karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ملزومات سفر به ژاپن

خوشبختانه قاره ی آسیا پر از جاذبه های گردشگری است که به راستی در دنیا نظیر ندارند. درهمه ی شهر و کشورهای آسیا دیدنی هایی پنهان شده که با کمی تحقیق و جستجو و صرف هزینه ای ناچیز می توانید از آن ها دیدن نمایید. چین، ترکیه، امارات، مالزی، هند و عربستان در حال حاضر پیشگامان صنعت توریست در آسیا هستند.

اما در سفر به این کشورها اغلب مسافران با مشکل زبان مواجه هستند، برای مثال افراد کمی بر زبان های چینی و عربی به طور کامل مسلط اند. همین موضوع باعث می شود پیش از سفر به چین، ژاپن و سرزمین هایی از این دست مسافران با نگرانی های بیشتری مواجه باشند. این تنها یک مثال بود؛ از این دست مشکلات در سفرهای خارجی بسیار پیش می آید...

کارناوال قصد دارد شما را بیشتر با ملزومات سفر به کشورهای آسیایی آشنا کند تا مشکلاتی همچون زبان، عدم آشنایی به قوانین فرودگاهی و آداب و رسوم مردم و... آزارتان ندهد.

این بار ژاپن را برگزیده ایم و می خواهیم همه ی نکات و کارهایی که باید پیش از حرکت به سوی این کشور در نظر داشته باشید را با هم مرور کنیم تا با خیالی آسوده و فراغ بال سفرتان را آغاز نمایید.

همراه کارناوال باشید تا با هم همه ی فهرست ملزومات سفر به ژاپن را بررسی کنیم.

ملزومات سفر به ژاپن

نگاهی کلی به کشور ژاپن

ژاپن کشوری است که از کنار هم قرار گرفتن چندین جزیره به وجود آمده و همه ی جهان آن را با مردمان چشم بادومی، زبان دشوار و آتشفشان های زیادش می شناسند. توکیو پایتخت ژاپن است اما این کشور چندین شهر بزرگ و مهم دیگر نظیر یوکوهاما، اوساکا، کیوتو، کوبه و... نیز دارد.

این کشور در حال حاضر یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی و سیاسی مهم در آسیاست. بر اساس رژیم پادشاهی و قانون اساسی ژاپن اداره می شود و مردمانی با آداب و رسوم کهن و خاص دارد.

بد نیست بدانید معنی لغوی ژاپن آغاز خورشید است و اشاره گر این نکته است که ژاپن در شرقی ترین قسمت کرده زمین واقع شده و خورشید ابتدا در ان طلوع می کند که البته این موضوع عقیده ای قدیمی است.

نزدیک ترین کشورها به این سرزمین پر از جزیره روسیه، چین و جمهوری کره هستند که هریک دارای دیدنی ها و جذابیت های فوق العاده ای می باشند. زبان رسمی این کشور، ژاپنی است و بیشتر ساکنانش پیرو بودا و مسیحیت هستند.

از جمله نکاتی که درباره ی ژاپن جلب توجه می کند جایگاه زنان می باشد، در طول تاریخ زنان ژاپنی حق دخالت و تصمیم گیری در امور مهم خانه و جامعه را نداشتند اما چند سالی است که اوضاع کمی رو به بهبود گذاشته و شاهد نقش پر رنگ بانوان در جامعه هستیم.

دیدنی های ژاپن را می توان به دو دسته ی بزرگ تاریخی و طبیعی تقسیم بندی نمود، هر مسافر با هدفی متفاوت به ژاپن می رود اما قصد شما هرچه که باشد باز هم سفر به کشوری مانند ژاپن کمی دلهره آور است، پس همراه هم شروع به بستن چمدان هایمان می کنیم.

اگر پیش از سفر دوست دارید کمی بیشتر با این سرزمین و دیدنی هایش آشنا شوید سفرهای پیشین کارناوال به زاپن را از دست ندهید:

جزیره آئوشیما ژاپن | بهشت گربه ها

تصاویری از ژاپن | زندگی شهری در قاب تصویر

تصاویری جالب از نخستین برف پاییزی در توکیو ژاپن

ملزومات سفر به ژاپن
ملزومات سفر به ژاپن

ملزومات سفر به ژاپن

برای سفر به ژاپن باید حتما برخی اجناس و وسایل را همراه داشته باشید تا ورود و اقامتتان با مشکلی رو به رو نشود. از قبیل:

1- گذرنامه: اطمینان داشته باشید که گذرنامه ی شما حد اقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی دارد. 

2- ویزا: بنابر ملیتی که دارید شاید نیاز به ویزا داشته باشید شاید هم نیازی نباشد اما پیش از سفر حتما از این موضوع اطلاع پیدا کنید. برای ایرانی ها ویزا لازم است. اما اگر ملیت دیگری هم دارید با کلیک روی لینک مقابل می توانید متوجه شوید که برای ورود به ژاپن ویزا لازم دارید یا خیر: لینک

3- پرواز: این روزها اغلب ترجیح می دهند بیلط هایشان را به صورت الکترونیکی و به وسیله اینترنت تهیه کنند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتما یک نسخه ی چاپی از بیلط تهیه کنید تا آن را به مسئولین فرودگاه بدهید.

4- رزرو بلیط: همراه داشتن بلیط چاپی رزرو هتل الزامی نیست اما می تواند برای شما، کارکنان هتل و حتی رانندگانی که شما را به هتل می برند، مفید باشد. پس بهتر است یک نسخه ی چاپی در دست داشته باشید. از دو لینک زیر می توانید در باره ی هتل های موجود در ژاپن اطلاعات به دست آورید و آن ها را رزرو نمایید:

لینک شماره 1

لینک شماره 2

5- اگر قصد استفاده از خط آهن ژاپن را دارید پیش از رسیدن به این کشور کارت تردد خود را تهیه کرده و همراه داشته باشید. در ژاپن یکی از بهترین وسایل نقلیه عمومی قطار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی خطوط ریلی و راه آهن ژاپن لینک رو به رو را از دست ندهید: لینک

*هزینه ی سفر با قطار در ژاپن به صرف تر است.

*اگر ویزای توریستی داشته باشید می توانید به راحتی با استفاده از همان سوار قطار شوید.

*ژاپن دارای خط آهن قطارهای سریع السیر می باشد که استفاده از آن ها در صرفه جویی در زمانتان بسیار یاری بخش می باشد.

6- برای سفر به ژاپن داشتن بیمه ی مسافرتی امری ضروری است. در واقع بیمه ی مسافرتی برای سفر به هر نقطه ای از جهان مهم است اما باید بدانید که هزینه ی درمان در ژاپن بسیار بالاست اما کیفیت فوق العاده ای هم دارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما بیمه مسافرتی را تهیه نمایید زیرا این بیمه ها شما را در برابر گم شدن چمدان، بیماری، حوادث غیر مترقبه و... محافظت می کند. در قسمت های بعدی بیشتر با بیمه های ژاپن آشنا می شویم.

7- کارت های اعتباری و نقدی یا به عبارت دیگر کِردیت کارتتان را فراموش نکنید. بیشتر بانک ها و کارت های اعتباری آمریکایی و اورپایی در ژاپن قابل استفاده هستند اما پیش از سفر از این موضوع اطمینان حاصل کنید. اما اگر کارت اعتباری بین المللی ندارید و قصد بردن پول نقد دارید هم به هیچ وجه وجه نقدتان را از یاد نبرد. همچنین پیشنهاد می کنیم از بانک کشورتان کارت ATM ژاپن را تهیه نمایید تا بتوانید از دستگاه های خودپرداز پول بیشتری دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید. پیشنهاد می کنیم چند صد دلار نقد همراه داشته باشید زیرا حتی اگر کارت هم داشته باشید شاید مشکلی در پرداخت پول برای شما پیش آید و نیاز به وجه نقد پیدا کنید.

8- یک کپی از همه ی مدارک خود اعم از کارت شناسایی، اعتباری و پاسپورت همراه داشته باشید و اسکن آن را به ایمیل خود بفرستید تا نگران گم شدن مدارک نباشید. از یاد نبرید که تمام شماره های مندرج در پاسپورت و شناسنامه ی شما مهم هستند و باید آن ها را حتما در ایمیلتان داشته باشید.

9- برای این که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید یا با تلفن همراهتان صحبت کنید، لازم است سیم کارت ژاپنی تهیه نمایید. این کار را در کیوتو و توکیو به راحتی می توانید انجام دهید. در نظر داشته باشید که اغلب مراکز عمومی در ژاپن دارای وای فای رایگان هستند اما برای آسایش بیشتر خودتان پیشنهاد می کنیم سیم کارت این کشور را تهیه نمایید. اگر تهیه ی سیم کارت برای شما مشکل بود هیچ جای نگرانی وجود ندارد در ژاپن سیم کارت هایی با نام B موبایل به فروش می رسد که تنها برای گردشگران و بازدید کنندگان است و به مقدار رمان سفر آن ها فعال می شود.

* در ژاپن از کجا سیم کارت بخریم؟

شما از توکیو و کیوتو به راحتی می توانید سیم کارت تهیه نمایید.

در توکیو: امکان خرید سیم کارت کامل و میکروسیم کارت وجود دارد هم از فرودگاه می توانید سیم کارت تهیه کرده و هم از همه ی ایستگاه های و پایانه های اصلی این شهر.

در کیویو: شما در پایانه ی کیوتو از فروشگاه شاپ بیک کمرا (Shop Bic Camera) می توانید سیم کارت تهیه فرمایید.

10- تهیه نقشه: امروزه همه در موبایل هایشان نقشه دارند و می توانند به راحتی اماکن مورد نظر و موقعیت جغرافیایی خودشان را شناسایی کنند، اما با همه ی این تفاصیل هنوز هم بهترین راه همان نقشه های چاپی است. شما با استفاده از این نقشه های می توانید با سرعت بسیار بالایی مقاصد مورد نظرتان را بیابید. می توانید هم پیش از سفر و هم در حین سفر این نقشه های چاپی را تهیه نمایید زیرا در ژاپن هم نقشه هم به زبان انگلیسی و هم ژاپنی به راحتی به فروش می رسند.

11- تهیه ی کتاب راهنما نیز می تواند شما را در سفری بهتر به ژاپن یاری کند. در اینترنت اطلاعات زیادی درباره ی ژاپن و دیدنی هایش یافت می شود و شاید تهیه کتاب راهنما را امری بیهوده بدانید اما در فرودگاه های هر کشوری اعم از ژاپن کتاب هایی وجود دارند که دقیقا بنابر مقصد شما نکات مفید و دیدنی های منطقه را برای شما بازگو می کنند و در ضمن معتبر هستند.

ملزومات سفر به ژاپن

ملزومات سفر به کیوتو

کیوتو یکی از مهم ترین شهرهای ژاپن است که در حقیقت قطب اصلی گردشگری این سرزمین به حساب می آید. بنابراین اگر به قصد گردش و دیدن جاذبه های ژاپن به این کشور می روید به احتمال زیاد کیوتو مقصد شما خواهد بود. درباره ی این شهر برخی نکات را لازم است پیش از سفر بدانید که در این بخش مرور کوتاهی بر آن ها خواهیم داشت.

1- انواع وسایل نقلیه عمومی در کیوتو وجود دارد اما استفاده از دوچرخه نیز امری بسیار عادی است و می توانید با صرف هزینه ی ناچیزی دوچرخه اجاره کنید. اما اگر تصمیم دارید که ار وسیل نقلیه عمومی بهره‌مند شوید از یاد نبرید که همراه داشتن چمدان های بزرگ برای شما دردسر ساز خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم پیش از سفر درباره ی وسایل نقلیه عمومی و مکان هایی که قصد رفت و آمد به آن ها را دارید اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید.

2- مراقب چمدان هایتان باشید. قابل انکار نیست که استفاده از وسایل نقلیه عمومی در ژاپن هیجان انگیز است. اگر چمدان و کوله باری بزرگ دارید باز هم نگران باشید اتوبوس ها و ترن ها محلی برای حمل بار و چمدان دارند اما باید خوب مراقب چمدان هایتان باشید تا گم نشوند.

ملزومات سفر به ژاپن

لباس مناسب برای سفر به ژاپن

اغلب بیشترین بخش چمدان ها را لباس اشغال می کند اما بارها پیش می آید که در سفر لباس مناسبی همراه ندارید. علاوه بر این که در انتخاب لباس باید وضعیت  آب و هوا را در نظر بگیرید. سبک و فرهنگ مردمان ژاپنی هم از نکات مهمی است که نباید فراموش کنید. هیچ کس دوست ندارد در کشور و شهری جدید انگشت نما باشد.

در این بخش به ویژگی های مناسب ترین لباس ها برای سفر به ژاپن خواهیم پرداخت. شاید انتخاب لباس برای شما امری بدیهی باشد اما این مطلب را از دست ندهید.

1- جنس لباس بهتر است از پنبه، کتان یا جنس هایی باشد که هوا به راحتی بتواند از میانش عبور کند. لباس هایی که حرارت را در خود نگه می دارند برای سفر شما مناسب نیستند. لباس هایی که سبک ورزشی دارند مناسب می باشند اما پیش از خرید از جنس خوب لباستان و تقلبی نبودن آن مطمئن شوید. از یاد بردن این نکته بخصوص در فصل تابستان می تواند سفر شما را زجرآور کند. روی جنس لباس زیر هم حساس باشد. جنس های یک لایه، سبک و راحت که باعث تعرق زیاد نمی شوند بسیار مناسب هستند.

2- کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنید. کتونی های سنگین برای سفر شما اصلا مناسب نیستند. در هر حال کفشی همراه داشته باشید که 100 در صد با آن راحت هستید.

3- لازم به ذکر است که لباس های پشمی گوسفند و دیگر جانوران برای مکان هایی مثل قطب مناسب هستند و برای ژاپن بخصوص فصل هایی غیر از زمستان مناسب نیستند.

4- یک حوله ی اضافیِ دست و صورت همراه داشته باشید.

5- بعد از انتخاب لباس مهم ترین نکته چگونگی بسته بندی آن ها می باشد. باید طوری پوشاکتان را سازمان دهی کنید که سریع به همه ی آن ها دسترسی داشته باشید.

ملزومات سفر به ژاپن

نکات مفید آرایشی و بهداشتی در سفر به ژاپن

داشتن یک کیف آرایشی گاهی می تواند برای شما نجات دهنده باشد. در ژاپن می توانید از هزاران فروشگاه مختلف آرایشی و بهداشتی وسایل مورد نظرتان را خریداری نمایید اما این کار شاید زمان بر باشد و آن چیزی که مد نظر داشته اید هم پیدا نشود. بنابراین پیشنهاد می کنیم یک کیف مخصوص وسایل آرایشی و بهداشتی کنار گذارید. در این بخش به اشیایی می پردازیم که همراه داشتنشان در سفر به ژاپن پیشنهاد می شود.

1- ژل حمام، شامپو، مسواک و خمیر دندان.

2- کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه که در فصل های تابستان و بهار بسیار کارآمد خواهند بود. مطمون شوید که عینک آفتابی شما درصد یووی بالایی دارد و کرم ضد آفتابتان هم اس پی اف بالای 30 را داراست.

3- ضد عرق و عطر نیز همراه داشته باشید.

4- داروهای اسهال و مصمومیت را همراه داشته باشید زیرا تغییر آداب غذایی در زمان کوتاه اغلب باعث مشکلات گوارشی می شود.

5- قرص ضد درد و مسکن هم داشته باشید.

6- داروهایی مثل ضد تب، سرماخوردگی و آنتی هیستامین هم ممکن است به کار بیایند.

7- ریش تراش و خمیر ریش هم همراه داشته باشید.

8- لوازم آرایشی مورد علاقه ی خود را هم همراه داشته باشید اما وسایلی را انتخاب کنید که دارای وزن زیاد و رنگ های جلب توجه کننده نباشند.

* اگر داروی خاصی مصرف می کنید پیش از ورود به ژاپن مطمئن شوید که ورودش به این کشور قانونی است البته اگر نسخه پزشک نیز همراه داشته باشید مشکلی برای شما رخ نخواهد داد.

ملزومات سفر به ژاپن

لوازم الکترونیکی مفید برای سفر به ژاپن

این روزها افراد کمی پیدا می شوند که در سفرهایشان هیچ لوازم الکترونیکی خاصی همراه نداشته باشند. بنابراین این وسایل هم قسمت مهمی از سفر شما خواهد بود، در اینجا به نکاتی مفید درباره ی این گونه لوازم اشاره خواهیم کرد.

1- حتما موبایلتان را همراه می آورید، شارژر آن را نباید فراموش نمایید و از قبل از طریق اوپراتور سیم کارت خود سیم کارتتان را به بین المللی تغییر دهید.

2- اگر لپ تاپ یا تبلت و دوربینی همراه دارید شارژرهای آن ها را فراموش نکنید.

3- پیشنهاد می کنیم سیم کارت ژاپنی تهیه کنید تا شامل رومینگ بین المللی نگردید.

4- اگر لوازم الکترونیکی شما بسیار گران قیمت هستند از قبل آن ها را بیمه نمایید.

ملزومات سفر به ژاپن

پروازهای طولانی به ژاپن

اگر از اروپا و مناطق هم جوارش قصد سفر به ژاپن را دارید حتما پروازی طولانی در پیش خواهید داشت. بنابراین پس از ساعت ها پرواز حتما ترجیح می دهید به سرعت از فرودگاه خارج شده و درگیر مسائل فرودگاهی نشوید. به همین منظور در این بخش به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما یاری می رسانند تا کمترین زمان را در فرودگاه های ژاپن به سر ببرید و در هواپیما نیز اوقاتی خوش داشته باشید.

1- اگر از آمریکا به ژاپن می روید قفل های تایید شده ی TSA را فراموش نکنید.

2- بالشتی کوچک و راحت همراه داشته باشید تا در هواپیما کمتر اذیت شوید.

3- همه ی لوازم مربوط به گذرنامه و مدارکتان را در کیفی مخصوص در کنار خودتان نگهداری کنید.

4- چه در سفر به ژاپن چه در دیگر سفرهایتان مدارک و لوازم مهم سفر و کارت های شناسایی خود را در کیفی بخصوص و امن قرار دهید.

5- تا جایی که می توانید لوازم فلزی کمتری با خود همراه داشته باشید تا درگیر عبور از فلزیاب های امنیتی فرودگاه نشوید.

6- اگر به سرما حساس هستید از هواپیما پتو تهیه کنید یا پتوی سبک و شخصی خود را با خود ببرید.

7- اغلب هوای موجود در کابین هواپیما خشک است و شاید سبب حساسیت پوستی شود بنابریان قرص و کرم های ضد حساسییت را همراه داشته باشید.

8- برای جلوگیری از صدای آزار دهنده ی برخی از مسافران یا موتور هواپیما با خود هدفون همراه بیاورید.

9- هواپیماها چراغ شخصی برای مطالعه و مصارف شخصی مسافران دارند اما اگر علاقمند هستید که ساعات پروازتان را به مطالعه بپردازید چراغی کوچک را با خود ببرید.

ملزومات سفر به ژاپن

نکاتی مفید برای سفر با کودکان به ژاپن

شاید سفر به سرزمین های دیگر و بخصوص مکان هایی که برای اولین بار به آن ها قدم می گذارید برای شما نگرانی هایی به همراه داشته باشد اما مطمئنا این نگرانی ها برای والدینی که فرزندان خردسالشان را همراه دارند بیشتر خواهد بود در اینجا به نکاتی مقید برای مسافرت کودکان به ژاپن خواهیم پرداخت.

1- مطمئن باشید که ژاپن یکی از بهترین مکان ها برای سفر خردسالان خواهد بود و فرزند شما حتما از این کشور خوشش خواهد آمد.

2- از لحاظ بهداشت و تمیزی ژاپن مکانی خوب و مناسب است پس برای سلامت فرزندتان نگران نباشید.

3- داروهایی که ممکن است کودکتان لازم داشته باشد را همراه خود ببرید.

4- اگر ژاپنی یا انگلیسی نمی دانید پیش از سفر جملات مهم یکی از این دو زبان را بیاموزید تا اگر کودکتان دستشویی داشت یا غذا می خواست بتوانید مقصود مورد نظر را به اطرافیان القا کنید.

5- در سفر به ژاپن می خواهید از معابد دیدن کنید، لازم است پیش از ورود به معابد کمی با کودکتان درباره ی آداب رفتار در این مکان ها صحبت کنید.

ژاپن و بخصوص کیوتو دارای هزاران رستوران، مکان های تفریحی و پارک هستند که می توانید پیش از سفر با  آن ها آشنا شده و ساعات خوبی را برای کودکتان برنامه ریزی کنید.

6- اگر فرزند شما نوزاد است پس او را با شیر مادر تغذیه کنید و بدانید همه ی مراکز عمومی بزرگ اتاق و محل مناسب تعویض پوشک کودک دارند.

7- شاید هتل و اقامتگاه شما تخت مخصوص کودک نداشته باشد بنابراین برای خواباندن کودک در کنار خودتان آماده باشید.

8- اغلب فروشگاه های ژاپن پوشک بچه دارند و در تهیه ی آن با مشکلی مواجه نخواهید شد.

9- اگر قرار است مسافتی طولانی را با تاکسی طی کنید از قبل آن را رزرو کرده و درخواست صندلی کودک نمایید، همه ی تاکسی رانی های ژاپن مجهز به صندلی کودک در صورت لزوم هستند.

10- همه نوع رستورانی در ژاپن پیدا می شود پس نگران پیدا کردن غذای مورد نظر کودکتان هم نباشید.

ملزومات سفر به ژاپن

سخن آخر

سفر به ژاپن بسیار لذت بخش است و مردمانی خوش رو و کوشا دارد، لازم نیست برای سفر به این کشور نگران باشید تنها کافی است همراه داشتن لوازم ضروری را فراموش نکنید.

برای آشنایی بیشتر با ژاپن نیز می توانید روی لینک های زیر کلیک نمایید:

تصاویری از ژاپن | زندگی شهری در قاب تصویر

بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن | قسمت اول

بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن | قسمت دوم

جزیره آئوشیما ژاپن | بهشت گربه ها

تصاویری جالب از نخستین برف پاییزی در توکیو ژاپن

آیا تا به حال به ژاپن سفر کرده اید؟

چه مکان هایی را در این کشور زیبا از نزدیک مشاهده نموده اید؟

نظرات، پیشنهادات و تجربیاتتان را با ما به اشتراک گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.