karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، جبرئیل نوکنده ، مدیر موزه ملی ایران، گفت:

این موزه تاکنون نزدیک به 30 نمایشگاه پس از انقلاب اسلامی و در خارج از ایران برگزار کرده و از مهمترین نمایشگاه‌های این دوره نیز از عصر روز چهارشنبه 23 فروردین به مدت سه ماه در تالار و موزه نمایش جمهوری فدرال آلمان برگزار می‌شود.

وی در شهر بُن آلمان اعلام نمود:

در نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن، بین آب و بیابان» 446 قلم آثار باستان شناسی ایران از هزاره هفتم تا شروع امپراطوری هخامنشی به نمایش در می‌آید که علاوه براین، آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی نیز در قالب عکس و فیلم در این نمایشگاه و در بخش «بهشت ایرانی» معرفی می‌شوند.

بر اساس گفته های وی، آثار این نمایشگاه از حدود 50 محوطه باستان شناختی ایران مانند سیلک، سنگ چخماق، شهر سوخته، جیرفت، چغامیش، شوش، حسنلو و مارلیک می باشند و تلاش شده تا مناطق مختلف ایران را در برگیرد.

او تصریح کرد:

این نمایشگاه در چهار بخش «نوسنگی و مس سنگ»، «مفرغ»، «ایلام» و «آهن یا ایلام نو» که همزمان با امپراطوری هخامنشی در ایران است تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیر موزه ملی ایران در ادامه افزود:

نمایشگاه «ایران، فرهنگ کهن، بین آب و بیابان» سومین نمایشگاه موزه ملی ایران در کشور آلمان از سال 2002 تاکنون است. نخستین نمایشگاه در سال 1381 (2002) در همین تالار با عنوان «نمایشگاه هفت هزار سال هنر ایران» برگزار شید و دومین نمایشگاه نیز در سال 2004 /1383 با عنوان نمایشگاه شکوه پارسی در موزه بوخوم آلمان به نمایش درآمد.

او با اشاره به اینکه، آثار از روز 23 فروردین تا سی‌ام مردادماه برابر با 12 اوریل تا 20 آگوست در شهر بن آلمان و در موزه و تالار فرهنگ و نمایش جمهوری فدرال آلمان در معرض نمایش قرار دارند، بیان کرد:

با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که برای برگزاری این نمایشگاه شده است و موارد دیگر، احتمال برگزاری تور برخی از این آثار تاریخی ایران در اروپا را داریم و البته نخست همه گزینه ها را بررسی و بعد اقدام می‌کنیم.

نمایشگاه موزه ملی ایران
نمایشگاه موزه ملی ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.