karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

24 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کمپینگ یکی از فعالیت های لذت بخشی است که علاقه مندان زیای دارد. شما در هرجایی می توانید اقدام به #برپایی کمپ کنید و از اقامت خود لذت ببرید. به هنگام کمپ زدن نه تنها تجربه ای خاص خواهید داشت بلکه از زیبایی ها نیز به گونه ای متفاوت لذت خواهید برد.

بطور مثال تصور کنید به جنگلی رفته اید و در طول روز در میان درختان و طبیعت حرکت کرده اید. غروب می شود و هوا رو به تاریکی می رود. محیطی مناسب برای #چادر زدن پیدا می کنید، آتش روشن می کنید و در کنارش چادر می زنید. کمی می نشینید سپس غذایی می خورید. هوا در حال تاریک شدن است و شما از تماشای غروب خورشید لذت می برید.

شب می شود و به داخل چادر می روید تا بخوابید. سکوت همه جا را فراگرفته و در آرامش به خواب می روید...

صبر کنید، همیشه کمپ زدن به این راحتی نخواهد بود و می تواند اتفاق های بدی بیفتند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به خاطرات کسانی که کمپ زده اند و اتفاق های جالبی برای آن ها افتاده است. در کنار مرور خاطرات این افراد از کمپ زنی نکاتی را یادآور می شویم تا اگر قصد #کمپ زدن در طبیعت را دارید اتفاق ناگواری رخ ندهد و از اقامت خود لذت ببرید.

همراه با کارناوال باشید.

کمپینگ
کمپینگ

کمپینگ چگونه به معنای واقعی خود می رسد

بسیاری از کسانی که به کمپ زدن علاقه مند هستند و یکی از تفریحات همیشگی این افراد به حساب می آید بعد از چندین ساعت #پیاده روی در دل طبیعت اقدام به پرپایی کمپ می کنند. برخی علاقه مند به برپا کردن کمپ و اتراق کردن در کنار ماشین های خود هستند و برای کار خود دلیل دارند. مثلا اگر اتفاقی بیفتند به راحتی سوار ماششین می شوند و می روند. 

البته ما برای این افراد اقامت در کابین ها را پیشنهاد می کنیم.

هر شخصی برای خود تعریف متفاوت و خاصی از کمپ زدن دارد. بسیاری می گویند باید در طبیعت بکر بود و برخی به چادر زدن در نزدیکی جاده و یا اقامتگاهی را مناسب می دانند. 

قبل از این کار باید خود را آماده کنید. چادر مناسب، لوازم و برنامه ریزی از ضرورت ها به حساب می آیند. حال یک کمپ واقعی چیست؟

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته در معنای کل کمپ یعنی این که در فضایی باز و طبیعی چادرهایی برپا شود ( چادرها متنوع هستند ) و افرادی در کنار هم بمانند. مثلا دور آتش ولی شما می توانید در حیاط پشتی خانه ی خود و یا در پارک نیز کمپ بزنید.

بطور کلی می توان گفت که دو نوع کمپ داریم، چادر و یا کابین. 

در ایالات متحده روز به روز به افرادی که در کمپ های خود از چادر استفاده می کنند افزوده می شود. هر نوع ویژگی های خود را دارند. اگر از چادر استفاده کنید تقریبا هرجایی که بخواهید می توانید کمپ بزنید ولی کابین ها مکان هایی مشخص دارند ولی از امنیت بیشتری برخوردار می باشند.

کمپینگ در طبیعت

تاریخچه ی کمپ زنی و شروع آن

کمپ زدن از زمان های دور عملی ضروری برای انجام سفرهای طولانی به حساب می آمده است. کسانی که به سرزمین های ناشناخته و دوردست سفر می کردند شب ها و یا در مواقع اضطراری  باید اتراق می کردند و این یعنی کمپ زدن. 

کشورهای جوان از قرن 19 میلادی به سمت صنعتی شدن پیش رفتند و بسیاری از مزرعه و زمین های خود به سوی شهرهای شلوغ و پر جمعیت جذب شدند. با گذشت زمان همین افراد نیاز بازگشت و بودن در طبیعت را حس کردند و این شد که هر از گاهی به دل طبیعت باز می گشتند و مدتی را در آن جا می ماندند. این موضوع تا به امروز در حال تکرار شدن می باشد.

این دوست داشتن و علاقه ی انسان به طبیعت و ناراحتی از دور شدن آن را می توان در حس علاقه ی امروزی انسان ها به سفر در طبیعت دید.

در دنیای امروز نگهداری از مناطق طبیعی و پارک های ملی تبدیل به یک امر مهم شده است و دولت ها و سازمان های مربوطه در تلاش برای حفظ و نگهداری آن ها هستند. 

طبق تحقیقات انجام شده 80% آمریکایی ها در شهرها زندگی می کنند و این نشان دهنده ی سبک امروزی زندگی آمریکایی ها است.

کمپینگ در قدیم
کمپینگ در قدیم

کمپ زنی و تعدادی از داستان های آن

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به خاطرات کسانی که کمپ زدنی متفاوت را تجربه کرده اند. گاهی ترسناک، گاهی سخت و لذت بخش.

شبی در کمپ با طعم وحشت ، همیشه خوش نمی گذرد

Jared Kennedy شبی را به یاد می آورد که نیمه های شب با صدای خش خش بر روی چادر خود از خواب می پرد. موجودی تمام چادر آن را با چنگال های خود لمس می کرد. او تنها 15 سال سن داشت که برای آخرین بار به کمپینگ رفت. خانواده اش او را به به همراه سگش در یک چادر جدا گذاشتند. Kennedy برای سگش که لاکی نام داشت مقداری غذای سگ برداشت و در چادر گذاشت تا اگر لاکی گرسنه اش شد از آن بخورد.

Kennedy که اکنون 32 سال سن دارد از خاطرات آن شب می گوید.

عموی من دیوید سعی می کرد تا با استفاده از فلش دوربین خود آن موجودات را از چادر و محل کمپ دور کند ولی به هیچ عنوان موفق نشد. پدرم با پرتاب چوب به سمت آن ها و همینطور من سعی داشت تا آن ها را فراری دهد و من را نیز نجات دهد.

این موجودات که راکون بودند به محل کمپ ما حمله ور شده بودند. بعد از درگیری و زخمی شدن من و بقیه توانستیم راکون ها را فراری دهیم. شاید برای یافتن غذا این کار را کرده اند و شاید دلیل دیگری داشته اند. 

کسانی که در کمپ زدن حرفه ای هستند می گویند نباید غذا و یا باقی مانده های آن را به هنگام شب در نزدیکی خود بگذارید. جالب است بدانید زمانی که شما خواب هستید جنگل بیدار می ماند و زندگی داخل آن در جریان است. صبح که بیدار می شوید ردپاهای حیوانات وحشی و اهلی را در اطراف می بینید. اگر غذایی را در نزدیکی چادر خود بگذارید شبی وحشتناک در انتظار شما خواهد بود.

کمپینگ در شب

کمپینگ در شرایط سخت

برای Tanya Merchant کمپ زدن در مناطقی که دیگران اتراق می کنند کمی زیادی تکراری و متمدن به حساب می آید. او به همراه همسر و دو فرزند خودش تا جای وارد دل طبیعت می شوند که دیگر جزیی از آن به حساب بیایند و حس کنند که واقعا در طبیعت قرار گرفته اند.

Tanya در این باره می گوید:

هیچ انرژی برقی، هیچ منبع آب شهری می تواند تجربه ای واقعی از لذت کمپ زدن باشد. من به همراه خانواده ام فقط به دنبال مکانی می گردیم که طبیعت بکر باشد، آتشی روشن می کنیم، چادرها را برپا می کنیم و سفر ماجراجویانه ی خود را آغاز می کنیم. جالب است که به شما بگوییم ما هرگاه برای نگهداری غذا نگران شویم یعنی در مکانی مناسب قرار داریم. متوجه نشدید؟ 

منظور من این است که اگر مواد غذایی که با خود می آوریم دلیلی باشد برای نزدیک شدن حیوانات مانند خرس ها و ... می توان گفت در جایی مناسب اتراق کرده ایم و این خودش قسمت هیجان انگیز سفر به حساب می آید، احساس ترس از رویارویی با حیوانات وحشی.

همکاری در طول کمپ زنی یکی از مهمترین قسمت ها به حساب می آید. فرزندانم به خوبی معنی همکاری و ارتباط را یاد می گیرند و در آینده به کارشان خواهد آمد.

#سفر در طبیعت و دور شدن از زندگی شهری بسیار لذت بخش و مفید است، بیایید هر از گاهی به طبیعت برویم.

تصویر زیر توسط Tanya Merchant به ثبت رسیده...

کمپینگ

بیش از حد علاقه مند به کمپ زدن متفاوت

برای Denise Kates دنیای کمپ زنی کاملا متفاوت است. او به همراه همسر خود اتومبیلی تفریحی خریده و به همه جا سفر می کند. Denise علاقه ی زیادی به پیاده روی بر روی ساحل شنی دارد و همینطور کایاک سواری. 

او علاقه ی به چادر زدن ندارد و ا اتومبیل برای اتراق و کمپ زنی استفاده می کند.

او می گوید:

من نگاهم نسبت به کمپ زدن با بسیاری در تضاد می باشد. من دوست دارم در کنار ساحل آتشی برپا کنم، از غروب خورشی لذت ببرم و بعد به جای این که در چادر بخوابم وارد اتومبیل تفرحی شوم و در هوایی خنک به تماشای تلویزیون بنشینم. 

بسیاری این نوع کار را کمپ زدن نمی دانند و می گویند بیشتر شبیه به سفر به همراه خانه می باشد. هر کسی به نوعی قصد دارد با طبیعت در ارتباط باشد و این هم نوعی ارتباط محسوب می شود.

تصویر زیر توسط Denise Kates به ثبت رسیده...

کمپینگ

کمپ زدن هرچقدر که بخواهید هزینه خواهد داشت

کمپ زدن و هزینه هایی که صرف آن می شود کاملا به خود شما بستگی دارد. در بسیاری از مناطق کمپ زنی آزاد و رایگان است مگر این که به ساحلی لوکس و گران بروید و بخواهید کمپ بزنی. 

در سال 2011 کسانی که کمپ زده اند حدود $1.75 میلیارد دلار هزینه کرده اند و این آمار را Mintel Group ارائه کرده است. 

بیشتر کمپرها لوازم خود را از فروشگاه های زنجیره ای تهیه می کنند و برند مورد علاقه ی آن ها Coleman می باشد.

کمپ زدن می تواند به انتخاب شما هزینه بر باشد و یا نباشد.

کمپینگ

نتیجه گیری

کمپ زدن روز به روز در میان مردم بیشتر رواج پیدا می کند و این نشان دهنده ی علاقه ی مردن به طبیعت است. از طرفی وجود انسان ها در طبیعت خالی از ضرر نیست. ما باید یاد بگیریم که به طبیعت و محیط زیست آن آسیبی وارد نکنیم.

بیایید باهم صادق باشیم. کمپ زدن فقط به همراه داشتن یک چادر و غذا نیست.

به شما پیشنهاد می کنیم که کاملا مجهز به کمپینگ بروید تا هیچ مشکلی برای شما بوجود نیاید.

کمپینگ

سخن آخر

نظر شما درباره ی این مطلب چیست؟

به زودی مطلبی تخصصی درباره ی کمپینگ در کارناوال منتشر می شود و از شما دعوت می کنیم به مطالعه ی آن بنشینید.

اگر خاطراتی از کمپ در طبیعت دارید با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.