karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی روز 5 شنبه، تاریخ 2 آذر ماه 95 گفت و گویی با خبرگزاری ایرنا داشت و در آن در مورد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خبر داد. او گفت تعداد گردشگران اروپایی که در 6 ماه اول امسال وارد کشور شده اند به نسبت سال قبل، 80 درصد افزایش یافته است.

او گفت:

آمار ورود گروهی گردشگران اروپایی در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 80 درصد افزایش داشته است.

او در جمع خبرنگاران گفت:

بین سال های 91 تا 94 به طور متوسط سالی 10 درصد در آمار ورود گردشگران به کشور رشد داشتیم.

رحمانی همچنین به تحولات سیاسی ایجاد شده با کشورهای حاشیه خلیج فارس در یک سال اشاره کرد و گفت:

به واسطه شرایط سیاسی منطقه آمار ورودی گردشگران از این کشورها کاهش پیدا کرد که منجر به کاهش آمار گردشگران در نیمه اول سال 95 شده است.

مرتضی رحمانی افزود:

گردشگری جزئی از توسعه است و پایه آن بر روی روابط بین المللی قرار دارد و هرجا در روابط خارجی تندروی شده به گردشگری ما ضربه زده است.

او گفت همسایگان  حلقه های اول گردشگری هستند و ادامه داد:

آمار گردشگران وروردی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و افغانستان با توجه به مشکلات اقتصادی در این کشورها نیز کاهش پیدا کرده است.

رحمانی موحد اظهار داشت:

پس از ماه ها همکاری و تلاش کمیته ملی طبیعت گردی کشور، بخش از پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه در قالب طبیعت گردی برای معرفی گردشگران و طبیعت گردان حرفه ای معرفی و مصوبه آن به مراجع ذیربط ارائه شده و این مصوبه اولین نمونه در کشور در حوزه بهره برداری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:

برنامه های خوبی در بخش گردشگری استان کرمان طراحی شده است که امیدواریم با همراهی بخش خصوصی این مهم به اوج خود برسد.

او اضافه کرد:

مقدمات دیدار تورگردانان بین المللی از کرمان فراهم شده است تا با استفاده از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای توسعه ملی موفق باشیم.

او در بخشی از صحبت هایش به موفق هایی که در زمینه بوم گردی حاصل شده اشاره کرد و گفت:

حدود 100 واحد بوم گردی در استان کرمان فعالیت دارند و با توجه به وسعت استان این اقامتگاه ها سبب پیوستگی گردشگری در کرمان و استان های همجوار خواهد شد.

رحمانی همچنین در مورد صنعت گردگری حلال نیز توضیحاتی داد:

این گردشگری شاخصه هایی دارد که سال 93 احصا و به دستورالعمل تبدیل شده است.

رحمانی موحد گفت:

200 میلیارد دلار درآمد گردشگری حلال در دنیاست و کشور ما ظرفیت ها و دارایی هایی دارد برای اینکه این گردشگری به تجارت تبدیل شود در کمیته راهبردی گردشگری برای گردشگری حلال برنامه ریزی و شیوه نامه هایی مقرر شده است.

وی تاکید کرد:

با توجه به اینکه کانون گردشگری حلال در منطقه اسلامی واقع شده است و کشور ما نیز بر پایه قوانین اسلامی اداره می شود حدود 60 درصد گردشگران در کشور ما مسلمان هستند.

رحمانی همچنین گفت که با توجه به اسناد بالادستی کشور در برنامه ششم پیشنهاد دادیم که همه عناصر گردشگری تجمیع شود، گفت:

بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با پنج برابر شدن گردشگران خارجی، توسعه گردشگری به توسعه زیرساخت ها، امنیت پایدار و مدیریت یکپارچه بستگی دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بررسی  آیین نامه کویر نوردی در کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر خبر داد.

او گفت کویر برای ما یک فرصت است و افزود:

برنامه جامع در خصوص تقسیم کویر لوت و توسعه جوامع محلی، اقتصاد محلی مردم کویر نیز در این کمیسیون باید تصویب شود و استان ها در این خصوص باید صبر کند.

رحمانی در بخش دیگری از صحبت هایش به تداخل وظایف نظام صنفی با فعالیت واحدهای گردشگری اشاره کرد و گفت:

طرح نظارت اصناف بر واحدهای گردشگری دقیق نیست و با توجه به صدور پروانه، نظارت و نرخ دهی این واحدها توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خارج از نظام صنفی است.

او افزود:

در همین رابطه نامه نگاری های لازم انجام شده و در دولت نیز مطرح شده که ما تابع نظام صنفی نیستیم و تبعات منفی این طرح زیاد است.

رحمانی تایید کرد:

حق سرویس در هتل ها، متل ها و مهمانپذیر ها تابع قانون نظام صنفی نیست و این مجموعه ها می توانند مثل سابق 15 درصد حق سرویس دریافت کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:

جشنواره سفره ایرانی منظر جدیدی از شناخت ظرفیت های توسعه گردشگری در کرمان را به وجود می آورد و به ارتقای خدمات و زیرساخت ها و مشارکت و حضور بیشتر سرمایه گذاران در این بخش کمک می کند.

جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری که یک برنامه ملی است از تاریخ اول تا سوم دی در محل سایت یخدان مویدی کرمان در حال برگزاری است. در این جشنواره  استان های یزد و سیستان و بلوجستان مشارکت دارند.

رشد 80 درصدی آمار ورود گردشگران اروپایی به ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.