karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

24 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در مسیری رو به بهشت قدم خواهید گذاشت. پله هایی که از جنگل های بکر و صخره های بلند عبور می کند و شاید شما را به بهشت برساند. این بار مقصد کارناول هاوایی است اما دیگر خبری از جزایر و آب ها نیست. می خواهیم این بار پله هایی تاریخی در هاوایی را به شما نشان دهیم که در منطقه ای زیبا احداث شده است.

با کارناوال همراه باشید تا گذری به مسیر بهشتی داشته باشیم.

پله های هایکو
پله های هایکو
در ابتدا با هم ویدئویی از مناظر نفس گیر پله های هایکو ببنیم( این ویدئو را از دست ندهید)

در میان ابرها قدم میزنی ، شاید حس کنی در آسمانی. بیشتر شبیه یک رویاست تا واقعیت. بر بلندای کوه ها کمی نزدیک تر به خورشید، شهری را هم نظاره گر خواهی بود، اما آن قدرها هم زیبا نخواهد بود. با تنها لحظه ای بی دقتی ممکن است همه چیز تمام شود پس با رعایت کردن جانب احتیاط سفرتان را به سلامت به انتها برسانید.

پله های هایکو
پله های هایکو
پله های هایکو

پله های هایکو

پله های هایکو که با نام پله هایی رو به بهشت هم شناخته می شوند. در #جزیره  "اوهائو " (Oʻahu) در #هاوایی واقع شده اند. مکان دقیق آنها روی کوه های  "کوئولا" (Ko'olau)  است و در کل از ابتدا تا به انتها 3922 پله را شامل می شوند. این ایستگاه در سال 1950 از رده خارج شد. و این پله ها با پله های فلزی جایگزین شدند. 

پله های هایکو
پله های هایکو
پله های هایکو

سلفی در هایکو

یکی از فعالیت های محبوب بازدید کنندگان از پله های هایکو، #سلفی است که از خود می گیرند. بر بالای ارتفاعات پله ها ، چشم اندازی زیبا از مناظر اطراف وجود دارد که خود بهانه ای می شود برای این که افراد تصاویری از خود را در این پله ها ثبت نمایند. با هم در ادامه برخی از این تصاویر را می بینیم ...

سلفی در پله های هایکو

مراحل بازسازی پله های هایکو

این #پله ها ابتدا تنها یک نردبان چوبی بودند که بعدها تبدیل به پله هایی چوبی و بعد از آن هم تبدیل به پله های فلزی می شوند. اما با وجود همه این بازسازی ها در سال 2015 طوفان شدیدی در جزیره  " اوهائو " (Oahu) می آید و خساراتی جدی به این پله ها وارد می کند و به همین دلیل استفاده از آنها ناممکن می گردد. در سال 2003 پله ها با هزینه ای بالغ بر 875 هزار دلار تعمیر شدند.

خرابی پله های هایکو
بازسازی پله های هایکو

قدم هایی غیر قانونی

 در اوایل سال 2012 یک سری مسائل حقوقی مرتبط با پله ها حل نشده باقی ماند به همین دلیل همچنان پله ها رو به عموم مردم بسته بود ، اما شهردار منطقه اظهار داشت در شرایط مناسب پله ها رو به عموم مردم باز خواهد شد.  اما جالب اینجاست که با وجود همه این مسائل هم چنان مردم از این پله ها کوه نوردی می کردند و کسی به موضوع بسته بودن مکان توجهی نداشت.

 

پله های هایکو
پله های هایکو
غیر قانونی بودن پیاده روی در پله های هایکو

حوادث تلخ 

 "دارلین فیلیسیانو "  (Darlene Feliciano ) نام کوهنوردی 27 ساله است که از ارتفاع 500 فوتی در این پله سقوط کرده و فوت می کند.

"جاناتان مک نیلی"  (Johnathan McNeely)  از ارتفاع 50 فوتی سقوط کرد و "مک نیلی " McNeely یکی از کارکنان جوان نیروی دریایی بود که در سن 21سالگی در این پله ها دچار سانحه می شود و جانش را از دست می دهد. 

در آگوست سال 2012 یکی از خواننده ها بر روی این پله ها دچار حمله قبلی شده و در می گذرد.

سقوط از پله های هایکو

اطلاعت تکمیلی

این پله ها از یک محله مسکونی در روستای هایکو شروع می شود، برای پیدا کردن ابتدای پله ها می توانید از ساکنان آنجا و یا ابزار آنلاین کمک بگیرید. برای آمدن به این جا حتما آب کافی به همراه داشته باشید و فراموش نکنید از آن جایی که ارتفاع این پله ها زیاد است و شما در میان ابرها سیر می کنید ، بادهای شدید می وزد و لباس مناسب هم جزء ضروریات شما خواهد بود.

از آن جایی که آخرین بازسازی که از پله ها انجام شد پله های چوبی را با فلزی جایگزین کرد، امکان سرخوردگی شما بر این پله ها زیاد خواهد بود. به همین دلیل اگر یک جفت دستکش به همراه خود داشته باشید می توانید میله های محافظ پله ها را بدون نگرانی از سرخوردگی محکم بگیرید.

پله های هایکو
پله های هایکو

ساختمان CCL و انتقال امواج رادیویی 

همان طور که قبل هم گفتیم در پله های هایکو، ساختمانی وجود دارد که برای انتقال امواج رادیویی از آن در جنگ جهانی دوم استفاده می شده است. این ساختمان از سال های 1954 تا 1963 مورد استفاده قرار می گرفت و بعد از آن با توسعه تکنولوژی ها غیر قابل استفاده شده است ، اما حالا به عنوان ساختمانی نمادین به جا مانده از جنگ جهانی دوم برای بازدید کنندگان از پله های هایکو جذاب است.

آنتن های نیروی دریایی
آنتن های نیروی دریایی
آنتن های نیروی دریایی
آنتن های نیروی دریایی

ویو ساختمان ccl به بیرون

چشم انداز از بالای پله ها ی هایکو
چشم انداز از بالای پله ها ی هایکو

پله های هایکو و سرگذشت آن

در سال 1942 کارکنان نیروی دریایی #آمریکا ایستگاه رادیویی هایکو را شروع کردند به ساختن، این ایستگاه برای انتقال سیگنال های رادیویی به کشتی های نیروی دریایی بر روی #اقیانوس آرام استفاده می شد. طرح اولیه احداث این ایستگاه به اهمیت امواج رادیویی در جنگ جهانی دوم برمی گردد، به این خاطر که این ایستگاه قرار بود امواجی با طول موج های بلند را بفرستد، مکانی را نیاز داشت که بتواند آنتن دهی بالایی داشته باشد. در آن زمان #دره های هایکو به عنوان بهترین مکان برای احداث این ایستگاه تشخیص داده شدند.

برای احداث این ایستگاه آنها ابتدا از یک نرده بانی چوبی استفاده می کردند که بعدها این نردبان با پله های چوبی جایگزین گردید. البته بعد از راه اندازی ماشین کابل، کارگران از ماشین کابل به جای پله های چوبی استفاده می کردند. این ایستگاه در سال 1943 راه اندازی شد و بعد از آن نیروی دریایی نیاز به یک فرستنده قدرتمند داشت تا بتواند سیگنال ها را با استفاده از تکنولوژی لوله خلا ارسال نماید.

پله های هایکو
پله های هایکو
پله های هایکو

دسترسی

آدرس: آمریکا، هاوایی، روستای کانئو هی، 96744

Address: Haiku Stairs, Kaneohe, HI 96744

پله-های-هایکو1

تماشای این ویدیو را از دست ندید 

سخن آخر

بالاترین لذت ها در شور و شوقی است که انسان را به ماجراجویی ها و پیروزی های بزرگ و فعالیتهای خلاقه وادار می کند.

آنتوان دوسنت اگزوپری

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.