karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

07 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت و انسان به گونه ای خاص به یکدیگر متصل هستند. بهتر است بگوییم تمامی موجودات به محیط اطراف خود وابسته هستند و بر روی هم تاثیر گذار می باشند. با پیشرفت و تغییر کردن سبک زندگی انسان ها متاسفانه میزان این تاثیرات بیشتر شده است، گاهی خوب و گاهی بد.

انسان ها بدون هیچ توجهی به زندگی خود ادامه می دهند و تصور می کنند که طبیعت برای همیشه همانگونه که باید باقی می ماند. ولی سخت دراشتباه هستند.

باید این نکته را یادآور شد که طبیعت به روند تکامل خود بسوی آینده پیش می رود و در این میان انسان ها و دیگر موجودات هستند که آسیب هایی شدید و غیر قابل جبرانی متوجه آنان می شود.

گرمایش زمین، بالا رفتن سطح آب های آزاد، انقراض برخی گونه های جانوری، طوفان های سهمگین و ... تعدادی از تاثیرات طبیعت نسبت به محیط اطراف می باشد.

همراه با کارناوال باشید تا با برخی از این تاثیرات آشنا شویم.

زمین خشک
نقشه ی زمین

آب و هوای گرم تر یعنی خشونت بیشتر

تحقیقات نشان می دهد میزان جرم و جنایت در سطح جهانی در مناطقی که دمای هوا گرم تر است بیشتر رخ می دهد ولی تا به حال نتوانسته اند دلیل دقیق آن را بدانند و بصورت علمی دلیلی برای آن ارائه کنند.

دو دلیل برای تاثیرات گرمای هوا بر روی رفتار انسان ها وجود دارد.

یکی بیان می کند که گرمای هوا باعث کم حوصلگی و در نتیجه زودتر عصبانی شدن افراد می شود. دلیل دیگر می گوید گرما باعث عصبی شدن می شود و این یعنی درگیری میان انسان ها و بالا رفتن خشونت.

برخی از محققان می گویند گرما نمی تواند عامل اصلی وقوع جرم شود ولی می تواند به عنوان یکی از دلایل خود را نشان دهد.

شاید گرما دلیل اصلی بالا رفتن خشونت در این عصر باشد و شاید خیر.

زمین گرم
شهر

از راه رسیدن زودتر بهار در مناطق شهری به دلیل الودگی نوری

نورهای شهری شاید زیبا به نظر برسند و شب را مانند روز روشن کنند ولی برای اکوسیسیتم بسیار ضرر دارند. برای مثال درختان و گیاهانی که در شهر هستند به دلیل وجود این نورها و تاثیرات آن این گونه برداشت می کنند که بهار از راه رسیده است و هوا در حال گرم شدن می باشد.

این یعنی #شکوفه زدن درختان و زودتر فرا رسیدن بهار.

تحقیقاتی 12 سال نشان داده است که نورهای شهری باعث می شود بهار در این مناطق 7 روز زودتر از راه برسد.

بهار زودرس می تواند تاثیرات زیادی بر روی حیوانات، حشرات و آب و هوا داشته باشد.

برگ سبز درخت
برگ زرد درخت

ته سیگار، خطری جدی برای دنیای زیر آب

هر سال میلیون ها ته سیگار تولید می شود و این تعداد بالا فکر می کنید در نهایت در چه مکانی تبدیل به زباله می شوند؟ جواب این است، اقیانوس ها. می توان گفت تقریبا تمامی ته سیگارها در اقیانوس ها تبدیل به زباله می شوند و این تهدیدی جدی برای دنیای زیر آب می باشد.

ته سیگارها به همراه دیگر پلاستیک ها  بر روی اقیانوس ها شناور می شوند و تبدیل به بخش بزرگی از زباله های دریایی می شوند.

آلوده شدن آب ها یعنی از بین رفتن و کشته شدن حیوانات دریایی مخصوصا ماهی ها.

تشکیلات دولتی و غیر دولتی زیادی بوجود آمده است تا مقابل آلودگی آب ها را بگیرند.

اقیانوس
اقیانوس طوفانی

بشر باعث بوجود آمدن تغییرات ژنتیکی شده است

شکار و تغییرات محیطی طی سال ها باعث عوض شدن ژنتیک برخی از گونه ها می شود و می توان این را تکامل دانست ولی انسان ها با برخی از فعالیت های خود باعث شده اند تا موجوداتی جدید ولی با پیشینه ای مشخص بوجود بیایند.

برای مثال پشه ی زیر زمینی در طول جنگ جهانی و بمباران شدن شهر لندن از لحاظ ژنتیکی تغییراتی کرد و تبدیل به گونه ای مجزا شدن و امروزه نیز به زندگی خود ادامه می دهد و این روند زندگی ادامه پیدا خواهد کرد.

این یعنی بشر تاثیرات زیادی بر روی حیوانات و محیط اطراف خود می گذارد.

دشت سبز

طبیعت باعث بهبود وضعیت روانی انسان ها می شود

از قدیم گفته اند که در طبیعت بودن باعث می شود انسان روح و روانش پاک شود. تحقیقات می گوید اگر شخصی در طبیعت قرار بگیرد و مشکلات روانی متوسطی داشته باشد طبیعت کمک زیادی خواهد کرد.

سبزی درختان، بوی زندگی گیاهان و ... برای هر انسانی لذت بخش خواهد بود.

متاسفانه با از بین رفتن درختان و پوشش گیاهی این فرصت از انسان ها گرفته می شود.

کشتی به گل نشسته

جاده ها می توانند تاثیرات مثبتی بر روی طبیعت بگذارند

در برخی از مناطق دست نخورده و دور ساخت جاده ها می تواند همام منطقه را بار دیگر زنده کند. شاید به نظر شما ساخت جاده ها در مناطق بکر طبیعی کار اشتباهی باشد و ما با شما موافق هستیم. منظور ما از مفید بودن ساخت جاده ها در مناطق بکر مرده از لحاظ گیاهی می باشد.

مزرعه داران برای انجام دادن کارهای خود در میان مزارع خود جاده هایی خاکی می زنند و این ضرری برای طبیعت نخواهد داشت.

بهتر است جاده ها در مناطقی درست و بصورت طبیعی ساخته شوند.

بیایان گرم

زندگی حیوانات در پناه انسان ها

دورانی بود که بشر به شدت به شکار حیوانات روی آورده بود و این گونه حیوانات را شکار می کرد. زمانی رسید که جنبش های مردمی و دولتی با شکار حیوانات به مقابله پرداختند.

امروزه نیز شکار و کشته شدن حیوانات امری جدی و خطیر است و کاملا از بین نرفته است ولی از شدت آن بسیار کم شده.

باید به چند نکته اشاره کرد. برخی از حیوانات مانند سنجاب ها و پرندگان به خوبی با زندگی در کنار انسان ها خو گرفته اند و این باعث بوجود آمدن هم زیستی شده است. هم زیستی مفید برای انسان و حیوانات.

در تهران نیز می توان هم زیستی میان گربه و انسان را دید.

اسب در طبیعت

سخن آخر

نظر شما درباره ی این تاثیرات چیست؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

21 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام من دنبال مطالبی جهت کمک به دخترم در زمینه ی عکاسی از تخریب طبیعت بودم خیلی برای بالابردن آگاهی خودم مفید بود. بسیار ممنونم موفق باشید

انتشار:22 دی 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

هی......

انتشار:10 دی 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

به حرف بقیه گوش نکنید اونا گاو هستند عالی بود عالی واقا زیبا و عالی بود

انتشار:02 آبان 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.