کارناوال - راهنمای سفر

بهترین مقاصد پاییزی ایران

پاییز کجا بریم که خوش بگذره ؟

با به پایان رسیدن تعطیلات تابستان و تغییرات آب‌وهوایی از شدت سفرها کاسته می‌شود اما مقصدهایی در ایران در پاییز، پادشاه فصل‌ها، زیبایی چشم‌نوازی دارند و علاقه‌مندان بی‌شماری را سمت خود می‌کشانند. برای خوشگذرانی پاییزی در دیدنی ترین جاذبه های ایران لیستی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز را آماده کرده‌ایم که طیف متنوعی از دیدنی‌های کشورمان را در بر می‌گیرد. در این مطلب با بهترین مکان برای سفر داخلی در پاییز و هیجان انگیزترین مقاصد پاییزی ایران آشنا می‌شوید؛ جاذبه‌هایی که افسون پاییز زیبایی آن‌ها را دو چندان کرده و بیننده را مسحور خود می‌کند. همراه ما باشید تا ایران گردی در پاییز را تجربه کنید.

امتیاز کارناوال

4.2

استان مازندران، جاده هراز، فرعی روستای فیلبند یا سنگ چال

امتیاز کاربران: 3.6 از 53 رای


مدت بازدید: 

3 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

ییلاق فیلبند، یکی از سحرانگیزترین روستاهای شمال ایران است و در سال‌های گذشته شهرت و محبوبیت فراوانی بین گردشگران پیدا کرده است. این روستا از توابع شهرستان بابل و دهستان خوشرود به شمار می‌رود و ییلاق اهالی روستای دیواملکشاه و دیواکاقع محسوب می‌شود. مردم این روستاها در ماه‌های گرم سال به ییلاق فیلبند می‌روند و از خنکای هوای این منطقه و چراگاه‌های آن استفاده می‌کنند. فیلبند در زمستان‌ها به دلیل سوز و سرما و بارش برفِ شدید، خالی از سکنه می‌شود و تنها تعداد کمی از اهالی در این ییلاق باقی می‌مانند.

امتیاز کارناوال

4.1

اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، جاده مرنجاب

امتیاز کاربران: 3.5 از 15 رای


مدت بازدید: 

24 تا 48 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

شاید بتوان این کویر را قلب کویرهای ایران نامید چرا که در مرکزی‌ترین قسمت بیابان‌های ایران قرار گرفته است و البته به‌خاطر نزدیکی به پایتخت و ویژگی‌های مناسب جغرافیایی، داشتن فضایی امن و اعتدال نسبی آب‌وهوایی، فضایی مناسب برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است. در مجموع باید گفت که زیبایی‌های این کویر تمام نشدنی است؛ تپه‌های شنی بلند، دریاچه نمک بی‌نظیر و جزیره سرگردانی که در وسط دریاچه قرار دارد همه و همه به زیبایی‌های این کویر می‌افزاید.

امتیاز کارناوال

4

استان گلستان، 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان

امتیاز کاربران: 4.6 از 10 رای


مدت بازدید: 

1 تا 4 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

برای رسیدن به النگدره باید از مرکز شهر گرگان دور شویم و خودمان را به بخش جنوب‌غربی شهر برسانیم. در این قسمت شهر، در نزدیکی پارک جنگلی معروف ناهارخوران گرگان، طبیعتی تماشایی جای خوش کرده است. پارک جنگلی النگدره با مساحتی به وسعت 185 هکتار یکی از جاذبه‌های طبیعی گرگان به شمار می‌آید و به‌عنوان یکی از پارک‌های جنگلی شاخص کشور نیز شناخته می‌شود. این پارک بخشی از جنگل‌های انبوه شمال کشور به حساب می‌آید و به دلیل وجود درختان سربه‌فلک‌کشیده و گذر رودخانه‌ای از میان آن، آب‌و‌هوای بسیار خنک و دل‌چسبی دارد. النگدره از آن دست طبیعت‌هایی است که می‌توان در چهارفصل سال به آن سفر کرد و از بودن در آن لذت برد؛ اما برای پاییزهای هزاررنگ خود بسیار مشهور شده است.

امتیاز کارناوال

4.5

استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس، منطقه دیهوک، دهستان کویر


مدت بازدید: 

2 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

در میانه جاده بین‌المللی طبس به راور پوششی سبز از درختان نخل توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. این پوشش سبز مانند سرابی در دل کویر به نظر می‌رسد اما در واقع چیزی که پیش‌روی شماست، روستایی به نام نایبند است که به‌صورت پلکانی شکل گرفته و با عنوان ماسوله کویر شهرت دارد.

آنچه در نگاه اول ذهنتان را به خود مشغول می‌کند، این است که چگونه نایبند در دل این کویر شکل گرفته و به حیاتش ادامه می‌دهد. آنچه که نایبند را تا به امروز سرپا نگه داشته، قنات‌ها و چشمه‌هایی‌اند که آبی گوارا را به این روستا و دیگر روستاهای منطقه هدیه می‌دهند. بد نیست بدانید آب حمام، کشاورزی و مزارع نایبند و روستای زردگاه به‌صورت مشترک از  چشمه‌ای در زردگاه تامین می‌شود.

امتیاز کارناوال

4.7

استان مازندران، شهرستان نور، جاده نور به چمستان (تقریبا دو کیلومتر مانده به چمستان)، جاده روستای لاویج


مدت بازدید: 

6 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

لاویج در چمستان شهرستان نور، روستایی ییلاقی‌ است که طبیعت فوق‌العاده زیبایش شما را محسور خود می‌کند و در هر فصلی از سال که به این خطه سفر کنید زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را به رخ می‌کشد. روستای لاویج در ارتفاع 739 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای 15 روستا‌ست که 12 تای آن دارای سکنه و 3 روستا خالی از سکنه است. شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به لاویج آبگرم طبیعی آن است. برای بهره‌بردن از این نعمت، چند مجتمع آبگرم در روستا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته این، تمام دیدنی‌های لاویج نیست؛ در ادامه بیشتر با این روستا و جذابیت‌هایش آشنا می‌شوید.

امتیاز کارناوال

4.7

استان گیلان و اردبیل

امتیاز کاربران: 3.7 از 58 رای


مدت بازدید: 

2 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

جاده اسالم به خلخال، جاده‌ای است تماشایی و چشم‌نواز به طول 70 کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز شده و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود. قرار گرفتن این جاده در منطقه شمالی کشور، آن را تحت تاثیر اقلیم خاص این منطقه قرار داده؛ به‌طوری که در اغلب فصول سال بارش باران در آن مشاهده می‌شود. با آغاز این مسیر از شهر اسالم، ابتدا جاده‌ای پیچ‌درپیچ و پوشیده از درختان جنگلی پیش رویتان قرار می‌گیرد. این جاده را به‌عنوان یکی از زیباترین جاده‌های ایران می‌شناسند و آن را رویایی‌ترین مسیر جنگلی ایران می‌پندارند.

تهران، بزرگراه شهيد بابايی، جاده لشگرك، لواسان، 11 کیلومتری روستای افجه، روستای برگ جهان


مدت بازدید: 

2 تا 5 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

یکی از زیباترین روستاهای استان تهران، برگ جهان نام دارد که در 40 کیلومتری شهر تهران واقع شده و بخشی از شهرستان شمیرانات است. روستای برگ جهان قدمت زیادی دارد و در منطقه‌ای کوهستانی شکل گرفته است. از دیدنی‌های روستای برگ جهان می‌توان به رودخانه، درختان میوه، مزارع گندم و جو، کوچه باغ‌ها، مقبره امامزاده اسماعیل، مسجدی متعلق به دوره پهلوی، تپه تنگل خانه، غاری به نام زندان خانه لار و غیره اشاره کرد. آبشار برگ جهان هم در شمال‌شرقی روستا قرار گرفته است و گردشگران می‌توانند حین بازدید از روستا، از این جاذبه طبیعی هم بازدید کنند.

امتیاز کارناوال

4.2

استان مازندران، حدفاصل ساری و کیاسر، دهستان گرماب، 10 کیلومتری روستای چورت

امتیاز کاربران: 3.4 از 18 رای


مدت بازدید: 

5 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

فرقی نمی‌کند که از کجای این سرزمین راهی دریاچه چورت شوید، در هر صورت مسیر، بخشی از جاذبه‌های سفر شما خواهد بود. در این مسیر از میان درختان سربه‌فلک‌کشیده عبور می‌کنید و در میانه‌های راه به روستایی به نام چورت می‌رسید که جلوه خیال‌انگیزی را به دور از دود و دم شهر و دغدغه‌های آن پیش رویتان قرار می‌دهد؛ چیزی شبیه به یک تابلوی نقاشی. در گوشه‌ای از طبیعت استان مازندران و در ارتفاع 1034 متری از سطح آب‌های آزاد، جلوه‌ای تماشایی از طبیعت ایران عزیزمان جا خوش کرده که با نام دریاچه چورت یا دریاچه میانشه شناخته می‌شود و عنوان خواهرخوانده دریای خزر را به خود اختصاص داده است.

امتیاز کارناوال

4.3

اصفهان، شهر ورزنه، کویر ورزنه

امتیاز کاربران: 4 از 20 رای


مدت بازدید: 

4 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

کویر ورزنه یکی از زیبایی‌های بخش شرقی شهر اصفهان و بخش مرکزی ایران است. این کویر در فاصله 117 کیلومتری شهر اصفهان و 10 کیلومتری شهر ورزنه و در جنوب‌غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی قرار دارد و مساحتش چیزی در حدود 17000 هکتار است. در دل این بیابان تپه‌های شنی بزرگی خودنمایی می‌کنند که باد آن‌ها را به‌شکل بسیار زیبایی تراشکاری کرده و به اشکال مختلفی از جمله تپه‌های طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای در آورده است. در کویر ورزنه تعدادی از تفریحات هیجان‌انگیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، البته قرارگیری بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویری در ورزنه موقعیت بسیار مناسبی را برای ورود گردشگران در این منطقه فراهم کرده است.

امتیاز کارناوال

4.3

۴۰‌ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷﻤﺎل ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ‌ﻗﻢ‌، حاشیه بزرگراه تهران – قم

امتیاز کاربران: 3.2 از 16 رای


مدت بازدید: 

2 تا 6 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

در میانه اتوبان قم - تهران دریاچه‌ای نمکی دیده می‌شود که حوض سلطان نام دارد و در سال ۱۸۸۳ میلادی (حدود سال 1261 خورشیدی) و بر اثر ساخت جاده شوسه تهران - قم تشکیل شده است. در محل حوض سلطان، سطح ایستایی آب صفر است و بنابراین می‌توان آن را یک اَبَرچشمه نیز در نظر گرفت

این دریاچه با سطح صیقلی خود عنوان بزرگ‌ترین آینه طبیعی ایران را به خود اختصاص داده و در آن می‌توانید شاهد انعکاس تصویر آسمان در زمین باشید. حوض سلطان با ویژگی منحصربه‌فرد خود فرصت مناسبی را برای ثبت تصاویر کم‌نظیر به شما می‌دهد.

امتیاز کارناوال

5

اصفهان، ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز

امتیاز کاربران: 3.4 از 11 رای


مدت بازدید: 

2 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

اگر گذرتان به آزادراه خلیج فارس بیفتد، تابلویی را در میانه راه کاشان-نظنز خواهید دید که نام ابیانه بر روی آن نقش بسته است و شما را به خارج از آزادراه راهنمایی می‌کند. با خروج از مسیر به راهی پیچ‌درپیچ می‌رسید که در بهار و پاییز چهره‌ای افسونگر پیدا می‌کند و شما را به خود خیره می‌سازد. در نهایت جلوه سرخ رنگ روستای ابیانه پدیدار می‌شود و چشم‌اندازی زیبا را پیش‌رویتان قرار می‌دهد. روستایی در ۳۵ کیلومتری شمال‌غربی نطنز که در دامنه کوه کرکس آرمیده است. بر اساس برخی شواهد قدمت روستا را تا 1500 سال نیز تخمین می‌زنند و ابیانه را یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های حاشیه دشت کویر ایران می‌دانند.

امتیاز کارناوال

4.5

استان گلستان، شهر گرگان، ۸ کیلومتری مرکز شهر گرگان

امتیاز کاربران: 3.4 از 12 رای


مدت بازدید: 

2 تا 5 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

ناهارخوران نام جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود 300 هکتار وسعت است که به‌عنوان تفرجگاه اصلی شهر شناخته می‌شود و با طبیعت دلنشین و زیبای خود دل از هر گردشگری می‌برد. البته اهمیت جنگل ناهارخوران تنها در طبیعت تماشایی آن خلاصه نمی‌شود؛ این جنگل قدمتی 40 میلیون ساله دارد و بخشی از جنگل‌های با ارزش هیرکانی به حساب می‌آید.

امتیاز کارناوال

4.2

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر سفیدآب، روستای شورمست

امتیاز کاربران: 4.2 از 7 رای


مدت بازدید: 

5 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

در بخش‌های مرتفع شهر پل سفید سوادکوه، تنها دریاچه طبیعی این شهر یعنی دریاچه شورمست واقع شده است. این دریاچه در میان جنگل‌های توسکا قرار گرفته و در عمیق‌ترین نقطه عمق آن به 7 متر هم می‌رسد. شورمست با ارتفاع 940 متر از سطح دریا یکی از دریاچه‌های مرتفع شمال کشور و از برترین جاذبه های گردشگری مازندران محسوب می‌شود. قرارگیری این دریاچه در میان جنگل‌های هیرکانی شمال کشور و محصور شدن آن با درخت‌های زیبا، آن را به یک جاذبه متفاوت تبدیل کرده که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

امتیاز کارناوال

5

استان مازندران، 52 کیلومتری شهرستان آمل

امتیاز کاربران: 4.2 از 22 رای


مدت بازدید: 

5 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

الیمستان، نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد که طبیعت بکر و زیباییِ درختان و مراتعش زبانزد خاص و عام است. با ورود به این جنگل با منظره زیبای قله دماوند، انبوه درختان سبز و دشت‌های پر گل، جادو می‌شوید و لحظه‌ای دست از تماشای این نقاشی بی‌نظیرِ طبیعت بر نمی‌دارید. این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه بساطش را در میان طبیعت پهن می‌کند و به همین دلیل نام الیمستان را برای آن برگزیده‌اند. الیما گیاهی بومی شبیه پیازچه است و در کنار جوی آب می‌روید و به صورت خوراکی در خورشت به مصرف می‌رسد.

امتیاز کارناوال

4.5

استان سمنان، شهرستان شاهرود، ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، روستای ابر

امتیاز کاربران: 3.3 از 42 رای


مدت بازدید: 

24 تا 48 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

جنگل ابر شاهرود یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود و برای اقیانوسی از ابر که در زمان‌های مختلف سال، آن را در بر می‌گیرد، شهرت زیادی پیدا کرده است. جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین جنگل های هیرکانی است و گونه‌های نادر و منحصربه‌فرد گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و با مناظر خارق‌العاده خود، هر ساله گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. جنگلی به وسعت 35 هزار هکتار که ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به شمار می‌رود و برای اقیانوس ابری که فضای آن را در بر می‌گیرد بسیار معروف شده است. اینجا جایی است که زمین و آسمان به هم می‌رسند؛ ابرها درختان را در آغوش می‌کشند و گاه به نظر می‌رسد زمین بر بال‌های آسمان سوار شده است.

امتیاز کارناوال

4.9

شیراز، بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیکی مجموعه‌ دانشگاه شیراز

امتیاز کاربران: 4.9 از 10 رای


مدت بازدید: 

1 تا 2 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 08:00 صبح تا 20:00

هزینه: 

5,000 تومان

در گوشه‌ای از شمال‌غرب شهر شیراز، باغ زیبایی خودنمایی می‌کند که در گذر سال‌ها، سرد و گرم روزگار را چشیده و پابرجا مانده است تا امروز بینندگانش را مسحور زیبایی‌های خود کند و به لحظاتشان رنگی تازه ببخشد. نامش باغ ارم است که در فاصله کمی از کوه‌های شمالی شیراز (باباکوهی) قرار گرفته و در سمت جنوب آن رودخانه خشک شیراز دیده می‌شود که از شرق به غرب امتداد دارد. این باغ یکی از زیباترین باغ‌های استان فارس و حتی کل کشور است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به‌ سوی خود می‌کشاند و با داشتن درختان سربه‌فلک‌کشیده و گل‌های رز دلبری می‌کند و هر چشمی را به خود خیره می‌سازد.

امتیاز کارناوال

4.8

اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی

امتیاز کاربران: 4.5 از 10 رای


مدت بازدید: 

1 تا 2 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 09:00 صبح تا 17:00

هزینه: 

4,000 تومان

کاخ هشت بهشت، کوشکی تاریخی است در قلب شهر اصفهان که در میان پارکی وسیع قرار گرفته است و تاریخ ساختش به دوران صفویان و به‌طور دقیق‌تر به سال 1080 هجری قمری (1048 خورشیدی) در زمان حکمرانی شاه سلیمان صفوی باز می‌گردد. کاخی که سبک معماری اصفهانی دارد و با نام‌های "عمارت هشت بهشت"، "هشت به هشت" و "هشت در بهشت" نیز خوانده می‌شود. برای آنکه به اهمیت کاخ هشت بهشت پی ببرید باید بدانید در دوره صفوی در منطقه چهارباغ اصفهان، چندین کاخ و کلاه فرنگی وجود داشت که از میان تمام آن‌ها بعد از گذر قرن‌ها تنها این کاخ به یادگار مانده است؛ کاخی که تزیینات و معماری ویژه آن، بازدیدکنندگان را غرق در حیرت و شگفتی می‌ساخت تا جایی که به آن لقب زیباترین کاخ عالم را داده بودند.

امتیاز کارناوال

4.4

ایران، کردستان، سنندج، خیابان امام، عمارت آصف خان وزیری

امتیاز کاربران: 4.4 از 10 رای


مدت بازدید: 

1 تا 2 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه صبح 9:00 تا 12:30, شب 15:30 تا 18:00

هزینه: 

4,000 تومان

وقتی به شهر سنندج رسیدید، از مسیر بازار قدیمی که گذر کنید به محل قدیمی سرتپوله خواهید رسید و درست اول خیابان امام به خانه زیبایی بر می‌خورید که با نام عمارت آصف خان وزیری شناخته می‌شود؛ خانه ای با معماری زیبا و منحصربه‌فرد که امروز میزبان بزرگ‌ترین موزه قومی است که ابعاد مختلف زندگی اقوام کُرد را به نمایش می‌گذارد. عمارت آصف خان وزیری که با نام خانه کرد نیز شناخته می‌شود، حدود 4000 مترمربع وسعت دارد و در گذشته به فردی با نام آصف خان دیوان ملقب به میرزا علی نقی کردستانی یا میرزا علی نقی خان لشکر نویس تعلق داشته است و نامش را هم از نام صاحب خود وام گرفته است.

امتیاز کارناوال

4.7

یزد، شهر یزد، بلوار دولت آباد

امتیاز کاربران: 4.5 از 8 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 08:00 صبح تا 21:00

هزینه: 

3,000 تومان

باغ دولت آباد یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های ایرانی و دارای آوازه‌ای جهانی است و بیش از 260 سال قدمت دارد. در هر گوشه از وسعت 6.4 هکتاری این باغ نشانه‌ای از بهشت به چشم می‌خورد که بازدیدکنندگان را به دنیای دیگری می‌برد.

از میان درختان و از کنار جوی آب به ساختمان معروف باغ می‌رسیم که بلندترین بادگیر خشتی جهان را بر فراز خود دارد و حس غرور و افتخار به هنر بی‌بدیل معماری ایرانی را در دل زنده می‌کند. همه چیز به همین نگاه سطحی ختم نمی‌شود، کمی بیشتر که از ویژگی‌های باغ بدانید تازه متوجه می‌شوید که چگونه سازندگان آن قوانین معماری را به کار گرفته‌اند تا در میان این شهر کویری چنین باغ سرسبزی خلق کنند و شاهکاری کم‌نظیر را بیافرینند.

امتیاز کارناوال

4.3

استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر 2 جاده نقندر، چالیدره

امتیاز کاربران: 4.2 از 3 رای


مدت بازدید: 

2 تا 5 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 09:00 صبح تا 2:00 بامداد

هزینه: 

3,000 تومان

چالیدره با وسعتی نزدیک به 160 هکتار، یک منطقه تفریحی و توریستی در 5 کیلومتری شهر طرقبه است. عملیات احداث این منطقه تفریحی- توریستی در سال 1376 کلید خورد و سرانجام با صرف هزینه بسیار بالا گسترش پیدا کرد. مجموعه تفریحی چالیدره در اصل در کنار این سد مصنوعی قرار دارد. این سد در سال 1376 روی رودخانه جاغرق و با هدف آب رسانی به زمین‌های کشاورزی اطراف ساخته شد. در این منطقه تفریحی امکانات اقامتی و رفاهی بسیار خوبی تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند بدون دغدغه و با دسترسی آسان یک روز جذاب را سپری کنند.

امتیاز کارناوال

4.3

استان البرز، کرج

امتیاز کاربران: 3.6 از 28 رای


مدت بازدید: 

2 تا 5 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

جاده چالوس که نام رسمی آن جاده 59 است از مهم‌ترین جاده‌های دسترسی به شمال ایران به ویژه شهرهای غربی استان مازندران و شرقی استان گیلان به شمار می‌آید. جاده‌ای که مسیر ابتدایی آن از شهر کرج در استان البرز شروع شده و به شهر چالوس در استان مازندران ختم می‌شود. مسیری 163 کیلومتری که بسیاری آن را زیباترین جاده ایران و یکی از زیباترین راه‌های جهان می‌نامند. البته منظره‌های چشم‌نواز و بی‌نظیری که در مسیر جاده چالوس وجود دارند، آب‌و‌هوای تمیز و فرح‌بخش آن و دیدنی‌های زیبای راه، درستی این ادعاها را تایید می‌کنند. جاده چالوس، خاطرات شیرین و تلخ فراوانی را در یاد بسیاری از مردم ایران زنده می‌کند.

امتیاز کارناوال

4.4

جزیره قشم ، روستای برکه خلف

امتیاز کاربران: 4.4 از 7 رای


مدت بازدید: 

1 تا 2 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه تعطیل

هزینه: 

5,000 تومان

آنچه که به‌عنوان دره ستارگان یا ستاره‌ها از آن یاد می‌شود، دره‌ای فرسایش یافته در قلب جزیره قشم است که عمقی حدود 15 متر دارد و با شگفتی‌هایی کم‌نظیر بینندگانش را به حیرت وا می‌دارد. طبیعت جنوب ایران در ضلع شمالى جزیره و در نزدیكى روستاى بركه خلف، عارضه زمین‌شناسىِ عجیب خود را به نمایش گذاشته است. کافیست روستای برکه خلف را پشت سر بگذارید و مسیر خاکی کوتاهی را طی کنید تا به ورودی این دره شگفت‌انگیز برسید. قدم به دره که می‌گذارید، کم‌کم تندیس‌های غول‌پیکر نمایان می‌شوند و شما را احاطه می‌کنند. هر کدامشان شکلی منحصربه‌فرد دارند و در هر لحظه چهره‌ای خاص به خود می‌گیرند.

امتیاز کارناوال

4.5

استان کرمان، کیلومتر 25 جاده کرمان-بم

امتیاز کاربران: 4.6 از 14 رای


مدت بازدید: 

1 ساعت و نیم تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 09:00 صبح تا 19:00

هزینه: 

3,000 تومان

در گذشته‌ای نه چندان دور، در میانه راه کرمان به بم و در مسیر جاده کهن ابریشم، بهترین مکان برای احداث یک باغ اشرافی به نظر می‌رسید؛ باغی که بعدها به نام باغ شاهزاده یا شازده شهرت یافت. امروز این باغ همچنان پابرجای مانده و شکوه و زیبایی خود را در قلب کویر به رخ هر رهگذری می‌کشد و همچون نگینی بر انگشتری سرزمین کویری کرمان می‌درخشد. خاک حاصلخیز، آفتاب کافی، وزش باد ملایم و دسترسی به آب از دلایلی بوده‌اند که تحقق چنین معجزه ای را امکان‌پذیر کرده و باعث شده‌اند تا معماران ایرانی چنین اثر بی‌بدیلی را خلق کنند.

امتیاز کارناوال

4.5

تهران، بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی


مدت بازدید: 

3 تا 6 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 09:00 صبح تا 17:00

هزینه: 

23,000 تومان

باغ گیاه‌شناسی در اراضی چیتگر تهران مجموعه‌ای است که در آن انواع مختلفی از گیاهان بومی و غیر بومی در محیط گلخانه و فضایی باز کشت می‌شوند. فضای دیدنی این باغ علاوه بر اینکه مکانی مناسب برای لذت بردن از طبیعت است نقش مهمی در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقی بر روی انواع گیاهان، نحوه نگهداری و تولید آن‌ها نیز دارد. اینجا همان جایی است که برای فرار از شلوغی و آلودگی پایتخت به آن نیاز دارید؛ جایی که می‌توانید برای ساعاتی هوای تازه استشمام کنید و با صدای دل‌انگیز طبیعت روز خوبی را برای خود رقم بزنید.

امتیاز کارناوال

4.3

تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بوستان ملت

امتیاز کاربران: 3.9 از 22 رای


مدت بازدید: 

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

بوستان ملت یکی از جاهای دیدنی تهران است و با 34 هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. بوستان ملت از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است و با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های مفاخر ایران زمین، باغ‌وحشی کوچک، فضای سبز گل‌کاری شده و درختانی قدیمی و سربه‌فلک‌کشیده در میان دیگر پارک‌های تهران دلبری می‌کند. بوستانی که در فصل بهار برای گل‌های لاله رنگارنگی که در جای‌جای پارک دیده می‌شود و برای سرسبزی و سایه درختان خود در فصل تابستان مشهور شده است؛ اما این تمام زیبایی پارک ملت نیست، پاییز که به هزار رنگ دلفریب در می‌آید و زمستان که گاه‌و‌بیگاه زیر لایه‌ای از برف سپید فرو می‌رود، بوستان ملت را از هر زمان دیگر خواستنی‌تر می‌کند.

امتیاز کارناوال

4.4

هرمزگان، 90 کیلومتری شهر قشم، بین روستای سلخ و کانی، جاده غار نمکدان


مدت بازدید: 

3 تا 4 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 08:00 صبح تا 20:00

هزینه: 

7,500 تومان

مناطق گرم و کم‌بارش محیطی مناسب برای تشکیل غارهای نمکی به شمار می‌روند؛ این غارها پدیده‌های طبیعی‌اند که به سبب رسوب نمک در گنبدهای نمکی به وجود می‌آیند. آب‌وهوای مناسب جزیره قشم موجب تشکیل غار نمکدان قشم شده است؛ این غار در سال 1377 با همکاری زمین‌شناسان جمهوری چک و دانشگاه شیراز کشف شد. بام گنبد نمکی قشم کاملا ناهموار است و به دلیل آنکه دیوارهای تپه شیب زیادی دارد بالا رفتن به بام امکان‌پذیر نیست، در قسمت بام گنبد بیشتر از سنگ نمک، سنگ گچ وجود دارد.

غار نمکدان قشم شکلی کمانی دارد و با لایه‌های رنگین رسوبی و دیواره‌های سفیدش منظره‌ای چشم‌نواز را خلق کرده است. این غار که یکی از عجایب هفتگانه قشم است به حدود 570 میلیون سال پیش یعنی دوره کامبرین تعلق دارد.

امتیاز کارناوال

3.6

استان مازندران، شهرستان نور، جاده نور-چمستان- جاده دریاچه الیمالات

امتیاز کاربران: 3.4 از 21 رای


مدت بازدید: 

2 تا 4 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

هزینه: 

1,300 تومان

به دل جنگل‌های سرسبز شمال می‌رویم و از میان دیدنی‌های بی‌شمار آن دریاچه الیمالات را برای تفریح و گذران اوقات فراغت انتخاب می‌کنیم. راهی شهرستان نور می‌شویم و از مسیر نور-چمستان، به سمت جنگل کَشپِل به راه می‌افتیم. در میان انبوه درختان جنگل و بعد از گذر از مسیری رویایی و خاطره‌انگیز، به پهنه آبی وسیعی می‌رسیم که به مانند الماسی در میان قامت سبز درختان می‌درخشد و از گردشگران دلبری می‌کند. گستره آبی که از آن به‌عنوان سد خاکی الیمالات یاد می‌شود و بین مردم به نام دریاچه الیمالات شهرت دارد. سدی که در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از تفرجگاه‌های محلی مردم نور به شمار می‌رود. گردشگران بسیاری هم از نقاط دیگر کشور برای استفاده از طبیعت و زیبایی‌های آن به این دریاچه سری می‌زنند.

امتیاز کارناوال

4

استان لرستان، شهرستان خرم آباد، روستای بیشه

امتیاز کاربران: 3.2 از 33 رای


مدت بازدید: 

5 تا 24 ساعت

ساعت دسترسی: 

امروز شنبه 24 ساعته

ورودی: 

رایگان

لرستان را سرزمین آبشارها می‌دانند، به هر سوی طبیعت این سرزمین که سفر کنید صدای پرصلابت آبشارهای کوچک و بزرگ و رودهای آرام و خروشان شما را در بر می‌گیرد و تجربه‌ای ناب از طبیعت‌گردی را به شما هدیه می‌دهد. از میان آبشارهای متعدد این استان، امروز سری به معروف‌ترین و زیباترین آبشار آن، آبشار بیشه می‌زنیم و در زیبایی‌های طبیعت لرستان غرق می‌شویم. اثر طبیعی خیره‌کننده با 48 متر بلندی (از تاج آبشار تا نقطه برخورد با زمین) که در میان رشته کوه‌های زاگرس در منطقه‌ای کوهستانی جای خوش کرده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست