karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا،‌ ارمنستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر ایرانی هاست اما گشت و گذار در آن بی‌دردسر نبوده و مشکلات متعددی را از کلاهبرداری تا درگیری‌های قانونی، برای مسافران ایرانی به وجود آورده است. 

 بر طبق آمارهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابتدای امسال تا کنون حدود 250 هزار ایرانی راهی ارمنستان شده اند. سفیر ایران در این کشور نیز پیش بینی کرده است که تعداد مسافران تا آخر سال به 300 هزار نفر برسد. نزدیک بودن مرز خاکی ایران به ارمنستان و عدم نیاز به ویزا برای سفر به این کشور، آن را به پنجمین مقصد پرطرفدار برای ایرانی ها تبدیل کرده است. 

البته سفر به ارمنستان به این راحتی ها هم نیست. از زمانی که ایرانی ها متوجه شدند با هزینه ای اندک و با محدودیت کم می توانند به این کشور سفر کنند گزارش های متعددی از کلاهبرداری و مال باختگی مسافران در این کشور منتشر شده است. 

سید کاظم سجادی -سفیر ایران در ارمنستان- در این زمینه به برخی از گزارش های کلاهبرداری از مسافران ایرانی اشاره کرد و گفت: 

 به منظور پیشگیری از این موارد، هر سال، این سفارت جلسات متعددی با روسای سازمان‌های گردشگری دو کشور و به ویژه آژانس‌های توریستی ایرانی می‌گذارد که مسافران خود را نسبت به رعایت حقوق گردشگران و همچنین قوانین کشوری که به آن سفر می کنند،‌ آگاه کند. به دلیل تعدد آژانس‌های گردشگری و رقابت شدیدی که بین آن‌ها برای جذب مسافر وجود دارد و قیمت‌های پایینی که دریافت می‌کنند. متاسفانه در پاره‌ای از مواقع، آژانس ها از ارائه خدمات مطلوب و در شان مسافران ایرانی خودداری می‌کنند و مشکلاتی بین مسافران و آنها به وجود می‌آید.

 وی برای پیشگیری از ادامه وضعیت به وجود آمده توصیه کرد تا گردشگران به تبلیغات شرکت ها و آژانس های مسافرتی که سابقه خوبی ندارند توجه نکنند و تنها از خدمات شرکت هایی استفاده کنند که نام و سابقه خوبی دارند. 

سفیر ایران در ایروان در این زمینه معتقد است: 

لغو مجموعه قراردادهای روادید بین دو کشور و حذف ویزا تسهیلات قابل توجهی برای سفر اتباع ایرانی و ارمنی به کشورهای یکدیگر توسط شرکت‌های مسافرتی ایرانی و ارمنی فراهم کرد که باعث شد تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به صورت زمینی و یا هوایی به ارمنستان سفر کنند. تعداد زیادی از هموطنان ایرانی نیز با خودروهای شخصی خود به این کشور می روند که به دلیل ناآشنایی با قوانین و مقررات ارمنستان، در برخی موارد، قوانین این کشور را به ویژه در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی نقض می‌کنند. این موضوع باعث گرفتار شدن آن‌ها و حتی جریمه‌های سنگینی در این زمینه می‌شود.

سجادی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد که اگر مسافران با بدعهدی و خدمات بی کیفیت یا کلاهبرداری و مال باختگی در این کشور مواجه شدند سفارتخانه را پناه خود بدانند و برای حل مشکلات به آنجا مراجعه کنند:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هر کشور خارجی، خانه امید همه هموطنان ایرانی در خارج از کشور است. بدون شک سفارت ایران در ایروان و به ویژه بخش کنسولی سفارت همواره حامی همه ایرانیانی خواهد بود که به هر دلیلی به نمایندگی مراجعه کنند. بدون شک هر گونه شکواییه‌ای که آنها داشته باشند و چنانچه حقی از آنها تضییع شده باشد توسط سفارت رسیدگی می شود و به حقوق خودشان دست خواهند یافت.

 سفیر ایران در ارمنستان در زمینه تاثیر لغو روادید دو طرفه بین کشورهای ارمنستان و ایران بر جذب بیشتر گردشگر گفت:‌

 پس از لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان میزان سفر اتباع دو کشور به کشورهای یکدیگر افزایش قابل توجهی داشته و این تغییرات به ویژه در دو سال گذشته بیشتر شده است؛ به گونه‌ای که در تعطیلات نوروز و تابستان تعداد زیادی از ایرانیان به ارمنستان سفر می‌کنند.

وی در ادامه توضیح داد که تعداد سفر ایرانی ها به ارمنستان بیشتر از تعداد سفر ارمنی ها به ایران بوده و ارمنستان به خاطر داشتن زیرساخت های بهتر گردشگران بیشتری را به سوی خود جذب کرده است.

وی در پایان صحبت های خود بیان کرد: 

 تاکنون آمار رسمی از تعداد گردشگران دو کشور توسط دستگاه‌های رسمی ایران و ارمنستان ارائه نشده است اما با برآوردهای صورت گرفته به نظر می رسد از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۵۰ هزار نفر گردشگر ایرانی و ارمنی به کشورهای یکدیگر سفر کرده‌اند و با توجه به چهار ماه باقی مانده تا پایان سال احتمال رسیدن این آمار به حدود ۳۰۰ هزار نفر وجود دارد. 

ورود به صفحه اختصاصی سفر به ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.