karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 مهر 1402

به روز رسانی

29 مهر 1402

به نقل از خبرگزاری فارس

مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی امروز در آیین ثبت جهانی روستای کندوان، به عنوان روستای شگفت‌انگیز توسط سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: در دنیا خبرهای بدی در حال انتشار است و در واقع حال همه انسانیت خراب است ولی این خبر خوشحال کننده برای همه ماست که کندوان به عنوان روستای برگزیده انتخاب شد.

وی با توضیح درخصوص روند اجرایی پرونده کندوان، گفت: دهکده‌های گردشگری دهکده‌هایی هستند که قصه پایداری دارند و باید با محیط زیست و فرهنگ بومی انطباق داشته باشند. 

 مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: جامعه محلی نقش اصلی در توسعه گردشگری داشته و خواهد داشت؛ به عبارتی  زیبایی روستا همین است که با حضور در این روستا و الآن می‌بینید.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری اولویت حکمرانان محلی است، افزود: در این روستا زنجیره ارزش گردشگری از صنایع دستی و هتل داری کامل ایجاد شده است و از طریق وبسایت‌های جهانی معرفی شده است. 

فاطمی گفت: ایمنی و امنیت مناسب در روستا وجود دارد؛ این پرونده از یک سال پیش ارسال شده است به طوریکه ابتدا با بررسی و شناسایی روستاهای هدف ۵۰۰ روستا را انتخاب کردیم و با ارزیابی انجام گرفته تعداد آنها را به ۶۰ روستا و در نهایت به ۳۰ روستای گردشگری رساندیم  و پرونده را تشکیل داده و ارسال کردیم و هشت روستای ایران در این اجلاسیه نامزد شدند. 

وی یادآور شد: رایزنی‌های گسترده برای این پرونده شکل گرفت تا این اتفاق مبارک رقم بخورد؛ کندوان اولین روستایی ایران است که به عنوان روستای گردشگری جهان رسید. 

او با اشاره به اینکه رایزنی‌های گسترده‌ای شکل گرفت تا این اتفاق مبارک رقم بخورد، افزود: کندوان اولین روستای ایرانی است که در فهرست دهکده‌های جهانی قرار گرفت و امروز جهان به اعتبار این روستا ایستاد و هم‌زمان در ۱۲۰ کشور جهان معرفی شد.

فاطمی به اهمیت همکاری مدیران محلی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و میراث‌فرهنگی برای معرفی هرچه بهتر کندوان به‌عنوان روستای نمونه به دنیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک جامعه محلی که نقش اصلی را در توسعه گردشگری دارد این مهم اتفاق بیفتد.

پیرامون برگزاری بیست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان، روستای کندوان آذربایجان شرقی به عنوان برترین روستای گردشگری جهان به ثبت رسید.

کندوان، نخستین روستای جهانی ایران شد

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خوب بود برای من واقعآ جزاب بود کاش از نزدیک می دیدم و لذت می بردم

انتشار:23 آبان 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.