karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 شهریور 1400

به روز رسانی

22 اسفند 1401

در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی کشور اوکراین است. این کشور با روند سریع رشد در حوزه‌های مختلف مثل اقتصاد، اشتغال، امنیت و مواردی بسیار دیگر توانسته تا نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و از تحصیل در اوکراین مطلع شوید. 

موسسه مهاجرتی میرداماد در کنار شما است تا فرآیند اعزام به کشور مورد نظرتان را به آسانی پشت سر بگذارید. 

تحصیل در کشور اوکراین 

در خصوص تحصیل در اوکراین سوالات بسیار زیادی وجود دارد که ما قصد داریم در طی این مقاله به آن‌ها پاسخ دهیم.

زمانی که بحث تحصیل در خارج از کشور به میان می‌آید، رشته پزشکی در اولویت انتخاب بسیاری از افراد قرار دارد و تحصیل رشته پزشکی در اوکراین یک موقعیت فوق‌العاده به شمار می‌رود. 

تحصیل در اکراین

نقاط مثبت تحصیل پزشکی در اوکراین 

1.عدم آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌ها

2.امکان تحصیل به زبان روسی و انگلیسی

3.اعطای مدرک معتبر و قابل قبول در سراسر جهان

4.استفاده از امکانات بهترین و مجهزترین بیمارستان‌ها جهت گذراندن دوره‌های عملی

5.تحصیل در محضر بهترین اساتید 

در خصوص هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین باید گفت: هزینه‌ای که برای تحصیل در این رشته می‌پردازید، به مراتب بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است. مقرون به صرفه بودن شهریه دانشگاه‌های این کشور، باعث شده تا افراد زیادی مهاجرت به اوکراین را جهت تحصیل انتخاب کنند. 

توجه داشته باشید که شهریه دانشگاه‌ها در این کشور با یکدیگر متفاوت است، به عنوان مثال دانشگاه کیف اوکراین برای تحصیل در مقطع پزشکی، مبلغ تقریبی ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال را نظر گرفته و دانشگاه دنیپروپتروفسک، مبلغ حدودی ۳۰۱۵۰ دلار در سال را مد نظر داشته است. 

تحصیل در اکراین

آیا امکان تحصیل رایگان در اوکراین وجود دارد؟

هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دولت اوکراین در صدد آن است که سطح علمی و دانشگاهی خود را ارتقا دهد. به همین دلیل سالانه بورسیه تحصیلی اوکراین به بسیاری از دانشجویان تعلق میگیرد. 

بسیاری از افراد هزینه پایین تحصیل را با تحصیل رایگان اشتباه می‌گیرند. اخذ کمک هزینه‌های تحصیلی با عناوین مختلف و از شیوه‌های گوناگون، باعث شد تا بسیاری از افراد گمان کنند تحصیل رایگان در اوکراین امکان پذیر است.

بورسیه تحصیلی در اوکراین

بورسیه تحصیلی اوکراین، گاهی به عنوان کمک هزینه به دانشجویان اعطا می‌شود، گاهی بخشی از هزینه دانشجویان را شامل می‌شود و گاهی تمام هزینه دانشجویان را در بر می‌گیرد. 

هر کدام از موارد نام برده شده، به مسائلی مثل شایستگی فرد، سطح بالای علمی، مهارت در زمینه خاص، سوابق تحصیلی درخشان، معدل بالا و رزومه قوی مرتبط است. 

توجه داشته باشید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی به مراتب کم‌تر است و این بورسیه بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می شود.

بررسی تحصیل در مقطع دکترا در اوکراین

یکی از مواردی که باعث شده تحصیل دکترا در اوکراین علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص دهد، عدم داشتن آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌های اين کشور است‌. زمان تقریبی تحصیل در این مقطع، حدود چهار سال می‌باشد. شما در طول این دوره ۴ ساله، دو سال را تحت عنوان دروس تئوری و کار در کلاس می‌گذرانید و ۲ سال باقی مانده را تحت عنوان کارهای تحقیقاتی و پژوهشی سپری می‌کنید.

از مواردی که امکان پذیرش شما در مقطع دکترا را افزایش می‌دهد، می‌توان به نشر مقالات علمی و چاپ کتاب اشاره کرد. توجه داشته باشید که محدودیت سنی زیر ۴۰ سال برای تحصیل در مقطع وجود دارد. 

تحصیل در اکراین

چرا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد کشور اوکراین را انتخاب کنیم؟

برای تحصیل ارشد در اوکراین، باید سنی بالای ۲۵ سال داشته باشید. مدت زمان تقریبی تحصیل در این مقطع حدود دو سال می‌باشد؛ ولی این زمان، بسته به رشته مورد نظر شما قابل تغییر است. شما همزمان با تحصیل در کشور اوکراین، مجوز کار را دریافت می‌کنید و از این طریق می‌توانید بخشی از هزینه‌های مربوط به زندگی و دانشگاه را به دست آورید‌. 

حضور در دانشکده‌های اوکراین بدون آزمون ورودی است و شما این امکان را دارید که بین تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی تصمیم‌گیری کنید؛ البته توجه داشته باشید که تحصیل به زبان انگلیسی هزینه بیشتری را در بر می‌گیرد. 

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی اوکراین

اوکراین، یکی از کشورهایی است که پروسه کوتاه مدتی برای اخذ اقامت دارد. شما در کمتر از یک ماه می‌توانید ویزای تحصیلی این کشور را از آن خود کنید. توجه داشته باشید که زمان پذیرش دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین باید از دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که زمان دقیق پذیرش آن در چه ماهی انجام می‌شود. 

دریافت دعوت‌نامه از دانشگاه و پس از آن طی کردن مراحل قانونی مسیری است که برای دریافت ویزای تحصیلی باید طی شود. اولین ویزای دانشجویی برای مدت زمان ۹۰ روز صادر می‌شود و شما پس از ورود به کشور اوکراین باید جهت تمدید آن اقدام کنید. 

معرفی برخی از دانشگاه‌های اوکراین

کشور اوکراین دارای دانشکده‌ها و موسسات تحقیقاتی بسیار زیادی است. این کشور، با تمرکز بر ارتقا سطح علمی و آموزشی جامعه، سالانه پذیرای بسیاری از دانشجویان است.

از جمله دانشگاه‌های کشور اوکراین می‌توان به دانشگاه خارکف، دانشگاه شنچنکو، دانشگاه فنی ملی، دانشگاه اوژورود، دانشگاه ولدیمیر، دانشگاه دنیپروپتروفسک و دانشگاه کیف اوکراين اشاره کرد.

دانشگاه کروک اوکراین

دانشگاه کروک اوکراین، یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌رود. این دانشگاه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و شیوه‌های نوین آموزشی، علم و دانش را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. 

به طور تقریبی حدود ۴ هزار دانشجو در دانشگاه کروک مشغول به تحصیل‌اند که ۷۰۰ نفر آنان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. از جمله مزیت‌های دیگر این دانشگاه، می‌توان به هیئت علمی قوی و امکانات رفاهی تفریحی مثل خوابگاه با کیفیت، سالن‌های ورزشی مجهز، کتابخانه‌های بزرگ و کاربردی اشاره کرد. 

جمع‌بندی

تحصیل در اوکراين میرداماد از مزیت‌های بسیاری برخوردار است که ما در طی این‌ مقاله به مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. همچنین موسسه میرداماد بهترین وکلا را در این خصوص در اختیار شما خواهد گذاشت. کشور اوکراین یک فرصت طلایی برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل در شرایطی فوق‌العاده و کم هزینه را دارند. همانطور که می‌دانید پروسه مهاجرت یک مسیر سخت و پیچیده است. برای تسهیل روند این مسئله روی کمک کادر حرفه‌ای و مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد حساب کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

تحصیل در اوکراین به دلیل هزینه مناسب و اعتبار علمی خوب دانشگاه های این کشور به شدت توصیه میشه به کسایی که قصد مهاجرت و تحصیل در کشور های خارجی رو دارن

انتشار:29 شهریور 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.