karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

25 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حدود یک قرن پیش تنها #منبع انرژی زمین را خورشید می دانستند تا زمانی که برق و استفاده از آن کشف شد. امروزه ولی همه چیز تغییر کرده است و می دانیم می توانیم از باد، آب و گرمای زمین انرژی به دست بیاوریم و این تبدیل به یک واقعیت شده است. البته باید به نقش تکنولوژی در این زمینه نیز اشاره کنیم. حتما برای شما سوال پیش می آید که چگونه؟

در پاسخ می توانیم به شما بگوییم اگر تکنولوزی پیشرفت کند استفاده از این انرژی های پاک نیز راحت تر و بهتر و همینطور با کیفیت بیشتری انجام می پذیرد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به انواع #انرژی های پاک و راه های استفاده از آن و آینده را نیز به همراه این انرژی ها برای شما ترسیم می کنیم.

همرا با کارناوال باشید.

انرژی پاک

امن ، پاک ، پایدار ، نگاهی به 5 منبع انرژی پاک

انرژی پاک به طور کلی به انرژی های زمین و یا خورشید گفته می شود که آلودگی از خود به جای نمی گذارند. تکنولوژی رابطه ی مستحکم و مهمی با این انرژی ها دارد. در ادامه به بررسی 5 انرژی پاک خواهیم پرداخت.

1) خورشید

پنل های خورشیدی را امروزه می توان در خانه ها و یا محل کار دید. وظیفه ی این پنل ها جذب #نور و انرژی خورشید و تبدیل کردن آن به گرما و برق می باشد. در سال های اخیر استفاده از این انرژی و قیمت تکنولوژی آن به شدت کاهش یافته است، یعنی حدود 80%.

این به این معنا می باشد که رقابت در این صنعت افزایش پیدا خواهد کرد و استفاده از آن راحت تر خواهد شد.

2) باد

انرژی که از باد به دست می آید یکی از ارزان ترین ها محسوب می شود. فقط کافی است منطقه ای را پیدا کنید که وزش باد در آن مناسب باشد.

3) توده زنده

این انرژی از ارگانیسم های زنده و یا تازه از بین رفته بوجود می آید. مانند جنگل ها و یا محصولات کشاورزی.

4) زمین گرمایی

این انرژی از گرمای داخلی زمین بدست می آید.

5) برق آبی

استفاده از آب هایی که جاری هستند و یا از ارتفاع به پایین می ریزند یکی از قدیمی ترین شیوه های تامین انرژی به حساب می آید و امروزه نیز یکی از منابع تامین انرژی پاک می باشد.

سخنی جالب از توماس ادیسون در سال 1931

من سرمایه ی خودم را بر روی خورشید و انرژی آن سرمایه گذاری کرده ام و چه منبع انرژی خوبی هم هست. امیدوار هستم صبر نکنیم تا انرژی هایی مانند نفت و گاز تمام شوند و ما بعد از آن به سمت انرژی های پاک برویم.

اینفوگرافی انرژی پاک خورشید

انرژی پاک

اینفوگرافی انرژی پاک باد

انرژی پاک

اینفوگرافی انرژی پاک توده زنده

انرژی پاک

اینفوگرافی انرژی پاک زمین گرمایی

انرژی پاک

اینفوگرافی انرژی پاک برق آبی

انرژی پاک

انرژی خورشیدی و رونق آن

در سال های اخیر #صنعت انرژی خورشیدی با پیشرفت های زیادی روبرو شده و روز به روز موارد استفاده از آن در بسیاری از زمینه ها افزایش چشمگیری داشته است. البته هنوز در اول راه هستیم و آینده ی انرژی خورشیدی بسیار پیچیده تر و مهم تر خواهد بود.

برای بدست آوردن انرژی خورشیدی به هیچ سوختی نیاز ندارید و فقط آسمانی صاف مورد نیاز خواهد بود. در یک ساعت تابش نور خورشید به زمین انرژی یک سال کره ی زمین تامین می شود.

پنل های خورشیدی را می توان بر روی بسیاری از سطوح حتی سقف خانه ها قرار داد و استفاده از انرژی خورشیدی بسیاری از هزینه ها را پایین می آورد.

یکی از مهم ترین فواید استفاده از انرژی خورشیدی این است که بسیاری دارای شغل می شوند و اشتغال زایی صورت می گیرد. در سال 2014 این صنعت در کشور آمریکا باعث شد تا 174000 نفر شغل پیدا کنند و شاهد رشد 10 برابری در اقتصاد و کار بوده ایم.

انرژی پاک
انرژی پاک
انرژی پاک

نگاهی به خانه هایی که از این انرژی های پاک استفاده می کنند

در دنیای امروز خانه ها دیگر مثل قبل نیستند و دلیل آن استفاده ی درست از انرژی و تکنولوژی می باشد. هوشمند شدن خانه ها و متصل شدن به اینترنت این امکان را بوجود می آورد که میزان مصرف انرژی را بتوان به راحتی اندازه گیری و مدیریت کرد.

این امکان نیز در دسترس شما می باشد تا نور محیط خانه را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

به شما می توانیم بگوییم تکنولوژی امروز در کنار هم قرار گرفته اند تا خانه های فردا را بسازند.

انرژی پاک

تامین مالی در آینده

این ایده های خوب هستند که باعث می شوند یک صنعت موفق شود و این نیازمند مهیا کردن شرایط برای به واقعیت بدل شدن ایده ها هست. استارتاپ ها، دسترسی اولیه به بازار سرمایه، نوآوری بازار سرمایه از راه هایی هستند که یک ایده می تواند موفق شود و به واقعیت بدل گردد. 

حمایت از این ایده ها یکی از مهمترین ها به حساب می آید، چه از نظر مالی و چه از نظر فکری.

همانطور که می دانید هزاران ایده ی خوب و جذاب ارائه می شود ولی تا به حال فکر کرده اید که چرا موفق نمی شوند؟

یکی از مهمترین دلایل آن نبود حمایت کافی می باشد.

تامین مالی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. سرمایه کمک می کند تا ایده بیشتر و بهتر پیشرفت کند و با سرعت بیشتری به نتیجه ی خود برسد.

انرژی پاک
انرژی پاک

نگاهی به دور ، آینده ای دقیق

اختراع های تکنولوژیکی در کنار حمایت ها و برنامه ریزی های مالی استفاده از انواع انرژی ها را بیتشر و راحت تر کرده است. طبق بررسی ها و تحقیقات گفته می شود تا سال 2030 نیمی از انرژی کره ی زمین از طریق انرژی های پاک تامین می شوند. 

این یعنی آینده ای پاک و روشن برای تمامی موجودات این سیاره.

زمانی می رسد که سوخت های فسیلی به پایان می رسند و صنایعی موفق می شوند که وابستگی خود را به سوخت های فسیلی به صفر رسانده اند. امروز همه ی ما با مشکلات زیست محیطی زیادی رگیر هستیم، از گرمایش زمین گرفته تا آب شدن یخ های قطبی و بالا آمدن سطح دریاها.

انرژی پاک
انرژی پاک
انرژی پاک

سخن آخر

نظر و دیدگاه شما درباره ی انرژی های پاک و آینده ی این صنعت چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

aida

چقدر جالب ولی جای سواله چرا نمیرن سمت انرژی اینجوری؟ ممنون از سایت خوبتون و مطالب عالیتون

Sinaahmadi

czxczxczxczxczxc

24 فروردین 1398

انتشار:26 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.