karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

15 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اسب ها حیوانات زیبا و تاثیر گذاری هستند. کم تر کسی است که از تماشای یال های بلند و قامت استوار آن لذت نبرد.  نجیب و با محبت ، فقط کافی است حس کند دوستش دارید اگر به شما اعتماد کند و محبت شما را حس کند ، حتما پاسخ خواهد داد.

 اما امروز علاوه بر زیبایی، چیزهای دیگری هم هست که شما را متحیر خواهد کرد، شاید چیزی شبیه نیروی شفا !!

بله نیروی شفا بخش اسب!

این روزها واژه #اسب درمانی متداول شده است. از اسب ها برای درمان بیماری ها استفاده می شود، اوتیسم، فلج مغزی، بیماری های روانی و  شخصیتی و شاید خیلی بیماری های دیگر که ما ازآنها بی خبریم.

امروز زندانی های #آمریکا با استفاده از اسب ها احساساتی را تجربه می کنند که تا به حال در زندگی آنها سابقه نداشته است......

با کارناول همراه باشید .

اسب درمانی

زندان آریزونا

بلندترین دیوارهای دنیا را شاید این جا ساخته باشند، تا دنیایی جدا از دیگر مردمان برای آنها بسازند. سیم های خاردار بالای دیوارها هم نشان از مکانی مخوف و غیر قابل ورود را دارند . اما کسی چه می داند شاید آن سوی دیوارهای دنیایی زیباتر از آنچه فکرش را بکنید ساخته اند. این جا معروف ترین زندان آریزونا، فلورانس است و ما می خواهیم داستانی متفاوت از همه داستان های #زندان را برای شما بگوییم.

زندان آریزونا
زندان آریزونا

روش های منسوخ اصلاح زندانیان و در پیش گرفتن راه حل جدید

آمریکا قاره ای بزرگ اما کم جمعیت است و تنها سه درصد از جمعیت کل جهان را به خود اختصاص می دهد اما با این وجود 25 درصد از آمار جرم وجنایت و خلاف به این کشور اختصاص دارد.

این موضوع سال هاست که عامل نگرانی دولت مردان آمریکایی بوده و برای آن به دنبال راه حلی بوده اند. به نظر شما چه راه حلی برای این موضوع می توان اتخاد کرد، قظعا هیچ گاه زور موثر نبوده و نخواهد بود. این که بخواهی با توسل به زور عقاید و شخصیت فردی را تغییر دهی، با شکست مواجه خواهی شد و این یکی از دلایل بالا بودن آمار جرم در آمریکاست. زیرا زندانی ها بعد از گذراندن دوران حبس شان نه تنها اصلاح نشده اند بلکه دوباره فعالیت های خلاف خود را پیش گرفته اند. اما همیشه راه حلی هست که می تواند موثر باشد و تمام صورت مسئله ها به آسانی حل کند.

اسب درمانی
اسب درمانی

روشی عجیب اما موثر برای اصلاح زندانی ها

زندانی های فلورانس شاید خوش اقبال ترین زندانی های دنیا باشند، زیرا به طرز ماهرانه ای و با متدهای پیشرفته ای بر روی اصلاح شخصیت و طرز تفکر آنها سرمایه گذاری شده است. اخیرا کارشناسان آمریکایی از روش های جدید برای اصلاح زندانی ها استفده می کنند تا کمی از برگشت آنها به جرم و جنایت پس از آزادی شان بکاهند.

این روش در مراحل اولیه اجرای خود با موفقیت های بزرگی رو به رو شد، به همین دلیل امروزه در زندان های دیگری هم از این روش استفاده می کنند. روشی که امروزه توسط کارشناسان آمریکایی استفاده می شود "اسب درمانی " است.

اسب درمانی

اسب درمانی روشی موثر وجدید برای اصلاح زندانی ها

منظور از اسب درمانی، رام کردن و پرورش اسب های وحشی نژاد موستانگ به دست زندانیان است. #اسب های موستانگ یکی از اصلی ترین نژادها اسب در آمریکا هستند و این دولت مراقبت های ویژه ای را از این نژاد اسب می کند. 

سازمانی مخصوص  برای مدیریت اسب های موستانگ در آمریکا وجود دارد که اخیرا این سازمان با زندان های آمریکا دوره های همکاری را آغاز کرده است. در این همکاری برای هر زندانی سه اسب را در نظر می گیرند و  زندانی حکم مالک اسب را پیدا می کند. در این حالت زندانی پس از گذراندن دوره های آموزشی، مسئولیت تربیت و رام کردن آسب را بر عهده می گیرد.

برای این که از اسب های موستانگ بیشتر بدانید به این لینک مراجعه کنید.

اسب درمانی
اسب درمانی
اسب درمانی

شاخص ترین شخصیت در شروع برنامه آموزش به اسب های موستانگ

RANDY HELM(رندی هلم) استاد راهنمای آغاز پروژه به هنگام شروع فعالیت بوده است.

رندی تمام کودکی اش را در مزرعه روستایی پدرش و با اسب ها گذرانده و هم چنین به عنوان افسر سابق اجرای قانون از او خواسته شد در این برنامه به عنوان مشاور کمک کند. از آن جایی که او از اسب ها شناخت خوبی دارد در این برنامه کمک های شایانی به زندانی ها برا شناخت بهتر اسب ها کرده و در موفقیت پروژه تاثیر زیادی داشته است.

هلم می گوید: از آن جایی که اکثر زندانی ها تجربه اسب سواری و تماس با اسب ها را ندارند در ابتدای کار احساس ناراحتی می کنند اما کار کردن با اسب ها آن قدر هم سخت نیست ، حتی گاهی اوقات بهترین نمونه های مربیان اسب ها از بین کسانی انتخاب می شوند که هیچ تجربه ای از #اسب سواری نداشته اند.

رندی هلم

جزییات اجرای روش اسب درمانی در زندان های آمریکا

ایده اجرای این روش از سال 2012 آغاز گردید ، زمانی که سازمان BLM به خاطر بالا بودن هزینه های تربیت اسب ها به فکر استفاده از نیروی کار ارزان یعنی زندانی هامی افتد. 

البته این روش برای زندانی ها هم فواید بسیاری دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

به هر زندانی 3 اسب اختصاص می دهند آنها بعد از آموزش دیدن شروع به کار با اسب ها می کنند. برخی زود عصبانی شده و از کوره در میروند برخی هم از اسب های وحشی موستانگ می ترسند، اما آن چیزی که مهم است صبر است.

زندانی ها در این برنامه می آموزند صبور باشند و هم چنین کم تر به خشونت متوسل شوند هر روز کار قبل از طلوع آفتاب آغاز خواهد شد، زندانی های می بایستی اصطبل اسب ها را چک کنند تا تمیز باشد و اسب ها هم مشکلی نداشته باشند بعد از طلوع آفتاب با هر اسب در روز حدود 30 تا 45 دقیقه کار می شود و در مدت زمان 4 ماه هر اسب وحشی موستانگ آموزش می بیند و رام می شود.

یکی از نکته ها برای آموزش به اسب های موستانگ این است که با تکرار عمل درست به آنها بفهمانند که باید چگونه رفتار کنند. در واقع زندانی و اسب مانند معلم و شاگردی با حوصله هستند، معلم که زندانی می باشد آن قدر رفتار درست را تکرار می کند تا اسب آن را بیاموزد. اصلی ترین کاری که یک زندانی باید انجام دهد این است که بتواند اعتماد اسب را به دست بیاورد.

اسب درمانی
اسب درمانی
اسب درمانی

فلسفه انتخاب روش اسب درمانی و تاثیرات آن

اما حالا چرا از بین روش های مختلف این روش انتخاب شده است، در این برنامه به زندانی ها نقش معلمی دلسوز واگذار می شود که باید با حوصله اسبی را آموزش دهد و در طرز رفتار او تغییرات اساسی ایجاد کند. اما این برنامه به همین سادگی هم نیست، در واقع با این کار اولین موضوعی که به زندانی یادآوری می شود این است که او می تواند خودش را هم تغییر دهد و به راحتی زندگی سالم و دور از خلافی را انتخاب کند. اگر این زندانی می تواند در نقش معلمی دلسوز برای اسب باشد چرا نتواند در زندگی و طرز رفتار وشخصیت خودش تغییر ایجاد کند؟ در واقع این تلنگری است که به ضمیر ناخود آگاه زندانیان زده می شود تا کمی به خوشان بیایند.

اسب درمانی

از زبان زندانی ها درباره دنیای متحول شده آنها بشنوید

"شاید هنگامی که به گذشته خودم نگاه می کنم افسوس می خورم، اما مهم این است که حالا در نقش پدری مهربان و همسری دلسوز به آغوش خانواده و جامعه باز گشته ام"

این وصف حال اکثر زندانی هایی بود که بعد از این دوره متحو ل شده بودند

1) Tim Verdugo، سی و هفت ساله، زندان نوادا

از وقتی که با اسب ها در زندان بودم، گذر زمان را متوجه نمی شدم.من همراه با اسب های وحشی موستانگ در واحدی با حداقل امکانات امنیتی در زندان نوادا بودم. من دنیای دیگری را تجربه می کردم چون از آن موقع دیگر مرا به جای زندانی ، مربی اسب خطاب می کردند.

2) Alisandro، سی و چهار ساله،زندان نوادا

ساندرا یکی از مربی های موفق آموزش به اسب ها بوده است. او در مدت 12 ماه 22 اسب را رام کرده است. من در مکزیک متولد شده ام  وتا به حال هیچ تجربه ای در مورد آموزش به اسب ها نداشته ام اما با این حال توانسته ام به راحتی با اسب ها ارتباط برقرار کنم و به آنها آموزش دهم.

3) John Petersont،کلرادو

کار با اسب های موستانگ برای من مثل تمرین برای  سخت کوشی و صبر است. روزها و شب ها با اسب ها زندگی می کنیم. کاری که ما انجام می دهیم چیزی فراتر از آموزشی ساده است.

4)   Robbie Hauck بیست وهفت ساله،  زندان آریزونا

به جرم حمل مواد مخدر زندانی ام، ولی از ازمانی که توسط آقای رندی هلم آموزش دید دنیایم متفاوت شد.

5) Brian Tierce، چهل و هشت ساله، زندان آریزونا

از وقتی  که زندانی شدم، تقریبا ناامید بودم و به حال خودم غبطه می خوردم که چنین وضعیتی دارم، تا زمانی که این پروژه آغاز شد و حالا حالم خیلی خوب است و حس می کنم فردی مفید هستم.

اسب درمانی
اسب درمانی
اسب درمانی
اسب درمانی

  تیم کامرون | Tim Cameron، سرباز مدافع مرز

این قدر اسب ، دوست داشتنی و نجیب است که به عقیده من هر کس با اسب ها سروکار داشته باشد، متحول می شود. فرقی نمی کند مجرم باشی یا مامور مدافع قانون.

کامرون یکی از مدافعان مرزهای دولت است که  در پروژه آموزش به اسب های موستانگ مانند رندی هلم نقش مشاور را ایفا می کند. اما حالا  او پس از بازنشستگی با نیروی جادویی اسب ها متحول شده است. کامرون با یک اسب ارتباط عجیب و فوق العاده نزدیکی پیدا می کند در تصویر هم این موضوع مشخص است.

تیم کامرون

مزایایی که عاید زندانی خواهد شد

 قسمتی  از هزینه ای که زندان از سازمان BLM بابت تربیت اسب ها دریافت می کند صرف مخارج زندان وقسمتی هم به عنوان حقوق به زندانی ها پرداخت می شود.

سالیانه ای هزینه ای بالغ بر 1,025 بابت هر اسب تربیت شده پرداخت می شود  که مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

اسب درمانی
اسب درمانی

در آخر هم با هم ویدیویی از زندان آریزونا و تربیت اسب های موستانگ می بینیم

سخن آخر

در این پست درباره زندانی ها و اصلاح شخصیت آنها صحبت کردیم. دیدیم چطور یک اسب موستانگ با خویی وحشی توسط یک زندانی به اسبی رام و اهلی تبدیل می شود.

به نظر من بین شخصیت تند وتیز مجرمان و خوی وحشی اسب های موستانگ ارتباطی نهان است که این را مبدعان این روش به خوبی درک کرده اند.

نظر شما چیست؟ آیا بین خوی وحشی اسب های موستانگ و شخصیت زندانی ها اتباطی حس نمی کنید؟ به نظر شما منطق این روش چه چیزی می تواند باشد؟

ما را هم در جریان بگذارید...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام.من معتقدم چون این اسب دارای خویی وحشی وسرکشه( البته از نظر ما )یه جورایی شبیه به انسانهای سر کش وتند خو هستش..اما چون انسان از نظر خودش متمدن وداناست این حالت اسب رو غیر متعارف میدونه همانطور که ماانسانها افراد سابقه دار رو مشکل دار میدونیم.نهایتا وقتی این افراد این موجود رو اهلی و رام میکنند از آرامش بوجود آمده در اسبها احساس آرامش خاصی به این افراد دست میده که یه جورایی خودشونو مفید وبدرد بخور میبینند..چون واقعا رام کردن اسب وحشی همانطور که نویسنده محترمه فرمودند چیزی جزاعتماد دو طرفه نیست

انتشار:25 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.