karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 مهر 1395

به روز رسانی

19 آذر 1399

روزنامه ی بریتانیایی گاردین، با اشاره به موزه موسیقی اصفهان ، از این موزه با عنوان محلی برای نمایش ادوات موسیقی ایرانی نام برد.

به نقل از ایسنا، در این گزارش، گاردین نوشته است:

در یک خیابان سرسبز در محله قدیمی جلفا در اصفهان (مهم‌ترین شهر توریستی ایران)، به دور از میدان نقش جهان و بازار تاریخی معروف اصفهان، موزه جدید موسیقی به شما خوش‌آمد می‌گوید.

این موزه کوچک در سال گذشته توسط مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی، از موسیقیدانان بومی اصفهان بر پا گشت. در این موزه بیش از 300 نمونه از آلات موسیقی از سراسر ایران به نمایش آمده است؛ ادوات موسیقی که ظاهر بسیاری از آن ها با آن چه در نقاشی‌ و مینیاتورهای قدیمی در محوطه‌های تاریخی اصفهان می‌بینیم، متفاوت است.

در گزارش گاردین چنین آمده است:

کمانچه که از آن به‌عنوان پیشگام ابداع ساز ویولن یاد می‌شود و تار که از قرار معلوم الهام‌بخش ساخت ساز گیتار بوده، همراه مجموعه‌ای از طبل و دهل‌های ساخته‌شده از پوست حیوانات، فلوت یا نی، زنگوله‌های شترهای کوچ‌نشینان و یک چنگ زیبا و باشکوه همگی از جمله مواردی هستند که در محفظه‌های نورانی و روی دیوارهای سفید موزه موسیقی اصفهان در معرض دید قرار گرفته‌اند و توضیحاتی به زبان فارسی و انگلیسی برای هر کدام آورده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از این آلات موسیقی را که در مقایسه با سایر آن‌ها ارزش کمتری دارند در دست بگیرند و بنوازند.

بازدید از این موزه برای توریست ها بسیار لذت بخش است چرا که می توانند لذت گوش فردا دادن به موسیقی سنتی و اشعار فارسی که توسط اساتید ایرانی اجرا می شود را تجربه کنند.

با آن که از بازگشایی این موزه مدت زیادی نگذشته است اما در همین مدت کوتاه موفق به کسب دو جایزه بزرگ شده مثل جایزه ای که از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم)، به عنوان بهترین موزه خصوصی ایران به موزه موسیقی اصفهان داده شد.

موزه موسیقی اصفهان اولین موزه خصوصی موسیقی در ایران است که از دو تالار با نام های تالار سازهای ملی و تالار سازهای محلی تشکیل شده است که در کل مجموعه ای بسیار متنوع از سازهایی ایرانی پدید آورده اند.

جالب است بدانید با اینکه تنها چندماه از آغاز به کار این موز می گذرد اما تعداد گردشگران خارجی که از این موزه باردید کردند و نظر مثبت خود را در وب‌سایت معروف " Tripadviser" ثبت کرده‌اند، آن قدر زیاد بوده که سبب شده تا موزه موسیقی اصفهان به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر تبدیل شود.

موزه موسیقی اصفهان
موزه موسیقی اصفهان
موزه موسیقی اصفهان

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بی نام

خوب است در این گونه موزه ها مجمسه ها و عکسها و سازهای بزرگان موسیقی مادر کنار بیوگرافی آنان نیز بنمایش در آید و همچنین آثار فاخر آنان نیز بفروش رسد .

انتشار:17 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.