karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروزه سفر جایگاه خاصی را در میان جوامع پیدا کرده است. بسیاری از افراد برنامه ریزی خاصی برای اوقات فراغت خود دارند و سفرهای خاصی را برای خود در نظر گرفته اند. سفر خود در نتیجه ی به هم پیوستن چندین عامل شکل می گیرد که هر یک تاثیر خود را بر تجربه ی سفر ما می گذارند.

یکی از مسائلی که سفر را تحت تاثیر قرار می دهد اقامت شما در سفر است. در مطلب راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر به انواع اقامت پرداختیم تا در سفرهایتان مناسب ترین گزینه را برای اقامت انتخاب کنید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

هتل یکی از متداول ترین اقامت هایی است که افراد در سفرهایشان انتخاب می کنند. هر هتل ویژگی های خاص خود را دارد که آن را از بقیه متمایز می کند. در مطلب راهنمای انتخاب مناسب ترین هتل در سفر نکاتی را که در انتخاب یک هتل باید در نظر بگیرید برایتان بازگو کردیم. امروز به سراغ اتاق های هتل ها می رویم تا از میان گزینه های متفاوت یکی را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب اتاق هتل ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد در حالی که اصلا اینطور نیست. کافیست برخی نکات را مد نظر قرار دهیم و تا حدی نیز با اصطلاحات رایج هتل ها آشنایی داشته باشیم تا راحت تر و بهتر اتاق مناسب خود را پیدا کنیم. در این مطلب سعی داریم نکات مهمی را که لازم است برای رزرو اتاق در نظر بگیرید به شما ارائه دهیم.

با کارناوال همراه باشید.

انتخاب اتاق هتل
انتخاب اتاق هتل

نکات مهم در مورد انتخاب اتاق در هتل

قبل از اینکه فهرست متنوعی از انواع اتاق ها در هتل مورد نظر خود را پیش روی خودتان قرار دهید بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید:

1- هزینه ها

حواستان به هزینه ها باشد. این مسئله را در همه ی مراحل سفر به یاد داشته باشید. هیچوقت بیشتر از سقفی که در نظر گرفته اید، هزینه ای را قبول نکنید. مهم نیست که بودجه ی شما چه قدر است. شما با کمی بررسی می توانید بهترین نوع اتاق را با همان بودجه برای خود در نظر بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که گرانترین، لزوما بهترین نیست. در کنار اینکه برای اقامت خود ارزش قائل هستید به فکر در نظر گرفتن هزینه ی سایر قسمت های سفر نیز باشید.

انتخاب اتاق هتل

2- انتظارات و نیاز های خود را مشخص کنید

دامنه ی خدمات هتل ها به قدری گسترده است که ممکن است موجب سردرگمی شما شود پس در کمال خونسردی ببینید چه نیازهایی در طول مدت اقامت خود در اتاق دارید؟ به چه چیزهایی ممکن است احتیاج پیدا کنید؟ و به چه سرویس هایی در اتاق نیازمند هستید.

در برخی سفر ها ممکن است اقامت شما در هتل آنقدر کوتاه باشد که خدمات هتل چندان مهم به نظر نرسد. شاید هم مقصد شما به گونه ای است که بیشتر تفریحات و لذت های سفر در بیرون از محل اقامت قرار دارد. در برخی موارد هتل به عنوان یکی از جاذبه های سفر شما می باشد و باید به خدمات آن اهمیت داده شود. پس مشخص کردن انتظارات و نیاز های شما گام مهمی در انتخاب اتاق در هتل به شمار می رود. پس از مشخص کردن انتظارات تعیین کنید که کدام یک در اولویت بالاتری قرار دارند.

انتخاب اتاق هتل

3- تعداد مسافران

هر اتاق ظرفیت خاصی دارد. بسته به سیاست ها و قوانین هتل این ظرفیت ها می تواند ثابت یا متغیر باشد. به عنوان مثال وجود اتاق های یک و دو نفره در همه ی هتل ها رایج است. برخی هتل ها اتاق های سه و چهار نفره نیز دارند. در بعضی موارد برای هتل ها ارائه ی سرویس اضافه ممکن است بدین معنی که علاوه بر ظرفیت استاندارد اتاق می توانند برای یک نفر دیگر نیز امکانات اقامت را در همان اتاق فراهم کنند. پس در مورد ظرفیت اتاق ها هتل و وجود سرویس اضافه اطلاعات لازم را به دست آورید.

راهنمای انتخاب مناسب ترین اتاق در هتل

4- شرایط اتاق های هتل را بررسی کنید

با توجه به انتظارات و خواسته های خود از منابعی همچون وبسایت هتل، شبکه های اجتماعی، دوستان و .... و تماس مستقیم با بخش پذیرش هتل اطلاعاتی را به دست آورید. درست است که برای هر نوع اتاق استانداردهای از پیش تعیین شده ای وجود دارد اما هر هتل بسته به قوانین خود ممکن است تغییراتی را در این خدمات ایجاد کند پس هوشیار باشید.

نظرات سایر افراد در مورد نظافت و نحوه ی سرویس دهی هتل در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی می تواند کمک زیادی در انتخاب اتاق به شما بکند.

از پرسیدن سوال خجالت نکشید به ویژه در زمانی که با پذیرش هتل صحبت می کنید از او بخواهید که به دقت به خواسته هایتان گوش دهد. ممکن است خدمات درخواستی شما در هتل وجود نداشته باشد اما امکاناتی مشابه آن نیاز شما را برطرف کند. برای اینکه اقامت خوبی را تجربه کنید نیاز به اطلاعات دارید و اطلاعات با تحقیق و پرسیدن سوال به دست می آید.

انتخاب اتاق هتل

5- در مورد چشم انداز اتاق سوال کنید

هتل ها بسته به اینکه در چه موقعیتی قرار گرفته اند دارای اتاق هایی با چشم اندازهای مختلف هستند. اینکه پنجره ی اتاق شما رو به چه چیزی قرار دارد تعیین کننده ی نوع چشم انداز اتاق شما می باشد. چشم انداز هایی همچون دریا و جنگل بسیار متداول هستند. گاهی نیز پیش می آید که پنجره ی اتاق یک هتل رو به سوی جاذبه ای خاص باز شود.

انتخاب اتاق هتل

اصطلاحات رایج در مورد اتاق های هتل

برای اینکه میان انواع اتاق و اصطلاحات مربوط به آنها سر در گم نشوید شما را با رایج ترین آنها آشنا می کنیم:

اصطلاحاتی که راجع به ظرفیت اتاق ها به شما اطلاعاتی را می دهند عبارتند از:

اتاق یک نفره ( Single ): اتاقی دارای امکاناتی به منظور اقامت یک نفر

اتاق دو نفره ( Double ): اتاقی دارای امکاناتی به منظور اقامت دو نفر ( تخت دو نفره )

اتاق دو نفره ( Twin ) : اتاقی دارای امکاناتی به منظور اقامت دو نفر ( دو تخت یک نفره )

اتاق سه نفره ( Triple ): اتاقی دارای امکاناتی به منظور اقامت سه نفر ( انتخاب نوع  تخت ها بر عهده ی مسافر است )

اتاق چهار نفره ( Quadrople ): اتاقی دارای امکاناتی به منظور اقامت چهار نفر ( انتخاب نوع  تخت ها بر عهده ی مسافر است )

برخی دیگر از اصطلاحاتی که ممکن است به گوش شما بخورد :

استودیو (Studio): این اتاق ها در نگاه اول به شکل یک هال پذیرایی می باشند. مبل ها و کاناپه های هال به تخت خواب تبدیل شده و هال یه اتاق خواب تبدیل می شود. مبل ها و کاناپه های استودیو طوری ساخته می شوند که بتوان بالش، پتو و ملحفه داخل آن قرار داد. این اتاق ها علاوه بر سرویس بهداشتی و حمام می توانند آشپزخانه ی کوچکی نیز داشته باشند.

سوئیت (suite): به اتاق هایی گفته می شود که یک قسمت مختص پذیرایی دارد و پشت قسمت پذیرایی اتاق خواب و یا تخت قرار می گیرد. در بعضی از سوئیت ها، قسمت پذیرایی از قسمت اتاق خواب با پله جدا شده واصطلاحا دوبلکس هستند. وجود سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در سوئیت ضروری می باشد.

سوئیت جونیور ( Junior Suite ): اتاقی بزرگ است که قسمت نشیمن و خواب آن با یک پارتیشن کوچک جدا شده است اما دو اتاق مجزا وجود ندارد. سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در این اتاق وجود داد.

اتاق استاندارد ( Starndard Room ): اتاق استاندارد به اتاقی اطلاق می شود که خدمات آن به صورت استاندارد و معمولی می باشد. خدمات اضافی در این اتاق مشمول هزینه های جداگانه است. این اصطلاح تعریفی از ظرفیت اتاق ارائه نمی دهد بلکه تنها به نوع خدمات اشاره دارد.

اتاق متوسط (Moderate Room ) : اتاقی با کیفیت بالاتر خدمات نسبت به اتاق استاندارد.

اتاق برتر (Superior ): اتاقی که خدمات نسبتا خوبی را ارائه می دهد و بهترین چشم انداز را در اختیار مسافران می گذارد.

اتاق لوکس ( Lux) : اتاق های با حد اکثر امکانات که معمولا هزینه ی آنها به هنگام رزرو اتاق از شما گرفته می شود و هر گونه خدمات آنها مشمول هزینه ی اضافی نمی باشد. همچنین این اتاق ها چشم انداز های بسیار خوبی را به شما ارائه می دهند و در بهترین جای هتل قرار دارند.

سرویس اضافه ( Extra Bed ) : در برخی مواقع ممکن است شما بخواهید مازاد بر ظرفیت اتاق از آ استفاده کنید. مثلا برای اقامت 4 نفر به یک اتاق سه تخته و یک سرویس اضافه احتیاج داشته باشید. در این صورت هتل در ازای دریافت هزینه ای نا چیز امکان اقامت نفر اضافه را در اختیار شما قرار می دهد این خدمت هتل ها سرویس اضافه نام دارد.

تخت خواب بزرگ ( King Size Bed ): اگر فردی قد بلند هستید و یا در میان همسفرانتان فرد قد بلندی می باشد که با سایز های استاندارد تخت خواب ها مشکل دارد می توانید از این خدمت هتل ها استفاده کنید.

انتخاب اتاق هتل

قرارداد هتل را مطالعه کنید

همه ی شرایط را در نظر بگیرید و اتاق مناسب خود را انتخاب کنید اما بدون مطالعه ی قرارداد هتل آن را امضا نکنید. در قرارداد هتل می بایست نام مسافران، کلیه ی خدماتی که قرار است به شما ارائه شود، شرایط لغو قرارداد و تاریخ اقامت شما وجود داشته باشد. قرارداد باید به مهر و امضای هتل و یا واسطه ای که از طریق آن اقدام به رزرو کرده اید برسد. این واسطه می تواند دفتر خدمات مسافرتی یا نماینده رزرواسیون هتل باشد.

این قرارداد در دو نسخه تنظیم می شود که هر دو از ارزش یکسانی برخوردار می باشد. هتل نمی تواند مبلغی مازاد بر هزینه ی ذکر شده در قرارداد را از شما دریافت کند مگر اینکه این موارد مورد توافق هتل و مسافر باشد.

انتخاب اتاق هتل

سخن آخر

انتخاب یک اتاق در هتل فرایند بسیار ساده ای به نظر می رسد اما در صورتی به رزرو مناسب ترین اتاق می انجامد که هوشیارانه به بررسی همه ی جوانب بپردازید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان خوب کارناوالی هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام.چه جوری میشه فهمیدکه مکان هتلی که میخام بگیرم کجای ایروان است یااتاقهاچه جوریه.میشه باخانواده هوستل رفت.ممنون

انتشار:17 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ارش

سلام ممنونم بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گذاشتید سوالی دارم لطفا بفرمایید آیا امکانش هست که دو نفر باهم اتاق یک تخته بگیرند یا باید حتما دو تخته باشه؟
متشکرم

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز

هتل ها نمی توانند ظرفیتی بیش از ظرفیت تعریف شده، برای یک اتاق در نظر بگیرند. وقتی اتاقی به صورت یک تخته تعریف می شود یعنی فقط یک نفر می تواند در آن اقامت داشته باشد. تنها در صورتی می توانید به این صورت از اتاق های هتل استفاده کنید که برای اتاق ظرفیت نفر اضافه تعریف شده باشد. به این معنا که اتاق یک تخته با ظرفیت یک نفر اضافه که سرویس آن معمولا به صورت رختخواب یا مبل تخت شو ارائه می شود. معمولا در هتل ها نفر اضافه به اتاق های دو نفره و بیشتر تعلق می گیرد.

سپاس از توجه تان

18 آذر 1397

انتشار:12 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Vali

 من میخوام برم ترابزون ترکیه از کجای ترابزون هتل تهیه کنم که ارزان باشه

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست کارناوالی

ترابزون شهر کوچکی است و انتخاب های محدودی برای اقامت در آن پیش روی شماست؛ اما برای تخمین هزینه ی هتل در این شهر می توانید از وبسایت های رزرو همچون بوکینگ استفاده کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر می توانید به مطلب اختصاصی کارناوال در مورد هزینه های سفر به ترابزون مراجعه نمایید که در آن به هزینه ی اقامت در این شهر نیز پرداخته شده است.

با تشکر از همراهی شما

04 آذر 1396

انتشار:25 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.