب داده شده که حامی استقلال منطقه کاتالان است. با این وجود مقامات منطقه‌ای با محکوم کردن این اقدامات، اعلام داشته اند که از حضور گردشگران استقبال می‌کنند، چرا که گردشکری، یک صنعت حیاتی برای کشور اسپانیا محسوب می‌شود.

موسسه ملی آمار اسپانیا اعلام کرده که در حد فاصل ژانویه-ژوئن (نیمه نخست سال ۲۰۱۷) مجموعا ۳۶.۳ میلیون گردشگر وارد خاک این کشور شده اند.

در این میان بریتانیایی‌ها با ۸.۶ میلیون نفر در رده اول قرار گرفته و در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته میلادی حدود ۹.۱ درصد رشد داشته است. آلمانی‌ها در رده دوم پرشمارترین گردشگران خارجی در اسپانیا قرار گرفته و طی ۶ ماه نخست امسال، ۵.۵ میلیون آلمانی، اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته در مجموع، ۷۵.۶ میلیون گردشگر به کشور اسپانیا وارد شده اند و صنعت گردشگری، ۱۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی ۱.۴ میلیارد دلاری این کشور اروپایی را به خود اختصاص داده است.

تظاهرات اسپانیا

تظاهرات اسپانیا

تظاهرات اسپانیا

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.