karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چند کیلومتری است که از شهر پیج (Page) خارج شده ای و راهی #رودخانه کلرادو.

در صحرای #آریزونا و انتهای دره گلن، پیچی تند و U شکلی توجه بسیاری را به خود معطوف می‌کند.

ماشین را به شانه جاده می‌رسانی و پارک می کنی و از ماشین پیاده می شوی.

شکوه و عظمت صخره‌ و رود پیچان و خروشان کلرادو تماما نظرت را جلب می‌کند.

پیچی معروف به نام نعل اسب.

همراه با کارناوال به سوی #پیچ نعل اسبی خواهیم رفت و سفری شگفت انگیز را تجربه می کنیم .

پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی

نحوه شکل‌ گیری پیچ

دورنمای چشم‌گیر انتهای دره گلن، نمونه زیبایی از ابهت #طبیعت است که مادر طبیعت برای تشکیل آن میلیون‌ها سال پیش دست به کار شده.

شاید با نگاهی به آن تصور کنید همیشه بدین شکل بوده است، اما زمین همیشه در حال تغییر است و این روند تا به انتهای دنیا ادامه دارد.

جالب است بدانید روزگاری رودخانه کلرادو برخلاف الان در میان زمینی مسطح و ارتفاعی پایین در خروش بود. جنبش‌‌های پوسته زمین در ناحیه جنوب یوتا و شمال آریزونا سبب ایجاد زمین‌های صخره‌ای و مرتفع کنونی در آریزونا هستند.

در اواخر دوره کرتاسه این فلات هم‌سطح دریا بود و امروزه حدود 2000 متر بالای سطح دریا قرار دارد.

دیوارهای سنگی پیچ نعل اسبی حاوی مواد معدنی متفاوتی است که در این میان می توان به هماتیت، پلاتینوم و گارنت اشاره کرد.

پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی

تفریحات

1) رفتینگ در رود کلرادو

وقتی شما بر لبه پیچ نعل اسبی ایستاده اید، ممکن است تعدادی قایق شناور سبز و آبی را درون رودخانه کلرادو مشاهده کنید. این بازدیدکنندگان در حال لذت بردن از #رفتینگ نصف روزه از سد گلن تا پیچ نعل اسبی هستند.

در رودخانه خروشان کلرادو امکان این را خواهید یافت که هیجان رفتینگی چند ساعته ای را تجربه کنید. جهت رفتینگ، دو نوع تور نصف روزه و تمام روز موجود است که مناسب تمام اعضا خانواده شما است. (کودکان بالای 4 سال )

با خروج از شهر خوش منظر پیج، سفر شما با یک سواری هیجان انگیز و منحصر به فرد دو مایلی به پایین تونل سد دره گلن آغاز می‌شود. هم سطح با رودخانه، سد دره گلن 700 پا بالاتر از شما قرار می‌گیرد. طوری که برای شما مکانی ایده ال جهت یک رفتینگ بی نظیر است. در سه ساعت آینده، شما رفتینگ را در یکی از هیجان انگیزترین امتدادهای رودخانه در غرب آمریکا را تجربه خواهید کرد.

در طی گردش، راهنمای مجرب تور از دلایل افزایش صخره‌های ماسه سنگی در منطقه، آب‌های شفاف سبزآبی، حیات وحش متنوع، و گردش جان میجر و دیگر همکارانش توضیحاتی ارائه می‌دهد. همچنین شما از نقش مدرن رودخانه در سیستم تحویل آب و برق منطقه بیشتر خواهید دانست.

در میانه‌ی راه، یک توقف برای بازدید از یک مجموعه سنگ نگاره‌های باستانی و صرف ناهار خواهید داشت و البته زمان مناسبی است تا کش و قوسی به بدن بدهید و استراحت کنید. اگر مایل باشید، امکان آب‌تنی در آب خنک و شفاف رودخانه کلرادو را نیز دارید.

تور گردش هیجان انگیز نصف روزه در رودخانه کلرادو، چیزی نیست که به راحتی از یاد ببرید. همراه با خانواده خود، تجربه‌ای متفاوت را با رفتینگ در کلرادو رقم برنید.

رفتینگ در رود کلرادو
رفتینگ در رود کلرادو
رفتینگ در رود کلرادو

2) پرواز بر فراز پیچ نعل اسبی

 پرواز بر فراز دره گلن تا روی پیچ تند نعل اسبی که یکی از دست نخورده ترین مناطق دره گلن است، اتفاقی به یاد ماندنی و شیوه‌ای متفاوت جهت بازدید خواهد بود .

هنگامی که به شمال می‌پیچید، شما سد دره گلن و پل قوسی و فولادی را می‌بینید.

همان‌ زمان با عبور از روی صخره‌های حجیم و سنگی، سفر از میان تاریخ را تجربه خواهید کرد.

از مزایای این تور فوق العاده، زمان کمتر از یک ساعت و قیمت مناسب آن است. به طوری که برای هر نفر 135 دلار هزینه دارد. مکان سوار شدن، درست در فرودگاه شهر پیج است که تا پیچ نعل اسبی 8 کیلومتر فاصله دارد. 

پرواز بر فراز پیچ نعل اسبی
پرواز بر فراز پیچ نعل اسبی
پرواز بر فراز پیچ نعل اسبی
پرواز بر فراز پیچ نعل اسبی

3) عکاسی

اگر اهل دوربین به دست گرفتن و شات زدن باشید، عکاسی از پیچ زیبای نعل اسبی رودخانه کلرادو نیز قطعا وسوسه بزرگی برای شماست.

پیشنهاد کارناوال برای عکاسی از این پیچ، بالای صخره‌هاست و بهترین زمان عکاسی با توجه به نوری که درون پیچ تابیده می‌شود، از اواخر صبح تا اواخر بعدازظهر است.

غروب هنگام نیز زمان مناسبی برای عکس‌های متفاوت است، ولی برای جبران کم نوری خود پیج، کارناوال به شما عکاسی HDR را پیشنهاد می‌کند.

عکاسی از آسمان شب همراه با نمایی از پیچ نعل اسبی، منظره دلربایی را می‌سازد.

در آخر باید گفت، پیش از بازدید از منطقه نگاهی به عکس‌های سایر عکاسان بیندازید و هنگامی که به خود محل رسیدید، سعی کنید زوایا و مکان‌های متفاوتی را امتحان کنید.

پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی

سفر به پیچ نعل اسبی

پیچ نعل اسبی نام بخشی از پیچ #رودخانه کلرادو است که در نزدیکی شهر پیج، ایالت آریزونا آمریکا قرار دارد. پیچ نعل اسبی 6.4 کیلومتر از شهر پیج و 8 کیلومتر از سد دره گلن و دریاچه پوول، منطقه تفریحی ملی گلن فاصله دارد.

برای رسیدن به پیچ نعل اسبی ابتدا باید به جاده 89 برسید. سپس با 2.4 کیلومتر پیاده روی از جاده، به بالای صخره شیب دار بلندی خواهید رسید که مشرف بر پیچ نعل اسبی است. این صخره 1300 متر (4200 پا) بالای سطح دریا است و رودخانه کلرادو 980 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، بنابراین فاصله میان صخره تا خود رودخانه کلرادو درون دره 300 متر ارتفاع دارد.

پیچ نعل اسبی
پیچ نعل اسبی

ویدیویی از این مکان زیبا

سخن کارناوال

گشت و گذار در پیچ نعل اسبی چطور بود؟ مکان مشابهی را سراغ دارید؟ کارناوال مشتاقانه منتظر خواندن نظرات و دیدگاه های شما است.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.