karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، همزمان با روزهای پایانی سال و افزایش سفرهای خارجی، افزایش تقاضا برای خرید ارزهای عمده یعنی دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد موجب شد تا سیاست هایی برای محدودسازی عرضه این ارزها وضع شوند. 

برخی صرافی ها از عرضه دلار و یورو امتناع کرده اند و فروش دلار به نرخ های نزدیک به ارز مداخله ای در صرافی های تضامنی موجب تشکیل صف های طولانی از متقاضیان ارز در 10 روز گذشته شده است. بسیاری از مردم در چهارراه استانبول -که محل تجمع اصلی واحدهای صرافی، صرافی های بانک ها و دلار فروشان سرپایی است- در صف متقاضیان خرید دلار و یورو می ایستند. آنها ارزی را که در محدوده قیمتی 44 هزار و 500 ریال خریده اند، به قیمت 44 هزار و 700 ریال به دلالان می فروشند.

پیش از این برخی صرافی های عرضه کننده دلار خواهان ساماندهی این وضعیت شده بودند چرا که صف های طولانی متقاضیان و نیز حاشیه سود به وجود آمده در بازار سیاه، سبب نارضایتی آنها بود.

در همین راستا بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار بازار ارز، از هفدهم اسفند محدودیت های جدیدی را برای خرید ارز اعمال کرد. بر اساس این محدودیت ها متقاضی باید ضمن ارایه اصل پاسپورت و کارت ملی خود، فیش عوارض خروج از کشور، اصل بلیت و روادید دریافت شده را برای دریافت حداکثر یک هزار دلار ارایه کند. این میزان برای کشورهایی مانند ترکیه که به اخذ روادید نیاز ندارد 500 دلار تعیین شده است.

شایان ذکر است که در گذشته هر فرد می توانست هر ماه پنج هزار یورو یا معادل آن را به ارزهای دیگر با ارایه کارت ملی از صرافی های منتخب بانک مرکزی دریافت کند و این مقدار نیز با محدودیت مواجه شده است.

فعالان بازار ارز، این اقدام بانک مرکزی را مکمل برنامه های پیشین برای ساماندهی بازار ارز می دانند؛ زیرا از نهم اسفند ثبت سفارش کالا به دلار آمریکا در سامانه جامع تجارت ممنوع شده است و دیگر از این بابت تقاضایی به بازار تحمیل نمی شود.

شواهد حاکی از آن است که با اعمال این دستورالعمل جدید، اکنون بسیاری از کسانی که برای خرید ارز با نرخ های مورد تایید بانک مرکزی به بازار مراجعه می کنند و به صف می ایستند، مسافرند.

عرضه دلار در تهران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.