karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 آبان 1396

به روز رسانی

21 دی 1398

ترکیه، کشوری که نامش بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد؛ مقصدی که سفر به آن هزینه های بالایی در پی ندارد و به همین خاطر ایرانی های بسیاری آن را برای سفر و گذرانِ تعطیلاتی چند روزه انتخاب می کنند. در اغلب شهرها و استان های این کشور، امکانات و شرایط خوبی برای گردشگران در نظر گرفته شده تا افرادی که به این دیار می آیند، روزهای خوشی را سپری کنند.

کارناوال تا امروز درباره ی شهرهای مهم و توریستی ترکیه از قبیل استانبول، آنتالیا و... سخن بسیار گفته است؛ اما اینبار می خواهیم کمی بیشتر با شهر آنکارا، پایتخت ترکیه آشنا شویم؛ شهری که از اقبال کمتری در میان گردشگران برخوردار است و قطب سیاسی و اداری ترکیه به حساب می آید؛ اما جاذبه های گردشگری زیبایی در خود دارد که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید و جمعیت زیادی هم دارد؛ این شهر که در قدیم با نام آنقره شناخته می شد، تقریبا در مرکز ترکیه واقع شده است. در این مقاله سعی داریم شما را به سرعت با همه ی زوایای شهر آنکارا آشنا کنیم و اطلاعاتی را ارائه دهیم که در سفر به این شهر حتما برایتان مفید خواهند بود. با کارناوال همراه شوید تا بیشتر با شهر زیبا و شلوغ آنکارا آشنا شویم.

شهر آنکارا

Bilal Izaddin

تصویری از شهر آنکارا

چرا سفر به آنکارا؟


  • پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است.
  • قطب سیاسی و اداری کشور ترکیه به حساب می آید.
  • یکی از پرجمعیت ترین و مهم ترین شهرهای این کشور به شمار می رود.
  • دیدنی ها و تفریحات گوناگونی در این شهر وجود دارند.

یکی از پارک های شهر آنکارا

Ömer Ünlü

شهر آنکارا را بیشتر بشناسید

آنکارا در قدیم با نام های آنگورا و آنقره شناخته می شد و امروزه یکی از مهم ترین شهرهای اوراسیاست. این دیار از سال 1923 میلادی به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب شده و پیش از آن استانبول پایتخت بود که با سقوط عثمانی این عنوان را از دست داد.

آنکارا از لحاظ صنعتی و تجاری نیز نقش مهمی در ترکیه ایفا می کند؛ به همین دلیل روزانه افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند. در قدیم این شهر را با داشتن محصولاتی چون انگور، عسل، گلابی و... می شناختند؛ اما امروزه آنتالیا به پایگاه کشاورزی ترکیه تبدیل شده و تمرکز کاشت و برداشت این محصولات دیگر در آنکارا نیست. علاوه بر این آنکارا یکی از خشک ترین مناطق ترکیه است و حالا به دلیل ساخت و سازهای زیاد، زمین های آن اغلب به مجتمع های تجاری و مسکونی تبدیل شده اند.

شهر شلوغ و پر سر و صدای آنکارا یکی از قدیمی ترین مناطق ترکیه است و متاسفانه افراد زیادی به این نکته واقف نیستند. بناهای تاریخی متعددی از دوران امپراتوری هیتی، فریگاری، هلنیستی، رومی، بیزانس و عثمانی در این شهر به یادگار مانده که البته بسیاری از آن ها در طی جنگ های گوناگون از بین رفته و یا آسیب دیده اند اما با این حال باز هم آنکارا اهمیت تاریخی زیادی برای ترک ها دارد.

در میان مسافران آنکارا، کمتر فردی را می بینید که به دنبال تفریح و خوشگذرانی باشد؛ بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر سفر می کنند؛ چرا که وزارتخانه ها، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوافضا، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند و کارمندان و محصلانِ شهرهای دیگر هم برای انجام بعضی از کارهای اداری خود باید به آنکارا بروند.

علاوه بر همه ی نکاتی که ذکر کردیم باید بدانید که آنکارا از لحاظ سیاسی نیز بسیار مهم است و حالا هم، احزاب عدالت و توسعه محافظه کار، مردم سالارِ جمهوری خواه و جنبش ملی راست افراطی در آن به صورت همزمان فعال هستند. این شهر در سال های اخیر نیز مورد حمله ی گروه تروریستی داعش قرار گرفته است که همین نکته بر شهرتش افزود، اما شمار گردشگرانش را کاهش داد؛ البته در حال حاضر امنیت کامل در این شهر برقرار هست و برای سفر به آن جای نگرانی نیست. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که در سفر به آنکارا حتما باید بدانید.

نمایی از مرکز شهر آنکارا

با تماشای این ویدیو در زمانی کوتاه به آنکارا سفر کنید

 

دانستنی های مهم شهر آنکارا

پیش از سفر به آنکارا خوب است اطلاعاتی کلی راجع به مقصدتان بدانید، در این قسمت مطالبی مفید و جذاب درباره ی این شهر بیان می کنیم:

زبان مردمان آنکارا: ترکی استانبولی.

اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب تر

پول رایج در آنکارا: ترکیش لیر یا تله، هر لیر تقریبا معادل 1000 تومان است.

جمعیت: آخرین بار در سال ۲۰14 سرشماری شده و میزان جمعیت این کلانشهر ۴٬۳۳۸٬۶۲۰ نفر بوده است.

موقعیت اقتصادی: از قرن ها پیش صادرات پر رونقی داشته و انواع محصولات دامی و کشاورزی را به شهر و کشورهای دیگر صادر می کرده است و امروزه هم مهم ترین مرکز اداری و تجاری کشور ترکیه به حساب می آید.

سوغات: لباس، وسایل تزئینی، تسبیح، صنایع دستی.

وضعیت بهداشت: آنکارا و به طور کلی ترکیه، از لحاظ بهداشتی در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و مادران در زمان وضع حمل تا مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است؛ اما هنوز هم ترکیه باید موانع زیادی را از پیش رو بردارد تا به معیارهای مورد نظر اتحادیه ی اروپا برسد. باید توجه داشته باشید که آنکارا وسعت و جمعیت زیادی دارد؛ اما با این حال مسئولانش توانسته اند سطح بهداشتی و درمانی این شهر را تا میزان قابل توجهی ارتقا دهند.

وضعیت تحصیلی: شهر آنکارا از لحاظ فرهنگی و آموزشی وضعیت بسیار خوبی دارد؛ چندین سالن تئاتر و سینما و اپرا در آن ساخته شده و دانشگاه های معتبری نیز در آن فعالیت می کنند که از میان آن ها می توان به دانشگاه آنکارا، بوشکن، تد، صنعت حمل و نقل، کانکایا، غازی و... اشاره کرد.

نکات فرهنگی:

پیش از سفر به شهرهای مختلف در کشورهای خارجی بد نیست که کمی با فرهنگ مردم آن سرزمین آشنا شوید، در اینجا مروری داریم بر برخی نکته ها درباره بومیان آنکارا.

  • مردم خونگرمی هستند و رفتار خوبی با گردشگران دارند.
  • محلیان دست پخت بسیار خوبی دارند.

تصویری از مردمان آنکارا

در سفر به آنکارا بدانید

همیشه در هنگام سفر نکات کارآمد و کوچکی هستند که اگر آن ها را از پیش بدانید در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به شما یاری خواهند رساند؛ اطلاعاتی چون تلفن های ضروری، کد شهر و... که در این بخش مروری بر آن ها داریم:

کد شماره گیری 90
کد شهر 312
آتش نشانی 110
پلیس ترافیک 151
آمبولانس 110
آتش نشانی جنگل 177
امنیت ساحل 158

عبارات کاربردی:

دانستن عبارات کاربردی از جمله چیزهایی است که شما را در برقراری ارتباط با مردم شهر مقصد یاری می دهد. در ادامه با برخی از عبارات پرکاربرد به زبان ترکی آشنا می شویم:

فارسی

تلفظ

ترکی

سلام

SELAM

Selam

خداحافظ

HOSH-CHA-KAL

Hoşçakal

متشکرم

TE-SHE-KOR ED-ER-IM

Teşekkür ederim

لطفا

LUT-FEN

Lütfen

می توانید انگلیسی صحبت کنید؟

INN-GLIZ-JE CON-NUSH-OR MUS-UN-UZ

İngilizce konuşur musunuz

متوجه نمی شوم

SI-ZI ANN-LA-MA-YOR-UM

Sizi anlamıyorum

قیمتش چقدره؟

NAY KAD-AR

Ne kadar?

ببخشید

AFF-ED-DAR-SAN-IZ

Afedersiniz

می توانی کمکم کنی؟

YARR-DIM ED-EBB-ILL-EAR MISS-IN-IZ

Yardım edebilir misiniz?

بله

EV-ET

Evet

خیر

HAI-YER

Hayır

نمی دانم

BILL-ME-YOR-UM

Bilmiyorum

اکی

TAMAM

Tamam

نمایی از شهر آنکارا

Bilal Izaddin

تعطیلات رسمی ترکیه | سال 2020

نکته مهمی که خوب است در هنگام سفرتان به آن توجه داشته باشید، تاریخ تعطیلات رسمی آن شهر است؛ زیرا مطمئنا شهر در زمان های تعطیلات رسمی چهره ی دیگری دارد.

زمستان: 

1 ژانویه (11 دی 1398): سال نوی میلادی

بهار:

23 آپریل (4 فروردین 1399): روز حاکمیت ملی و روز کودک

1 می (12 اردیبهشت): روز کارگر

19 می (30 اردیبهشت): روز بزرگداشت آتاتورک، روز جوانان و ورزش

24 تا 27 می (4 تا 7 خرداد): تعطیلات عید فطر

تابستان:

15 جولای (25 تیر): روز دموکراسی و روز ملی همبستگی

31 جولای تا 3 آگوست (10 تا 13 مرداد): تعطیلات عید قربان

 30 آگوست (9 شهریور): روز پیروزی

پاییز:

29 اکتبر (8 آبان): روز جمهوری

جشنواره بزرگ آنکارا

آب و هوای شهر آنکارا

بهار: یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آنکارا فصل بهار است چرا که در این زمان گاها باران بهاری می بارد و چهره ی شهر را دلنشین تر می کند.

تابستان: تابستان در آنکارا شباهت زیادی به این فصل در تهران دارد با این تفاوت که آلودگی هوا در آن کمتر است. تابستان زمان اوج سفرها به این شهر محسوب می شود؛ بخصوص ماه های ابتدایی آن که آب و هوا برای سفر بسیار مناسب و خوب است.

پاییز: در این فصل دمای هوا کاهش می یابد و به طور میانگین به 17 الی 19 درجه ی سانتیگراد می رسد؛ البته این عدد در سال های گوناگون بنابر شرایط جوی تغییر خواهد کرد. هر چه به اوخر فصل پاییز می رسیم، آنکارا چهره ای زمستانی به خود گرفته و سردتر می شود.

زمستان: زمستان آنکارا همیشه با باران همراه است و حتی گاهی برف می بارد. کمتر کسی زمستان را برای سفر به آنکارا انتخاب می کند زیرا شهر کاملا زمستانی و سرد و همراه با یخبندان است. البته زمستان در این شهر، زیاد طولانی و آزاردهنده نمی شود.

بهترین فصل سفر به آنکارا: آمارها نشان می دهند که میزان حضور توریست ها در تابستان از دیگر زمان ها بیشتر است؛ اما بهار و تابستان هردو زمان خوبی برای سفر به آنکارا هستند و اگر نسیم خنک شما را اذیت نمی کند پیشنهاد می کنیم بهار را برای سفر به این شهر انتخاب کنید.

باران در آنکارا

آب و هوا در آنکارا

فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوگا آنکارا | Ankara Esenboga Airport

فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوگا (یا بوغا) توسط یک شرکت خصوصی به نام تاو مدیریت می شود و در سال 1955 میلادی فعالیت خودش را آغاز کرده است. این فرودگاه تا شهر آنکارا 28 کیلومتر فاصله دارد و به عبارتی دیگر خارج از این شهر محسوب می شود.

این فرودگاه بسیار وسیع است و دو باند پروازِ ساخته شده از بتن کامپوزیت دارد و مساحت کلی آن به 7.5 میلیون متر مربع می رسد. به جرات می توان گفت که این فرودگاه یکی از بهترین فرودگاه های کشور ترکیه است؛ هم از نظر کیفیت و هم خدمات رسانی. اسن بوگا در سال 2009 میلادی عنوان بهترین فرودگاه ترکیه را از آن خود کرد و امروزه پس از فرودگاه آتاتورک و آنتالیا بهترین فرودگاه ترکیه به حساب می آید.

آدرس: ترکیه، آنکارا، بلوار اوزل، منطقه بلیکیزار، فرودگاه بین المللی اسن بوگا.

.Address: Balıkhisar Mh., Özal Bulvarı, Akyurt / Ankara, Turkey

فرودگاه بین المللی اسن بوغا

حمل و نقل عمومی در آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه است و طبیعتا باید حمل و نقل عمومی قوی و کارآمدی داشته باشد زیرا این روزها سیستم خوب و کاربردی وسایل نقلیه ی عمومی در ترکیه، زبانزد خاص و عام شده است. در این قسمت به بررسی وسایل نقلیه ی عمومی در آنکارا می پردازیم. در همین ابتدا بدانید که سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول بهتر از آنکاراست؛ پس توقع وسایلی با کاربری آسان مثل استانبول را نداشته باشید.

1- اتوبوس

در آنکارا دو نوع اتوبوس وجود دارد؛ یکی آن هایی که توسط دولت مدیریت شده و به نام اگو (EGO) شناخته می شوند و دیگری اتوبوس هایی که تحت مدیریت شرکتی خصوصی با نام اوهو (ÖHO) فعالیت می کنند. این اتوبوس ها با توجه به رنگ هایشان از هم تشخیص داده می شوند؛ اگو سفید و آبی و اوهوها آبی یک دست هستند. برای استفاده از این اتوبوس ها باید از ایستگاه های اتوبوس کارت اِگو تهیه کنید و به صورت الکترونیکی پرداخت خود را انجام دهید.

بنابر مسافتی که طی می کنید و تخفیف کارتی که در دست دارید، هزینه ی استفاده از اتوبوس ها بین 1.65 لیر تا 33 لیر (حدود 2 تا 33 هزار تومان) متغیر است؛ البته می توانید از اتوبوس های غیر دولتی با استفاده از پول نقد یا بلیت یک طرفه بهرمند شوید. بلیت یک بار مصرف یا یک طرفه ی این اتوبوس ها 2.75 لیر (حدود 3 هزار تومان) هزینه دارد.

نکته ای که باید در استفاده از اتوبوس ها در آنکارا بدانید این است که هیچ تابلوی راهنما و حتی اعلان صوتی در آن ها وجود ندارد و باید از پیش، مسیر اتوبوس ها و ایستگاه مورد نظرتان را بیابید که این کار هم تنها از طریق وبسایت اگو قابل انجام است.

نوع پرداخت هزینه: کارت الکترونیکی اگو

اتوبوس آنکارا

2- مترو

مترو سریع ترین وسیله ی نقلیه ی موجود در آنکاراست. متروی این شهر در دو خط فعالیت می کند که هر دوی آن ها به دولت ترکیه تعلق دارند. یکی از این دو خط، در مسیر غرب به شرق شهر و دیگری در مسیر شمال به جنوب آن کشیده شده است.

پرداخت هزینه ی مترو هم با کارت مغناطیسی انجام می پذیرد و می توانید از کارت اتوبوس برای مترو هم استفاده نمایید. میزان شارژِ کارت ها اختیاری است؛ اما حداقل کارت شما باید 1.65 لیر (حدود 2 هزار تومان) اعتبار داشته باشد. با عبور از هر ایستگاه مقدار مشخصی هزینه برایتان در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر هزینه ی هر ایستگاه جدا جدا محاسبه می گردد و هر فرد حق دارد بین دو ایستگاه تنها 45 دقیقه توقف داشته باشد؛ در غیر این صورت باید هزینه ی بیشتری بابت ورود به ایستگاه بعدی پرداخت نماید. این کار برای جلوگیری از ازدحام در ایستگاه ها انجام شده است.

کارت مغناطیسی مترو و اتوبوس را می توانید از انواع کیوسک ها یا ایستگاه های مترو تهیه کنید. برای استفاده از مترو جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا همه ی ایستگاه ها تابلوی راهنما دارند و نام هر ایستگاه نیز با صدای بلند به اطلاع مسافران می رسد.

نوع پرداخت هزینه: کارت الکترونیکی مشترک با اتوبوس.

مترو آنکارا

3- قطار

برای رفتن به حومه ی آنکار می توانید از قطار نیز استفاده نمایید. این قطارها دولتی هستند و از مرکز شهر آنکارا به سوی استان سینجان می روند. این خط قطار 37 کیلومتر را طی می کند و 26 ایستگاه دارد.

پرداخت هزینه ی این قطارها به صورت نقدی انجام می شود و بلیت یکطرفه ی آن  1.70 لیر (حدود 2 هزار تومان) و بلیت رفت و برگشت آن 3 لیر (معادل حدودا 3 هزار تومان) هزینه در بردارد.

نوع پرداخت هزینه: نقدی با خرید بلیت در محل

قطار اطراف شهری آنکارا

4- تاکسی

خودروهای زرد رنگ تاکسی در همه جای آنکارا به راحتی پیدا می شوند و در دسترس هستند. کرایه ی تاکسی ها به وسیله ی تاکسی متر محاسبه می شود؛ اما هزینه ی ورود به آن ها 2.20 لیر (حدود 2 هزار تومان) است.توجه داشته باشید که بهتر است مسیر مورد نظرتان را از قبل بدانید زیرا راننده های بسیاری در آنکارا از عدم آشنایی توریست ها استفاده کرده و برای اضافه کردن مسیر و هزینه، آن ها را از راه های طولانی به مقصد می رسانند.

راننده های تاکسی باید به ازای هر کیلومتر 1.90 لیر (حدود 2 هزار تومان) دریافت نمایند و این هزینه در شب یا روز هم تغییر نمی کند؛ اما عموما کرایه ها رو به بالا رُند می شوند.

برخی از راننده ها سعی می کنند قیمتی خاص را برای یک مسیر به مسافر القا کنند که این کار غیر قانونی است و آن ها باید حتما از تاکسی متر استفاده نمایند. همه ی راننده های آنکارا تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی دارند و می توانید مقصودتان را به آن ها برسانید؛ پس گول تظاهر به نداستن آن ها را هم نخورید.

عموما تاکسی هایی که میان راه شما را سوار می کنند منصف تر هستند و تاکسی های قانونی باید حتما یک حرف بزرگ T روی بدنه ی خودرو داشته باشند. پیشنهاد می کنیم مسیر انتخابی خود را روی کاغذ نوشته و آن را به راننده بدهید و اگر با مسیر شما مخالفت کرد سخن او را نپذیرید؛ مگر آن که کاملا عاقلانه به نظر برسد. در ضمن در پرداخت هزینه، کمی چانه بزنید و اجازه ندهید هزینه ای بیش از آن مقداری که حق راننده است، از شما گرفته شود.

نوع پرداخت هزینه: نقدی با واحد پول لیر، دلار یا یورو.

تاکسی

فرهنگ غذایی ترکیه

ویژگی های فرهنگی امپراطوری عثمانی تاثیر شگرفی در غذاهای ترکیه گذاشته است و این مسئله در کنار قدرت صنعت گردشگری این کشور، باعث شده تا نام غذاهای ترکیه به عنوان یکی از برجسته ترین و اشتها آورترین غذاهای جهان مطرح شوند. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه ی غذاها در آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان به وجود آمده و ساختاری چند فرهنگی دارد.

به دلیل استفاده ی زیاد از سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون، غذاهای این کشور از غذاهای غنی جهان نیز به حساب می آیند. مواد پر کاربرد در آشپزی ترکیه گوشت، سبزیجات و حبوبات هستند و به دلیل استفاده از غذاهای آبکی و خورش، مصرف نان نیز در این کشور بالا است.

صبحانه، بخش مهمی از وعده های غذایی ترک هاست و موادی سالم، مغذی و خوشمزه را شامل می شود که در نقاط مختلف به شکل های متفاوتی سرو می گردند. سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار و فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می شوند. نان های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه ای هم از اجزای اصلی این وعده ی غذایی به شمار می روند. در روز های یکشنبه صبحانه مفصل تر تهیه می گردد و بهانه ای برای دورهمی های اجتماعی ایجاد می کند.

مرغ شکم پر غذای محبوب ترکیه

تاریخچه شهر آنکارا

شهر آنکارا سرنوشت پر فراز و نشیبی داشته و بارها و بارها توسط سلسله های گوناگون فتح شده است. از مهم ترین مردمان و سلسله هایی که نقش پر رنگی در تاریخ آنکارا داشته اند، می توان به ایرانیان، رومیان، سلجوقیان، عثمانیان و فریگیه ای ها اشاره نمود. با این که سال ها از حکومت این افراد بر آنکارا می گذرد؛ اما هنوز هم آثار زیادی از آن ها در موزه های این دیار و دیگر شهرهای ترکیه به چشم می خورد.

 آنکارا یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است و به همین خاطر شرح تاریخ آن در مجالی به این کوتاهی نمی گنجد؛ اما تلاش می کنیم به صورت خلاصه نکات مهم تاریخی این شهر را بیان کنیم.

اهمیت شهر آنکارا به زمان هیتی ها بازمی گردد. آن ها سلسله ای بودند که در هزاره ی دوم پیش از میلاد در قسمت های آسیای میانه و صغیر و بخصوص سوریه حکمرانی می کردند. پس از آن ها به ترتیب فریگیه ای ها و بعد از آن لیدی ها، ایرانی ها، یونانی ها، گالات ها، رومی ها، بیزانس ها و ترک ها صاحب این شهر شدند. در ابتدا سلجوقیان و سپس عثمانیان صاحب آنکارا شدند تا نهایتا جمهوری ترکیه تشکیل و آنکارا به عنوان یکی از شهرهای بزرگ آن مشغول به فعالیت شد.

به طور کلی تاریخ آنکارا را می توان به این بخش های اساسی تقسیم کرد:

باستان

سلتیک

رومی

بیزانتی

حاکمان ترک

جمهوری ترکیه

قلعه آنکارا یکی از مهم ترین بناهای تاریخی شهر

سخن آخر

متاسفانه هم‌میهنان ایرانی کمتر به آنکارا به عنوان شهری گردشگری می نگرند؛ اما در این شهر هم جاذبه های دیدنی، هتل و رستوران های متعددی برای خدمت رسانی به گردشگران وجود دارد. مطمئنا این شهر از لحاظ جاذبه های گردشگری اصلا قابل مقایسه با استانبول نیست؛ اما توصیه می کنیم اگر به آنکارا می روید از دیدنی های شهر نیز استفاده کنید. کارناوال در آینده بیشتر به زیبایی ها و مناطق دیدنی این شهر خواهد پرداخت.

منتظر نظرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

درورد مطالب عالی بود 👍 پیشنهاد لطفا معرفی مکانهای اداری سفارتخانه ها و کلنیک ها هم با مترو واتوبوس بنویسید متشکرم

انتشار:02 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.