karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایسنا، بعد از نمایش «منشور کورش» در ایران و حضور چند ماهه «پنه‌لوپه»ها از ایتالیا در موزه ملی ایران و همچنین نمایش ۱۰۳ اثر نفیس موزه تاریخ ارمنستان در این موزه، حالا نوبت به حضور چهارمین مجموعه‌ی تاریخیِ خارجی رسیده و این‌بار کره جنوبی، آثاری که از کاوش در شهر جهانی «کیان‌جو» به دست آمده را در تهران به نمایش می گذارد.

«سیلا و پارس: خاطره مشترک» عنوان نمایشگاهی است که کره‌ی جنوبی قرار است به مدت ۴۱ روز در ایران برپا کند بیش از ۱۴۰ شیء تاریخی و نفیس را در معرض بازدید بگذارد.

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران، با تایید دریافت آثار تاریخی در یکشنبه ۳۰ مهر، درباره ی این نمایشگاه توضیح داد:

 به دنبال حضور رئیس جمهور سابق کره در موزه ملی ایران در سال گذشته و مطرح شدن پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از سوی ایران در آن کشور، اعلام کردیم که پیش از این ایران در کره‌ی جنوبی نمایشگاهی را برگزار کرده و بهتر است نخست نمایشگاهی از سوی کره‌جنوبی در ایران برگزار شود. یک روز بعد از این حضور، نمایندگانی از کره‌جنوبی با حضور در موزه‌ی ملی ایران این اتفاق را پیگیری کردند تا امروز که در حال چیدمان آثار کره‌جنوبی در موزه ملی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه، فرهنگ «سیلا» از کره‌جنوبی به نمایش درمی آید و این واژه به معنای سرزمینی است که برکتش را در تمام قلمرو حاکمیت خود گسترش می‌دهد، ادامه داد:

آثاری که از کره‌جنوبی به ایران فرستاده شده‌اند، در تاریخ کره متعلق به قرن چهارم تا نهم میلادی و هم‌دوره با تاریخ ایران دوره ساسانی تا پایان آل بویه است.

به گفته‌ وی، در این دوره‌ی تاریخی از نظر زمانی، ایران و کره‌ی جنوبی از راه دریا و از طریق تجارت دریایی و جاده ابریشم با یکدیگر ارتباط داشته‌اند.

او به وجود مجسمه‌های سنگی در تدفین‌های به دست آمده در این بخش از کشور کره، اشاره کرد و اظهار داشت:

برخی پژوهشگران کره‌ای حتی این مجسمه‌ها را «مجسمه‌های پارس» می‌نامند. از سوی دیگر در تدفین‌ها علاوه بر کشور کره، در ژاپن نیز اشیایی به دست آمده که آن‌ها را شیشه‌های چکشی دوره ساسانی می‌نامیم. 

نوکنده با اشاره به نمایش ۱۴۴ شی تاریخی از موزه «کیان‌جو» کره جنوبی در موزه ملی ایران، از روز شنبه ۱۳ آبان ادامه داد:

در میان این آثار، اشیای زرین و نفایس ملی و غیر ملی کره نیز وجود دارد؛ اما با توجه به محدودیت زمانی کشور کره، این آثار باید تا قبل از پایان سال میلادی به این کشور برگردانده شوند، بنابراین مدت زمان نمایش این آثار تا ۲۴ آذرماه است.

او افزود:

این نمایشگاه قرار است فقط آثار تاریخی کره جنوبی از یک دوره تاریخی خاص را نمایش دهد. در سال‌های آینده نیز ایران تعهد خود برای برگزاری نمایشگاهی در کره را عملیاتی می‌کند.

مدیر کل موزه ملی ایران، تاکید کرد:

براساس صحبت‌های انجام شده، قرار است ایران نمایشگاهی در حدود سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در کره جنوبی برگزار کند.

به گفته‌ی او در جلسه‌ای که مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ تهران، با وی داشته‌اند، آمادگی خود را مبنی بر تبلیغ گسترده برای این نمایش اعلام کرده‌ و قرار است موزه ملی ایران هر چه سریع‌تر اطلاعات مورد نیاز را به شهرداری منطقه ارائه دهد. همچنین قرار بر این است که هیچ هزینه‌ای برای بازدید از این نمایشگاه از بازدیدکنندگان دریافت نشود.

آثار کره در ایران

آثار کره در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.