karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت خبری-تحلیلی صدای میراث، اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده دیروز پنج شنبه (8 آذر 97) در سکوت خبری کامل آغاز شد. 

بر اساس این گزارش، علی رغم مخالفت های بسیار کارشناسان و فعالان حوزه محیط زیست و گردشگری کلنگ آغاز پروژه گردشگری آشوراده به زمین خورد تا یکی از بکرترین و دست نخورده ترین مکان های طبیعی کشورمان ایران که به عنوان پناهگاه حیات وحش تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد، برای انجام پروژه های گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین بار زمزمه واگذاری جزیره آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر، در دوران ریاست معصومه ابتکار بر سازمان حفاظت از محیط زیست کشور آغاز شد اما هر بار واگذاری آن به دلیل مخالفت شدید فعالان محیط زیست و کارشناسان این حوزه با شکست روبرو می شد. تا اینکه در دولت حسن روحانی، این اتفاق افتاد و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همکاری با یکدیگر و با توافق هم، کلنگ اجرای طرح گردشگری در این جزیره که یکی از بکرترین منطقه حفاظت شده طبیعی ایران است، را بر زمین زدند.

نخستین فردی هم که اجرای این طرح را خبری کرد و دیگر بخش های جامعه محیط زیست را از اجرای این طرح آگاه ساخت، حر منصوری عبدالمالکی دیده بان میانکاله بود. وی در مطلبی پرده از اجرای بی سروصدای پروژه گردشگری آشوراده برداشت و چنین نوشت: 

کاش مسئولین، شفاف و پاسخگو بودند و اطلاع‌رسانی می‌کردند که قرار است چه بر سر آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بیاید.

حال از صبح دیروز پنج شنبه، بر اساس گفته های حر منصوری، کلنگ زنی طرح جنجالی توسعه گردشگری جزیره آشوراده دراسکله بندرترکمن آغاز شده است و در نخستین اقدام چندین کامیون و لودر برای برچیدن دیوار موج شکن جنوب بازارچه بندرترکمن وارد این شهر شده اند. 

گفته می شود در طرح گردشگری جزیره آشوراده، که بخشی از شبه جزیره میانکاله محسوب می شود، قرار است فعالیت هایی مانند پرنده نگری، رصد ستارگان، اسب سواری، تنیس، گلف، دوچرخه سواری و ... انجام بگیرد و امکاناتی مانند هتل، میدان تجاری، جاده، پلاژ آقایان و بانوان، پاساژ و ... در آن احداث شود. 

جزیره آشوراده

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.