karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 خرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا، پویا محمودیان -معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی- گفت:

با پیگیری‌ها و حمایت مادی و معنوی این معاونت، برای اولین بار 10 هنرمند شاخص ایران در نمایشگاه «فاین کرفت» (Fine Craft) فرانسه در شهر پاریس حضور یافتند.

وی با اعلام این خبر افزود:

این نخستین بار است که هنرمندان صنایع‌دستی ایران در نمایشگاه مهم و جهانی فاین کرفت شرکت می‌کنند و این موضوع در شرایط حال حاضر کشور و اعمال تحریم‌های ناعادلانه به ایران، بسیار حائز اهمیت است.

معاون صنایع‌دستی در ادامه توضیح داد:

از زمانی که موضوع حضور صنایع‌دستی ایران در این نمایشگاه مطرح شد، جلسات متعددی بین معاونت صنایع‌دستی، هماهنگ‌کننده نمایشگاه و انجمن سفال و سرامیک برای انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی‌های حضوری قوی و منسجم برگزار شد.

او خاطرنشان کرد:

ما تلاش کردیم در این نمایشگاه که فضای رایگان در اختیار داشتیم، قدرت و زیبایی بی‌نظیر صنایع‌دستی ایران را به جهانیان نشان دهیم، و به همین منظور جلساتی با سفیر ایران در فرانسه به‌منظور تشریح اهمیت حضور هنرمندان ایرانی در این رویداد هنری نیز برگزار شد.

وی گفت:

بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده، مقرر شده بود آثار ایرانی به دلیل نفیس و فاخر بودن، با وزن تقریبی 430 کیلوگرم، با استفاده از ایرلاین داخلی ماهان به شهر پاریس ارسال شود، اما به دلیل اعمال تحریم‌ها این امکان از دست رفت، معاونت صنایع‌دستی به‌دلیل اهمیت موضوع و بنا بر احساس وظیفه، با یکی از ایرلاین‌های کشور قطر وارد مذاکره شد.

معاون صنایع‌دستی بیان کرد:

درنهایت پس از انجام مذاکرات و حصول نتیجه لازم، این معاونت هزینه ارسال آثار هنرمندان ایرانی را تقبل کرد، ترخیص آثار را رایزن فرهنگی ایران در پاریس بر عهده گرفت و خوشبختانه صنایع‌دستی فاخر ایرانی به‌سلامت راهی نمایشگاه شدند.

محمودیان اظهار داشت:

در این نمایشگاه که روز 1 خرداد با حضور سفیر ایران در فرانسه و رایزن فرهنگی ایران در پاریس افتتاح شد، گوشه‌ای از اصالت، زیبایی و قدرت صنایع‌دستی ایران به نمایش درآمده است، بر اساس گزارش‌ها آثار ایرانی در این نمایشگاه با استقبال بسیار زیادی همراه بوده است و برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی و هنری نیز از حضور هنرمندان و آثار ایرانی استقبال کرده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ادامه داد:

هماهنگی‌های لازم برای حضور 10 هنرمند ایرانی در این نمایشگاه نیز بر عهده معاونت صنایع‌دستی بود، تسهیل و تسریع اخذ ویزا برای این هنرمندان پس از رایزنی‌های متعدد معاونت صنایع‌دستی با مسئولان مربوطه انجام شد.

وی اضافه کرد:

مهدی شیراحمدی، نیما نصیری، محمد بهابادی، محمدرضا خلجی، نفیسه خلج، کوروش آریش، بهزاد اژدری، محمدعلی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد، 10 هنرمندی هستند که در رشته‌های سفال و سرامیک، فلز، میناکاری و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

محمودیان گفت:

بسیاری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، آثار ایرانی را به‌دلیل اصالت و خلاقیت موردتوجه ویژه قرار داده‌اند، نمایشگاه فاین کرفت در خیابان شانزلیزه شهر پاریس و در محل برگزاری بسیاری از نمایشگاه‌های معتبر، برپا شده است.

معاون صنایع دستی همچنین از همکاری ها و حمایت های دکتر قاسمی -سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه- برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه و حضور در مراسم افتتاحیه قدردانی کرد. وی با تقدیر از زحمات و همکاری های دکتر کامیاب -رایزن فرهنگی کشورمان در فرانسه-، دکتر پاکدامن -مدیرکل دیپلماسی وزارت خارجه- و دکتر کیانی -مدیرکل فرهنگی وزارت فرهنگ و ارتباطات- برای همکاری در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن نمایشگاه فاین کرفت، ادامه داد:

بدون تردید اگر همکاری نامبردگان نبود نمی توانستیم این  نمایشگاه را با این ابعاد در فرانسه برگزار کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ادامه این همکاری ها در آینده ای نزدیک نیز بتوانیم با حضور قدرتمند صنایع دستی ایران به عنوان سفیر فرهنگی کشورمان در نمایشگاه هایی از  این دست حضور پیدا کنیم.

نمایشگاه فاین کرفت فرانسه

نمایشگاه فاین کرفت فرانسه

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.