karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه مستندنگاری و حفاظت و مرمت آثار محوطه میراث جهانی تخت جمشید و منظر فرهنگی آن با مرمت گران ایتالیایی همکاری می کند. 

تیم باستان شناس ایتالیایی از چند سال گذشته با هدف بررسی و کاوش در شهر پارسه با تیم باستان شناس ایرانی در تخت جمشید وارد همکاری شد و در یکی دو ماه گذشته نیز رییس دانشگاه هنر شیراز اعلام کرد که یک خیر ایتالیایی می خواهد برای حفاظت از تخت جمشید ۲۵۰ هزار یورو پرداخت کند. 

کامران احمدی، رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی از آغاز مستندنگاری، نگهداری و بازسازی آثار محوطه میراث جهانی تخت‌جمشید و منظر فرهنگی آن با همکاری مرمت‌گران ایتالیایی خبر داد و در ادامه گفت:

در راستای توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی بین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و موسسه مرمت گران بدون مرز ایتالیا، یادداشتِ تفاهم همکاری مبادله شد.

وی مستندنگاری، حفاظت و مرمت آثار در محوطه میراث جهانی تخت‌جمشید و منظر فرهنگی آن را از اهداف اصلی این یادداشت تفاهم اعلام کرد و گفت که براساس این تفاهم‌نامه، هر دو طرف در زمینه پژوهش و تحلیل داده‌های گردآوری شده و همچنین توسعه بانک اطلاعاتی مرتبط با آثار همکاری خواهند داشت.

او با بیان اینکه این یادداشت تفاهم از پاییز ۱۳۹۶ به مدت پنج سال اعتبار دارد، گفت:

آموزش پژوهشگران جوان در زمینه حفاظت، مرمت، چاپ و انتشار دستاوردها از دیگر موضوعات مورد تفاهم در این همکاری است.

آذرماه 96 نیز علی‌رضا عسکری چاوردی، رییس دانشگاه هنر شیراز به انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد حفاظتی و مرمتی با دانشگاه‌های ایتالیا اشاره و اظهار کرد:

مستند نگاریِ حفاظت باستان‌شناسی و مرمت در مجموعه جهانی تخت جمشید در دستور کار است و طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده تفاهم نامه جدیدی نیز به زودی در این حوزه ها با ایتالیایی ها منعقد می‌شود.

او از کمک و حمایت یک خیر ایتالیایی برای ادامه‌ حفاظت از مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد و افزود:

 یک خیر ایتالیایی بالغ بر 250 هزار یورو برای اقدامات حفاظتی تخت جمشید هزینه خواهد کرد؛ این رقم در مجموعه کارهای حفاظتی در تخت جمشید هزینه خواهد شد.

شایان ذکر است که در اوایل خرداد 1388 نیز وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی جمهوری ایتالیا، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تفاهم‌نامه ای با هدف حفاظت و مرمت آرامگاه کوروش در پاسارگاد و حفاظت و نگهداری مجموعه‌های موزه ای، امضا کردند. در همان زمان نیز پایگاه اینترنتی ایتالی‌مگ، اعلام کرد:

ساندرو بوندی (Sandro Bondi) وزیر فرهنگ و آثار تاریخی ایتالیا از مرمت مقبره‌ کوروش کبیر در قالب پروژه‌ای مشترک بین مرمت گران ایرانی و ایتالیایی در مدت دو سال خبر داده است.

تخت جمشید

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.