karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، طبق روال ماه های گذشته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال جاری نیز با ارایه مجوزهای روادید مطبوعاتی برای خبرنگاران و عوامل خبری غیر مقیم رسانه های خارجی، در مجموع برای 45 خبرنگار و عوامل خبری وابسته به 24 رسانه خارجی از 11 کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر کرد.

بیشترین کشور درخواست کننده

بر این اساس فرانسه با 6 نفر و 66 روز، آلمان با 5 نفر و 24 روز، آمریکا با 7 نفر و 21 روز، هلند با 10 نفر و 33 روز، ژاپن با 4 نفر و 47 روز و ایتالیا یک نفر و 7 روز به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین درخواست و روز حضور در جمهوری اسلامی ایران را داشته و روادید برای آنها صادر شده است.

کشورهای روسیه، نروژ، عراق، اتریش، ترکیه نیز از دیگر کشورهایی هستند  که به ترتیب در رتبه های بعدی درخواست و روزهای حضور در ایران قرار دارند.

کدام رسانه ها؟

نمایندگانی از رادیو و تلویزیون مانند تلویزیون ال سی پی، روزنامه ها و نشریاتی مانند روزنامه یو اس ای تودی آمریکا، خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری ای ای اف فرانسه، مجلات خبری از جمله اکسپرس فرانسه به ترتیب بیشترین درخواست حضور را داشته اند.

اداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ماه های گذشته نیز مجوزهای تردد موقت برای اصحاب رسانه های خارجی صادر کرده بود. بر اساس آمارها در سال 1396 در مجموع 1056 نفر از نمایندگان و عوامل رسانه های خارجی برای تردد و فعالیت های رسانه ای از اداره کل خبرگزاری ها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روادید مطبوعاتی دریافت کردند.

بطور کلی و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم یک رشد صعودی در روند حضور و تردد عوامل خبری رسانه های خارجی به جمهوری اسلامی ایران مشاهده شده و این روند همچنان در حال افزایش است.

حضور برای پوشش خبری و تصویری مناسبت ها و برنامه های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران، از جمله حوزه فعالیت گروه ها و تیم های خبری و رسانه ای حاضر در کشورمان بوده است. 

درحال حاضر حدود 150 رسانه بین المللی دفتر نمایندگی فعال در ایران دارند و رسانه های دیگری که فاقد دفتر در ایران هستند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت مدت دار دریافت می‌کنند. این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، رسیدگی می شود. این رسانه ها در برخی موارد بنا به دلایلی پاسخ منفی یا مشروط دریافت می کنند و در مواردی نیز با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت صورت می گیرد.

خبرنگاران خارجی در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.