karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایرانا، آهنگساز معروف و شناخته شده ی روسی، ماکس کورژ بعد از سفری که به ایران داشته، در مورد خاطرات سفرش صحبت و ایران را متفاوت از آن چزی که در موردش شنیده بود توصیف کرد. او مهمان نوازی ایرانی ها را اعجاب آور و شگفت انگیز دانست.

آهنگساز روسی:

ایرانیان اعجاب آورند

ماکس کورژ در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

پس از اجرای یک برنامه موسیقی در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه تصمیم گرفتم با کمترین هزینه ممکن (100 دلار) و بدون گرفتن هتل به ایران سفر کنم.

او در این یادداشت که چهارشنبه گذشته، 16 فروردین در وب سایت خبری اسپوتنیک (خبرگزاری متعلق به روسیه) بازتاب یافت، افزود که این سفر را با یکی از دوستانش با حداقل امکانات و تنها با یک کوله پشتی سبک آغاز کرده و می خواستند برای سرپناه، حمل و نقل و غذا هزینه ای نکنند.

کورژ نوشته است:

جز مجموعه ای از کلیشه ها در باره کشور مقصد سفر اطلاعاتی نداشتم و فکر می کردم در ازای هر خطایی تنبیه در انظار همگانی منتظر خطاکاران است.

او می گوید وقت وارد ایران شدند، نظرش در مورد ایران تغییر کرد و هیچ جز مهربانی و مهمان نوازی از مردم این سرزمین ندید.

آن طور که در یادداشت های او آمده، مردم بارها برای او تاکسی گرفتند و کرایه را برایش پرداخت کردند. حتی او را به خانه شان بردند و بهترین جای خانه را برای اقامت او و همسفرش در نظر گرفتند. او همچنین از خاطرات شیرینی که بر سر سفره ی ایرانی برایش رقم خورده، نیز صحبت کرده است.

در سفرنامه ی او همچنین ایران را کشوری امن توصیف شده؛ کورژ می گوید در سفرش به ایران هیچ اتفاق ناخوشایندی برایش پیش نیامد. کورژ می گوید :

«هیچ کس عمدا ما را اذیت نکرد» و بیشترایرانیان «مهربان و با محبت هستند».

کورژ و همسفرش از تهران، قم، یزد، کرمان و بندرعباس دیدن کردند و از شیراز هم به پایتخت برگشتند.

سفر خارجی ها به ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.