karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 در جشنواره غذای مینسک پایتخت بلاروس، سفره ایرانی با حضور بانوانی از 40 کشور از جمله ایران، با مجموعه ای از سنتی ترین خوردنی های ایرانیان تاکنون بر پا شده است.

آن طور که ایرنا گزارش می دهد، سفره ایرانی که یکی از کامل ترین میزهای چیده شده در جشنواره غذایی مینسک بود از تغذیه از صبح تا شام، میان وعده ها، خشکبار و همچنین شربت ها و نوشیدنی های سالم تشکیل شده است.

در این برنامه که با مشارکت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شده، بانوان ایرانی سنگ تمام گذاشتند از میمهمانان با چای و دمنوش های ایرانی، نوشیدنی های سنتی و دسرها از جمله بستنی با بوی گلاب پذیرایی کردند.

چیزی که غرفه ی ایرانی را از سایرین متفاوت کرده، پخت پلو به شیوه ایرانی، انواع آش ها، کباب های منقلی، خورش ها و همچنین غذاهای سنتی مانند آبگوشت و خوراک ها در کنار عطر کوکو سبزی است که از چندین متر آنطرف تر به مشام می رسد.

و ام بیشترین استقبال از غذاهای ایرانی شامل فسنجان، قورمه سبزی با بیشترین خواستار، قیمه و همچنین زرشک پلو با مرغ می شود تا حدی که طرز تهیه ی آن ها برای راحتی بازدید کنندگان در اختیارشان قرار گرفت.
هدف از برگزاری  این جشنواره، اشنایی با دیگر اقوام ها و فرهنگ غذایی کشورهای مختلف و ایجاد ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی شهروندان کشورهای مختلف است.

جالب است بدانید که در این جشنواره، شرکت کنندگان ایرانی اطلاعات مختلفی از جمله در باره تاریخ و تمدن، آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری در باره ایران و پاسخ به پرسش ها را به صورت مکتوب یا شفاهی ارائه می کنند.

قورمه سبزی ستاره جشنواره غذا در مینسک
قورمه سبزی ستاره جشنواره غذا در مینسک
قورمه سبزی ستاره جشنواره غذا در مینسک
قورمه سبزی ستاره جشنواره غذا در مینسک

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رحمت

آخر این غذای مزخرف چی هست با آن شکل زشتش که اینقدر ازش تعریف می کنید ؟

انتشار:15 آذر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.