karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا و به گفته سیدهادی شیرازی دبیر جامعه تورگردانان ایران، گرانی بلیت های ایرلاین های خارجی که به ریال و در داخل کشور رخ داده نمی تواند در سفر گردشگران خارجی تاثیرگذار باشد مگر اینکه خدمات دهندگان داخلی به دلیل گرانی ارز و برای جبران مافات نرخ خدمات را به شدت بالا ببرند. 

سیدهادی شیرازی در مصاحبه ای در مورد تاثیر افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی که گفته می شود در درازمدت ممکن است موجب کاهش تعداد پروازها و حتا حذف مقصد ایران از برنامه ایرلاین های خارجی شود، چنین گفت: 

نرخ بلیت از نظر قوانین بین‌المللی ثابت است و قیمت بلیت های پروازی در هیچ جای دنیا تغییر نکرده است اما از آنجایی که قیمت ارز در ایران افزایش پیدا کرده و به 8800 تومان رسیده، قیمت بلیت برای ایرانی ها بیشتر شده است. پس می توان گفت که قیمت بلیت برای خارجی‌ ها همچنان ثابت مانده و گران نشده است و ایرلاین‌ها هنوز بازار گردشگرانی که می خواهند به ایران سفر کنند را در اختیار دارند. 

او در ادامه صحبت های خود بیان کرد: 

زمانی که ارز در ایران از مرز ۳ هزار تومان گذر کرد، ایرلاین‌ های خارجی، فروش کلاس‌های قیمتی پایین را در سیستم‌ های شان مسدود کردند. حالا هم ممکن است با افزایش نرخ ارز در پروازهای خارجی، صندلی‌های ارزان دوباره روی سیستم‌های فروش قرار گیرند تا در کلاس‌های قیمتی تعادل ایجاد شود و این بازار از دست نرود که البته این شرایط به نفع مسافر خارجی است؛ چون وقتی در مسیری، پرواز ارزان پیدا شود حتما آن کشور را در برنامه سفر خود قرار می‌دهد.

آقای شیرازی همچنین به شایعه ها در مورد حذف ایران از مسیر پروازی ایرلاین‌های خارجی در صورت کاهش تقاضا در این بازار واکنش نشان داد و گفت: 

شرکت‌های هواپیمایی خارجی هنوز زمزمه‌ای در این‌باره نداشته‌اند، ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد، ولی نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد، چون هیچ‌چیز ملموس نیست، دوستانی هم که هشدار داده‌اند، شاید به تجربه به این نتیجه رسیده‌اند.

هرچند دبیر جامعه تورگردانان ایران خوش بین است که مسافران خارجی به شرایط ارزی کشورمان واکنش منفی نشان ندهند: 

 اگر ایرلاین‌ های خارجی به ویژه در مسیر اروپا-ایران صندلی‌های ارزان را دوباره به سیستم فروش برگردانند، طبیعتا مسافران خارجی بیشتری از آن سمت روانه کشورمان خواهند شد. بالا رفتن نرخ ارز نیز برای گردشگری خوب است، البته به شرط آن‌که در داخل نخواهند جبران مافات کنند و قیمت‌ها را سرسام‌آور بالا ببرند، اگر این اتفاق رخ ندهد، قیمت سفر به ایران نیز رقابتی می‌شود و حتی ممکن است نرخ این سفر را کاهش دهد.

وی همچنین در مورد آینده تورهای ورودی و مشکلاتی که آژانس ها در این زمینه پیش روی خود می بینند، اظهار کرد: 

ممکن است این تونل تاریک باشد، اما سیاست‌های اخیر دولت، آینده‌ای را برای ما متصور شده است که بر آن اساس می‌توانیم مشکلات موجود را در بلند مدت تا حدی برطرف کنیم. اگر مبنای محاسبه ارز در سال آینده طبق اظهارات دولت رقمی در حدود ۸۸۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان باشد که قطع به یقین همین حدود است، می‌توان در نرخ‌ گذاری تورهای ایران به ثبات رسید و سفر گردشگران خارجی بیشتری را شاهد باشیم، البته همه این‌ها به شرایط امنیتی ایران منوط است.

آقای شیرازی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود خوش بینی ایشان به ورود گردشگران خارجی، آمار آژانس های ورودی کاهش سفر خارجی ها را نشان می دهد، گفت: 

متاسفانه شرایط سیاسی داخل ایران و تهدیدها و تحریم‌های آمریکا از سال گذشته تا کنون باعث شده آژانس‌های خارجی حجم کار خود را در بازار ایران کم کنند، در عین حالی که بخشی از مردم جهان شیفته ماجراجویی و سفر به کشورهایی همچون ایران هستند، اما جمعیت گسترده‌تری همچنان به هشدارهای وزارت خارجه و مقامات کشورشان توجه دارند، برای همین علی‌رغم هزینه ارزان سفر در ایران، سیر نزولی ورود گردشگران خارجی را شاهدیم.

او همچنین پیش بینی کرد که با شروع فصل دوم گردشگری ایران که از پاییز آغاز می شود روند کاهشی 20 تا 30 درصدی ماه های فروردین و ادیبهشت ماه ورود گردشگران خارجی ادامه پیدا کند.

گردشگران خارجی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علیرضا

بله فقط مملک رو برای ما زندان کردید، خارجی ها که بیان مسئله‌ای نیست!!!

انتشار:21 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.