karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 سازمان آژانس هوافضای آمریکا (ناسا) در روزهای اخیر نخستین فیلم موجود از سریعترین هواپیمای جهان را منتشر کرده است. این هواپیما بلک برد اس آر - 71 (Blackbird SR-71) نام دارد و در دهه 1960 بر اساس یک طرح محرمانه مربوط به دهه 1950 ساخته شده است. حداکثر سرعت این هواپیمای دو نفره 3540 کیلومتر در ساعت می باشد و تا حداکثر ارتفاع تقریبا 26000 متر بالا می رود. همچنین این هواپیما می تواند با حداکثر سرعت و بدون توقف، به مدت بیش از یک ساعت پرواز کند.

بلک برد اس آر - 71 توسط شرکت لوکهید مارتین آمریکا ساخته شده و از سال 1964 تا 1998 مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت تنها 32 نمونه از این هواپیماهای فوق العاده سریع را تولید نموده و امروزه می خواهد نمونه ای سریعتر را با نام اس آر 72 بسازد. این شرکت آمریکایی ادعا می کند که نمونه ی جدید سرعتی برابر 6173 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت و با استفاده از برنامه توسعه پیشرفته لاکهید به بهترین شکل و با بی نقص ترین طراحی ساخته خواهد شد.

درست است که این هواپیماها در فعالیت های شناسایی و عملیاتی کاربرد دارند اما این پیشرفت در فناوری آنها می تواند آغازگر تحولی در صنعت حمل و نقل هوایی نیز باشد.

سریع ترین هواپیمای جهان

در ادامه می توانید ویدیوهایی از بلک برد اس آر 71 را ببینید و از سرعت آن حیرت زده شوید

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.