karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، مهدی رمضان زاده عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در گفتگویی از رعایت نشدن حریم ساخت و ساز در شهرهای ساحلی سخن گفت و بیان کرد امروزه با پیشروی خزر، بسیاری از ساختمان های ساخته شده در ساحل از حریم دریا عبور کرده اند. 

آقای رمضان زاده رییس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در گفت و گویی با ایسنا اعلام کرد:

رعایت حریم ساخت و ساز یکی از مشکلات اصلی در زمینه دریاست و با توجه به اینکه بر اساس قانون سال 42، حریم دریا 60 متر قرار داده شده و با وجود پیشروی دریا هنوز این قانون اصلاح نشده است و بسیاری از شهرک ها و نهادها مجوزهای خود را گرفته‌اند.

او به پیشروی دریای خزر در سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت که با وجود این پیشروی ها، امروز بسیاری از ساختمان های ساخته شده در ساحل دریای خزر از حریم دریا عبور کرده اند. موضوعی که متاسفانه هیچ برنامه استراتژیکی برای مدیریت آن دیده نمی شود. از طرف دیگر هم هیچ برنامه مشخصی برای مدیریت گردشگری دریا در مازندران در سیاست گذاری های کلان کشوری و استانی به چشم نمی خورد. 

این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در ادامه به مدیریت گردشگری دریایی در ساحل و دریا پرداخت و تصریح کرد:

هنوز هیچ کار خوبی برای مدیریت این نوع از گردشگری حتا انجام نشده است. 

او در ادامه به وضعیت گردشگری دریا در کشورهای دیگر اشاره کرد و یادآور شد: 

کشورهای اطراف دریای خزر با برخورداری از تنوع جاذبه های دریایی، میراث، جاذبه های طبیعی، گردشگری سلامت، چشمه های آب گرم و حمل و نقل دریایی وضعیت بسیار مطلوبی را دارند اما از این امکانات در مازندران و حتی در ایران به خوبی استفاده نشده است.

وی در ادامه افزود:

عدم ارایه برنامه مصوب و موفق نشدن مازندران در نوشتن طرح جامع گردشگری موجب شد تا یک سردرگمی برای اولویت بندی توجه به جاذبه های گردشگری در این استان به وجود آید.

رییس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستیِ اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، آلودگی دریای خزر را امری جدی و بسیار مهم خواند و گفت:

 در بحث سواحل، آلودگی ها به دو بخش آلودگی فاضلاب های خانگی و صنعتی و همچنین انباشت زباله تقسیم می شود که این موارد می تواند در آلوده شدن دریاها، وفادار ماندن گردشگران و بازگشت آن ها تاثیر مستقیمی داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در ادامه تاکید کرد: 

آلودگی آب ها می تواند در سلامت موجودات دریایی و انباشت زباله و آلودگی بصری در زمینه گردشگری تاثیرگذار باشد.

ساحل دریای خزر

#اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.