karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

استان فارس، میزبان نخستین جشنواره انار و گردشگری "فاروق" است؛ جشنواره ای که از 25 مهر تا اول آبان 95 در روستای 7000 ساله فاروق از توابع شهرستان مرودشت در استان فارس، برگزار می‌شود.

در گزارشی که ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس منتشر کرده، برگزارکنندگان این جشنواره اهداف این جشنواره را موارد زیر بر میشمرند:

 معرفی انار فاروق و فرآورده‌های آن، معرفی بسترهای گردشگری فاروق، برداشته شدن گام در مسیر احیاء میراث‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، پاسداشت روز فاروق و تاریخ 7000 ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به این روز، اشتغالزایی و کارآفرینی با زمینه سازی کارخانه صنایع تبدیل تولید فرآورده‌های جانبی و گسترش ساماندهی شده گردشگری و توجه دادن مسئولین به نقش روستاها در اقتصاد بومی و مقاومتی به عنوان یکی از موارد مد نظر در اقتصاد مقاومتی.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در جلسه‌ هماهنگی برگزاری اولین جشنواره انار و گردشگری فاروق، روز سه شنبه 23  از مثبت بودن چنین رویدادها و جشنوراه ها سخن گفت و افزود :

 کاشرشناسانی برای مستندنگاری و کارشناسی آثار میراث فرهنگی فاروق به این روستا اعزام می‌شوند.

مصیب امیری گفت:

اگر آثار ملموس و ناملموس این روستا شرایط ثبت در فهرست ملی را داشته باشد این اداره کل اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

دبیر جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق در صحبتهایش به آثار تاریخی موجود در این روستا اشاره کرد و گفت:

آثار موجود مربوط به دوره‌های قبل و بعد از اسلام بوده و از میان آنها قلعه فاروق و قنات‌های دوطبقه، برجسته‌تر است.

رضا زارع یادآور شد که مراسم تعزیه و میراث طبیعی باغستان‌های انار از مواردی است که میراث معنوی و ناملموس فاروق محسوب می‌شوند.

برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری " فاروق " در فارس

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.