karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، ایران و اتریش برای استفاده از فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش به سراغ گردشگری کوهستان و پیست‌های اسکی ایران رفتند. فاینانس به تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها گفته می شود که با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان‌مدت بر اساس قراردادهای مالی با اعتباردهندگان خارجی صورت می گیرد.

شهریورماه امسال (96) قرارداد یک میلیارد یورویی بین ۱۴ بانک ایرانی با «اوبر بانک» اتریش امضا شد. به موجب این قرارداد، منابع بانک اتریشی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی -که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور دریافت کرده‌اند- تخصیص خواهد یافت. این قرارداد، نخستین قرار تامین مالی بانک های ایران با بانک های اروپایی پس از برجام بود.

فرانتس گازلسبرگر، مدیر بانک اتریش یک طرف این قرارداد بود. وی که تاکنون سه بار به ایران سفر داشته و به‌عنوان یک کوهنورد قله دماوند را فتح کرده است، در زمان امضای قرارداد گفته بود:

اقتصاد ایران نه تنها برای اتریش و اروپا، بلکه برای کل جهان بسیار جذاب است؛ زیرا ایران نسل جوانی دارد، از این‌ رو فرصت‌های بزرگی پیش رو است و باید شرایط برد - برد برای ایران و شرکت‌های جهان وجود داشته باشد، اما در عین حال نباید جنبه سیاسی را فراموش کرد. ایران تمام شرایط برای برخوردار شدن از یک اقتصاد به سرعت در حال رشد را دارد و مشارکت نزدیک تر برای هر دو کشور ایران و اتریش سودمند است. 

به دنبال اختصاص این فاینانس و قراردادی که امضا شد، عصر روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه هیات سرمایه گذار اتریشی به همراه رایزن بازرگانی سفارت این کشور در تهران، دیداری با معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان داشت تا توانمندی شرکت‌های اتریشی و پیست های اسکی و کوهستانی ایران را معرفی کند. دو طرف قرارداد نیز برای تعریف مدل مالی واحد به منظور بهره برداری از آن فاینانس اعلام آمادگی کردند.

سعید اوحدی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار با شرح توانمندی‌های گردشگری و قوانین سرمایه‌گذاری در ایران، گفت:

ما به دنبال تعریف مدل مالی هستیم که بتوانیم از فاینانس اتریش کمال بهره‌بری را داشته باشیم.

او توضیح داد:

سفر این هیات به ایران و دیدار با آنها با توجه به خط فاینانسی که اتریش برای ایران تعریف کرده، بنا به خواست خودشان انجام شد. اتریش نماینده مستقری در ایران دارد که در زمینه ورزش‌های زمستانی، اسکی و کوهستان بسیار فعال است و این انگیزه‌ای برای پیگیری طرح‌هایی مشترک در این حوزه شده است.

اوحدی درباره میزان فاینانس تعریف شده در اتریش برای بخش گردشگری و یا پروژه‌های مرتبط با گردشگری کوهستان، گفت:

این رقم به میزان قراردادها بستگی دارد. قطعا پروژه‌هایی که ما به طرف اتریشی معرفی خواهیم کرد، محدود است، اما به هر میزانی که به توافق برسیم، امکان استفاده از خط فاینانس اتریش وجود دارد.

وی افزود:

ما در دیدار با طرف اتریشی دو موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری در گردشگری کوهستان که در صورت اعلام آمادگی آنها، قوانین مترقی سرمایه‌گذاری در ایران مسیر همواری را پیش روی شان قرار خواهد داد، اما در صورتی‌ که آمادگی نداشته باشند راه دوم را پی می‌گیریم که استفاده از ردیف فاینانس در پروژه‌هایی است که به قرارداد منتج شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه اظهار کرد:

قطعا مذاکرات بعدی ما با بانک توسعه صادرات و پیگیری استفاده از آن خط فاینانس خواهد بود.

او درباره بی‌میلی سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری کوهستان در ایران برای استفاده از این فاینانس و تمایل بیشتر آنها به سرمایه‌گذاری خارجی، گفت:

بعضی از شرکت‌ها شاید با ظرفیت فاینانس آشنا نیستند. این ظرفیت به معنی استفاده از تسهیلات و منابع مالی خارجی با نرخ سود پایین است که قطعا در صورت آشنایی و آگاهی نسبت به آن، سرمایه‌گذاران ایرانی نیز برای بهره‌برداری از این فاینانس رغبت نشان می‌دهند. حتما اطلاعات در این باره به شرکت‌های ایرانی داده می‌شود، شخصا فکر می‌کنم این ظرفیت برای گردشگری کشور خوب است و باید از آن استفاده کرد.

به گفته اوحدی، هیات اتریشی در سفر به ایران از توچال بازدید داشته است و قرار است پیست اسکی دیزین را نیز ببیند و پس از آن ایران را ترک خواهد کرد. با توجه به این زمان محدود قرار است، آنها بار دیگر به ایران بیایند و تا آن زمان، پروژه‌هایی که بازدید کرده اند را مطالعه کنند و با دستور کار جدید دوباره بازگردند.

کریستف گراب مایر، رایزن بازرگانی سفارت اتریش نیز سفر این هیات به ایران را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان، گفت:

مهمان‌نوازی از نکات مثبت ایران است که برای بسیاری از کشورها، ارزشمند جلوه می‌کند.

او همچنین چشم‌انداز ایران برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا هفت سال آینده را امیدوارکننده دانست و در خواست تشکیل کمیته مشترکی در زمینه گردشگری کوهستان بین ایران و اتریش کرد تا با تعریف الگوی مالی از فاینانسی که تعریف شده، استفاده شود.

محمدرضا پوینده، سرپرست دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری نیز اظهار کرد:

امسال از ۴۱ کشور، گردشگر به انگیزه ورزش‌های کوهستانی به ایران سفر کردند که بیشتر آن‌ها نیز به قله دماوند رفتند. در مقام مقایسه آمار گردشگران ورودی در این حوزه، نسبت به گذشته سه برابر رشد داشته است.

سرمایه گذاری اتریش در ایران

سرمایه گذاری اتریش در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی

هیچ مسئولی حق واگذاری حتی یک وجب خاک ایران را به کشور خارجی بصورت تملکی و فروش ندارد. زیرا در آینده ما هم مثل فلستطین و اسرائیل می شویم و آیندگان ما را لعنت می کنند.

انتشار:29 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.