نظرسنجی سرویس جدید کارناوال

کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نظرات واقعی در دنیای امروزی اهمیت بسیاری دارد و هر شرکت آنلاین برای افزایش سطح اعتماد و همسو شدن با نیازهای جامعه مجازی، نیاز دارد که فضایی سالم و قابل اطمینان فراهم بیاورد. در همین راستا میزان رضایت مهمانان هتل همواره یکی از دغدغه ها و رسالت های ایران هتل آنلاین محسوب می شود. ثبت نظرات از دو جهت مهم و قابل توجه است: 

1- آگاهی رسانی به هتل ها در رابطه با کیفیت ارائه خدمات و میزان رضایت مندی مهمان سابق 

2- اطلاع رسانی به مهمانان آتی برای اقامت های پیش رو.

با توجه به سابقه 12 ساله ایران هتل آنلاین در زمینه رزرواسیون آنلاین هتل و ثبت بیش از نیم میلیون نظر واقعی، این وبسایت قوی ترین و کامل ترین مرجع نظرات از مهمانان را در اختیار دارد.

امسال نیز مانند سال گذشته ایران هتل اقدام به صدور گواهینامه های میزان رضایت مندی مشتریان کرده و کیفیت ارائه خدمات هتل ها را طی 3 سال گذشته مورد بررسی قرار داده است. 

این گواهینامه ها به معنای گواهینامه برتری یک هتل نیست، بلکه به معنی گواهینامه میزان رضایتمندی مهمانان ایران هتل آنلاین است. در این گواهینامه ها بررسی می شود که بر اساس نظرات مهمانان هر هتل از رتبه 5 که بالاترین رتبه میزان رضایتمندی است، توانسته چه رتبه ای کسب کند. 

رتبه های در نظر گرفته شده بر اساس استانداردهای مشابه بین المللی به شکل زیر است:

  • رتبه بین 2 تا 3 "متوسط"
  • 3 تا 4 "خوب"
  • 4 تا 4/4 "بسیار خوب" 
  • بالای 4/4 "عالی" 

برهمین اساس تعداد 64 هتل رتبه متوسط، تعداد 294 هتل رتبه خوب، 114 هتل رتبه خیلی خوب و 33 هتل رتبه عالی کسب کردند.

واضح است که ایران هتل آنلاین با تمامی واحدهای اقامتی در ایران همکاری ندارد و این گواهینامه ها بر اساس میزان رضایتمندی مهمانانی که از سایت ایران هتل آنلاین اقدام به رزرو هتل کرده اند، صادر شده است. ما در این گواهینامه ها عنوان نمی کنیم که هتلی، از هتل دیگر برتر و بهتر است بلکه تنها میزان رضایت مندی مهمانان ایران هتل آنلاین را اعلام می کنیم. طبیعی است مهمانانی که هتلی 5 ستاره انتخاب کرده اند خواسته های متفاوتی نسبت به کسانی که یک هتل دو ستاره رزرو کرده اند، دارند و بر همین اساس امتیاز می دهند.  

روند جمع آوری نظرات تنها بر اساس آرای ارائه شده توسط مهمانانی است که در هتل اقامت داشته اند و هیچ گونه نظر شخصی و تبلیغات از سوی مجموعه ایران هتل آنلاین در روند جمع آوری ارا دخالت داده نشده است. در فرم نظرسنجی هر هتل، عملکردهای مختلفی مثل پاکیزگی و کیفیت غذا، عملکرد کارکنان، امکانات هتل، موقعیت مکانی و ... مورد ارزیابی قرار می گیرد و مهمانان از 1 تا 5 به هتل مربوطه امتیاز می دهند.

مهمانان تنها می توانند با کد پیگیری خود اقدام به ثبت نظر در سایت کنند؛ به همین جهت نظرات کاملا توسط افراد حقیقی بدون هیچ گونه دستکاری و جهت گیری و به صورت کاملا واقعی و قابل استناد بر روی سایت ثبت می شود و مورد تایید کلیه هتل ها و مهمانان است.

تمامی این مدارک و مستندات وجود دارد و می توانید با مراجعه به سایت ایران هتل آنلاین نظرات تک تک مهمانان را با نام و نام خانوادگی دقیق و تاریخ اقامت ببینید، حتا این امکان وجود دارد تا هتل ها وارد پنل هتلی خود بشوند و به نظرات میهمانان هتل خود پاسخ دهند. 

ما امسال به "506" هتل گواهینامه رضایت مندی اهدا کردیم. این گواهینامه ها به هتل هایی با رتبه بالای 2.2 تعلق گرفت. متاسفانه هتل هایی که تعداد آرای آنها به حد نصاب نرسید، شامل اهدای این سرتیفیکت ها (گواهینامه ها) نشدند. در نهایت در الگوریتم انتخاب ما هتل هایی قرار گرفتند که در بازه مهر 96 تا مهر 97، مهمانان شان برای آنها نظر گذاشته بودند. این بازه یک ساله از این جهت برای ما اهمیت داشت که بتوانیم میزان رضایتمندی مهمانان را در ایام شلوغی (پیک) با ایام عادی هتل ها مقایسه کنیم.

اعطای دومین دوره گواهینامه میزان رضایتمندی مشتریان ایران هتل آنلاین بسیار حائز اهمیت است، چرا که پشتوانه آن شاخصه بسیار مهمی همچون رضایتمندی مشتریان این مجموعه و نظرات بیش از نیم میلیون مسافر واقعی است.

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای کارناوال محفوظ است. استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط کارناوال امکان پذیر است.