karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، نشریه سفری "لاتیتودزلایف" در ایتالیا نوشت:

ایران امن ترین و میهمان نوازترین کشور خاورمیانه و دارای ثروت های فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است که توان جذب و افسون کردن هر مسافری را با فرهنگ خود دارد.

این نشریه در روز گذشته (جمعه) گزارشی مصور از گردشگری در ایران به چاپ رسانده که با بیتی از اشعار حافظ آغاز شده است. در این گزارش با اشاره به اینکه اکنون بهترین فصل برای سفر به ایران می باشد، آمده است:

در ایران از کتاب غزلیات حافظ بزرگترین شاعر ایرانی در قرن 13م میلادی، برای فال گرفتن استفاده می شود و برخی معتقدند که در آن پیشنهادهایی برای حل مشکلات روزمره وجود دارد. در کنار مقبره او در شیراز افرادی هستند که در ازای دریافت مقدار کمی پول فال حافظ می گیرند. اما رسوم و ارتباط با گذشته در ایران همگام با مدرنیزه شدن به پیش می روند. 

لاتیتودزلایف در بخش هایی دیگر از گزارش خود ایران را اینگونه توصیف کرد:

گذشته و حال با یکدیگر در کشوری ادغام می شوند که در آن تمام آنچه برای جذب و فریفتن چشمان، ذهن و فانتزی خلق شده است وجود دارد. ایران باستان از زمان مارکو پولو که 700 سال پیش از آن گذشت، همواره جذابیت زیادی برای مسافران داشته و امروز نیز با معماری های نفیس مساجد و امارتهای خود که نشات گرفته از تاریخ هزاران ساله و غنای فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصر به فردش است، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. 

از نظر این نشریه گنبدهای آبی رنگ و سازه ها و شواهد تاریخی فرهنگی، که در ایران از تهران پرهرج و مرج و شلوغ تا اصفهان و یزد و شیراز که گهواره تمدن این کشور است وجود دارد، به چشمان مسافران از جنبه های فراموش نشدنی و بسیار ارزشمند سفر به ایران است. 

در جای دیگر از این گزارش آمده است:

سفر به ایران با شهر تهران آغاز می شود، پایتختی با 14 میلیون جمعیت و ترافیک های سنگین که توسعه شهری آن به ستاره ها رسیده است و معرف نبض ایران است. 

لاتیتودزلایف به تعدد موزه ها در ایران اشاره کرده و نوشته است:

بازدید از همه موزه ها و شهرها ممکن نیست زیرا بسیار زیاد هستند. اما نباید بازدید از کاخ گلستان را، که معروف به تخت طاووس است، از دست داد که در آغاز قرن 19 توسط آقا محمد خان قاجار ساخته شد. همچنین موزه جواهرات که منحصر به فرد است.

این نشریه به تک تک شهرهای و مکان های معروف باستانی ایران چون یزد، شیراز، اصفهان و تخت جمشید و پاسارگاد پرداخته و سفر به ایران را تجربه ای بسیار زیبا و بیاد ماندنی وصف کرده است.

ورود به صفحه اختصاصی ایران از نگاه گردشگران خارجی

تخت جمشید

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.