karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 همراه کارناوال باشید تا بهترین کشورها برای دوران بازنشستگی را بشناسیم و ببینیم چه کشورهایی برای مهاجرت از طریق بازنشستگی مناسب هستند. در این لیست 5 کشور را معرفی می کنیم که شرایط هر یک را توضیح می دهیم و می گوییم چه راهی برای مهاجرت به آن ها مناسب تر است. همچنین بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی را از نظر خودمان معرفی می کنیم.

بهترین کشورها برای دوران بازنشستگی

چگونگی انتخاب بهترین مقاصد

در این مقاله برای انتخاب بهترین کشور، عواملی را مد نظر قرار داده ایم که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه و مالکیت آسان ملک هایی با ارزش سرمایه گذاری
  • هزینه اجاره
  • مزایا و تخفیف ها در مواردی چون سلامت پزشکی و تفریح
  • ویزا و نحوه گرفتن اقامت
  • هزینه زندگی
  • خو گرفتن با مردمان و میزان خونگرمی ساکنان مقصد
  • خدمات رفاهی و امکانات
  • زندگی سالم
  • پیشرفت و زیرساخت مقصد
  • وضعیت آب و هوایی
  • ثبات وضعیت اقتصادی

با توجه به این موارد، می توان گفت کشورهایی که در ادامه آمده اند از جمله مقاصد برتر برای زندگی بازنشستگان ایرانی محسوب می شوند. 

بهترین مقاصد برای بازنشستگان

 1- اکوادور: کشوری متنوع، شلوغ و دوست داشتنی

کشور اکوادور جایی است که بسیاری از سلیقه ها را پوشش می دهد و به نوعی بهترین کشور برای مهاجرت دوران بازنشستگی است. از کوهستان ها بگیرید تا ساحل و آب نیلگون، فضاها و دشت های روستایی تا مناظر شهری، همگی را می توانید در کشور اکوادور پیدا کنید. البته در کنار همه این ها، چیزی که بیشترین توجه را به این کشور جلب می کند، آب و هوای فوق العاده آن بوده که میانگین دمای سالانه آن برابر با 19 درجه سانتیگراد است. در واقع این آب و هوای دلپذیر به جهت موقعیت جغرافیایی اکوادور است که روی خط استوا قرار دارد. در اکوادور از مزایای خوبی برای زندگی بازنشستگی برخوردار خواهید شد. به طور مثال تخفیف هایی روی قبض آب و برق، ورودی مجموعه های تفریحی، حمل و نقل درون شهری و کاهش مالیات از آن جمله هستند. 

برای اطلاعات بیشتر، خواندن مقاله مهاجرت به اکوادور را از دست ندهید. 

نحوه مهاجرت: با درآمدی ماهیانه در حدود 800 دلار (42,088,000 تومان) می توانید به کشور اکوادور مهاجرت کنید. 

خرید ملک: خوب است بدانید خانه دار شدن در این کشور اصلا کار سخت و عجیب و غریبی نیست و با هزینه هایی بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی و پیشرفته، می توانید جایی را اجاره کنید. با حداقل هزینه ای برابر با 100 هزار دلار می توانید خانه دار شوید و به اکوادور مهاجرت کنید.

قدرت پاسپورت: با پاسپورت اکوادور می توان به 47 کشور بدون ویزا سفر کرد و برای 47 کشور ویزای فرودگاهی گرفت. 

اکوادور

اکوادور

2- مکزیک: مکانی آرام، راحت و درجه یک 

جالب است بدانید کشور مکزیک به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و البته جاذبه های طبیعی اش، سالانه پذیرای بیش از یک میلیون بازنشسته از کشور آمریکاست. گرچه زبان ملی کشور مکزیک، اسپانیایی است اما اغلب ساکنان این سرزمین به زبان انگلیسی مسلط اند و بنابراین گردشگران و مهاجران به راحتی می توانند با مردمان مکزیک ارتباط برقرار کنند. یکی از مواردی که مکزیک را به مقصدی مناسب برای بازنشستگان بدل می کند، تخفیف هایی در زمینه خطوط هوایی، خواربار و صرف غذا در رستوران هاست که به مهاجران رسمی بالای 60 سال تعلق می گیرد.

نحوه مهاجرت: در مکزیک با سرمایه حداقلی 100 هزار دلار می توانید صاحب ملک شوید و کارهای مهاجرت و اقامت خود را انجام دهید. 

قدرت پاسپورت: پاسپورت مکزیک در رده شانزدهم دنیا قرار دارد و این یعنی با پاسپورت مکزیک می توان به 99 کشور بدون ویزا سفر کرد و برای 48 کشور ویزای فرودگاهی گرفت. 

کشور مکزیک

3- کاستاریکا

آب و هوای دلپذیر، مناظر دیدنی و سواحل بکر کشور کاستاریکا سالانه بسیاری از گردشگران و بازنشستگان را به خودش فرا می خواند. این کشور با آغوش باز مهاجران را می پذیرد و جالب است بدانید که مراحل آسانی نیز برای تهیه خانه و ملک پیش روی آن ها قرار می دهد. خوب است بدانید هزینه های زندگی در کشور کاستاریکا به نسبت کشورهای اروپایی پایین تر است.

نحوه مهاجرت: برای آن که بتوانید اقامت در کشور کاستاریکا را به دست آورید، کافیست ماهیانه حداقل درآمدی برابر با 1000 دلار از بیمه های تامین اجتماعی و یا سازمان های مشابه داشته باشید.

قدرت پاسپورت: پاسپورت کاستاریکا نیز جایگاه خوبی دارد و در رده بیست و یکم دنیا قرار گرفته. با پاسپورت کاستاریکا می توانید بدون ویزا به 93 کشور سفر کنید و برای ورود به 46 کشور ویزای فرودگاهی بگیرید. 

کشور کاستاریکا

کشور کاستاریکا

کشور کاستاریکا

4- مالزی: کشوری مناسب و پیشرفته

 کشور مالزی در کنار مناظر سرسبز و زیبای خود، به جهت هزینه های مناسب زندگی و امکانات رفاهی قابل توجه، یکی از کشورهای محبوب بازنشستگان برای مهاجرت محسوب می شود. همچنین هزینه های پایین اجاره و خورد و خوراک بر ویژگی های مثبت این کشور می افزایند. در کنار این موارد، خوب است بدانید مالزی بهشتی برای شکم گردان است چرا که تنوع بالایی در غذاهای خود دارد.

نحوه مهاجرت: شما با ثبت شرکت در مالزی می توانید به این کشور پیشرفته مهاجرت کنید.

قدرت پاسپورت: کشور مالزی یکی از قدرتمندترین پاسپورت ها را دارد که در رده نهم دنیا جای گرفته است. با پاسپورت مالزی می توانید به 119 کشور بدون ویزا سفر کنید و برای ورود به 42 کشور ویزای فرودگاهی بگیرید. 

5- اسپانیا: مامن هنر، تاریخ و روستاهای جذاب

اسپانیا سال هاست که به عنوان مقصدی مناسب برای زندگی بازنشستگی در میان اروپایی ها معروف است؛ اما چیزی که بر جالبی داستان می افزاید، پیدا شدن سر و کله آمریکایی ها در این کشور است. دور تا دور کشور اسپانیا سواحل متعددی به چشم می خورد که با ترکیب آب و هوای گرم و دلپذیر، به تنهایی دلیل سفر به اسپانیا را فراهم می کنند. البته که ویژگی های مثبت اسپانیا تنها در همین دو مورد خلاصه نمی شود و باید بدانید این کشور، یکی از ارزان ترین مقاصد اروپایی است. همچنین وقتی اسپانیا را برای سفر و زندگی انتخاب می کنید، همزمان طیف متنوعی از دیدنی های تاریخی و دوست داشتنی را در برنامه خود گنجانده اید. 

نحوه مهاجرت: شما با حقوق سالانه 25,560 یورو (1,444,293,360 تومان) برای متقاضی اصلی و 6,390 یورو (361,073,340 تومان) به ازای هر یک از همراهان خود می توانید ویزای بازنشستگی اسپانیا را بگیرید.

قدرت پاسپورت: پاسپورت اسپانیا نیز جزو قدرتمندترین هاست که در رده دوم دنیا قرار دارد. با پاسپورت اسپانیا می توانید بدون ویزا به 125 کشور سفر کنید و برای ورود به 43 کشور ویزای فرودگاهی بگیرید. 

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا

دوستان عزیز کارناوالی

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، این فرم کارناوال را تکمیل کنید.

مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

وقتی مالزی پاسپورت نمیده چرا تو لیستتون قراردادید؟ فقط ویزای کار با ثبت شرکت میتونید بگیرید. کشورهای اسیایی به جز هنگ کنگ قانونی برای اعطای پاسپورت دوم ندارند.

انتشار:14 تیر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خيلي مسخره هستيد چرا مدام تبليغ وسط كار مياد

انتشار:18 آذر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Yvette

سلام ، یه سوال داشتم ، من امسال زمینی برم ارمنستان با ماشین شخصی . آیا با ماشین پراید امکان سفر هست؟

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

در صورتی که تمام قوانین و موارد گفته شده را رعایت کنید، بله این امکان وجود دارد. برای آشنایی با این قوانین و مدارک مطلب زیر را بخوانید:

هزینه های سفر به ارمنستان 

با آرزوی سفری خوش برای شما

14 اردیبهشت 1398

انتشار:11 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.