karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 آذر 1397

به روز رسانی

31 خرداد 1400

غذاهای رشت

غذاهای رشت

کته کباب

کته کباب

ترش کباب

ghazaland

مرغ ترش

Unknown | ghazaland

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی

ترش تره

Unknown | ghazaland

شوید قرمه

Unknown | foodaneh

خورش آلو مسما

فسنجان

Unknown | ghazaland

واویشکا

اناربیج

Unknown | gilishop

انار بیج

Banooye.shomal

سیر قلیه

کویی تره

فسنجان ماهی

کال کباب

کال کباب

باقلا قاتق

غوره مسما

یونسکو

شهر های خلاق

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

32 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من پوندم چطوری باقلی خام میخورن به عنوان چاشنی. غذای اصلی بیشترشان کدو سیر باقلی بادمجون و ماهی شور و مرغه

انتشار:31 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

برو تبریز عذا بخور بعد میفهمی غذا یعنی چی. اومدیم یکی از شهرهای گیلان دیدیم چی درست میکنن شاید غذای محلی خودشان براشان لدید باشه اما عذاهایی که همه جا مرسومه زیاد تعریف نداشت خصوصا مرغ

فکر کنم غذای شمارو یه ادم ناشی درست کرده بود .وگرنه دست‌پخت همه‌ی شمالیا و غداحاشون زبون زده همه جاست

22 فروردین 1403

انتشار:17 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

واژه فسنجان از زبانهای هم خانواده پارسی یعنی گیلکی و یا تالشی گرفته شده است. ازآنجایی‌که در گذشته در سرزمین گیلان که خورش فسنجان متعلق به آنجاست و از غذاهای بومی و اصیل آن به‌شمار می رود زنان در فرآیند تولید فسنجان مغز [[گردو]] و گاه ناردانه‌ها یا سبزیها را با سنگهای مخصوص درظرفهای تخت چوبی بنام نمکیار می‌سابیدند، در زبان گیلکی(فسنجان= فسن Fosen + ج + آن) اطلاق جزء نخست واژهٔ فسنجان مأخوذ از فعل «فسن» (Fosen) به‌معنای سابیدن (گردو) با سنگ می باشد؛ نیز وجود نوعی خورش از خانوادهٔ فسنجان به نام «سنگه‌خورش» در [[گیلان]] این نظر را تقویت می‌کند.در گیلکی جزء نخست واژهٔ فسنجان یعنی «فسن Fosen» یا «فوسن Fousen» به‌معنای مالیدن و سابیدن(گردو) با سنگ میباشد + ج (حرف ربط) + آن به معنی خورشت (گردوی) سابیده شده با سنگ. در زبان تالشی هم ووز یا ویز به معنای گردو است و «اینجَن» از مصدر «اینجندِن» به معنی خرد کردن و ساییدن است باحتمال واژه ووزاینجن یا ویزاینجن بعلت سختی تلفظ در مناطق مرکزی تر ایران به شکل فسنجون و فسنجان درآمده است.

انتشار:11 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.