karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از هرجا و هر جاذبه ی گردشگری که بگوییم طبیعت و مناطق بکر و سرسبز، جویبار و آبشارها حس و حال دیگری دارند. تنفس در هوایی پاک و گذراندن اوقاتی چند در دامان طبیعت به راحتی همه ی مشکلات و سختی ها را از ذهن های درگیرمان پاک می کند. پیشنهاد می کنیم هر از چندگاهی را به خود اختصاص دهید و کوله بارتان را بسته به تماشای زیبایی های خدادادی بنشینید.
کارناوال هم امروز خود را به طبیعت خواهد سپرد و به جستجوی جرعه ای آرامش خواهد رفت. مقصد ما بازدید از آبشاری فوق العاده زیبا به نام هوانگ سی (Kuang Si) در کشور لائوس است؛ جایی که زیبایی هایش تمامی ندارند و حتما در سفرهای آینده بیشتر و بیشتر شما را با این سرزمین شگفتی ها آشنا خواهیم کرد. آبشار مد نظر ما از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نزد توریست های جمهوری لائوس است و طبیعت دوستانی که به آسیای شرقی سفر می کنند اغلب این آبشار را دیده اند. با ما هم گام شوید تا بیشتر با این سقوط دیدنی آشنا شویم.

آبشار هوانگ سی

Surakit Sawangchit

چرا بازدید از آبشار هوانگ سی؟


- از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور لائوس است.
- نامش در فهرست یونسکو به چشم می خورد.
- با بازدید از این آبشار می توانید تنی به آب بزنید و از زیبایی های منطقه لذت ببرید.

در کنار بازدید از یک آبشار دیدنی و در مسیر رسیدن به آبشار، می توانید از منطقه ای دیدن کنید که خرس های وحشی در آن آزادانه حرکت می کنند.

آبشار هوانگ سی

Youngsu PARK

آبشار هوانگ سی

Nishant Sah

در مسیر رسیدن به آبشار هوانگ سی...

برای رسیدن به آبشار هوانگ سی راه ها و وسایل نقلیه ی متنوعی وجود دارد که در ادامه و در بخش دسترسی به طور کامل به آن ها خواهیم پرداخت اما با همه ی تفاصیل و راه های متنوع، نهایتا باید از مسیری سرسبز و تماشایی عبور کنید؛ جاده هایی مشرف بر مزارع برنج و روستاهایی که هنوز هم اهالی آن ها با لباس های رنگارنگ محلی خود در آن ها پرسه می زنند...
می توانید چند دقیقه ای وسیله نقلیه ی خود را از حرکت نگهدارید و از محلیان صنایع دستی خوش رنگ و لعابی بخرید یا از مناظر ناب اطراف عکاسی کنید. زنان و دختران روستاهای منطقه ی لوانگ پرابانگ اغلب از نظر نیروی بدنی قوی هستند زیرا همه ی طول روز را به کارهایی از قبیل کشاورزی و ساخت صنایع دستی مشغول هستند و اگر از آن ها بخواهید حاضرند قاب تصاویر شما را زیباتر کنند.
جالب اینجاست که هرچه مسیر را به سوی آبشار هوانگ سی طی می کنید، هوا خنک و خنک تر می شود و گویی این آبشار کولری طبیعی برای منطقه است. همسفر ما بمانید تا بیشتر با هوانگ سی آشنا شویم.

آبشار هوانگ سی

معرفی آبشار هوانگ سی | Kuang Si Falls

جمهوری دموکراتیک خلق لائوس مقصد امروز ما، کشوری محصور در خشکی است که به هیچ کدام از آب های آزاد راه ندارد اما دارای طبیعتی بسیار زیباست. در یکی از شهرهای شمالی این سرزمین که  لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) نام دارد، آبشاری حیرت انگیز و خیره کننده در جریان است که به دیدار آن آمده ایم.
آبشار دیدنی هوانگ سی سه لایه یا طبقه دارد و حدودا در 29 کیلومتر جریان یافته و در بالاترین نقطه 60 متر ارتفاع دارد. در قسمت انتهایی هر یک از طبقات آبشار، حوضچه ی نسبتا بزرگی برای تفریح و سرگرمی بازدید کنندگان به وجود آمده است. جنس سنگ های تشکیل دهنده هوانگ سی سگ تراورتن یا همان سنگ های رسوبی و آهکی هستند که به مرور توسط آب شسته و نرم شده اند و چهره ی بهتری به آبشار بخشیده اند. سنگ های آبشار سفید رنگ هستند و آب زمردینی که روی آن ها جریان دارد تصوصری رویایی را به نمایش گذاشته است.
مهم و جذاب ترین ویژگی این آبشار رنگ فیروزی ای و درخشان آب های آن است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند، با آمدن به سوی این سقوط زیبا می توانید تصاویر منحصر به فردی را تهیه کرده و اوقات خوبی را در کنار دوستانتان سپری کنید. برای رسیدن به این آبشار فوق العاده باید کمی هم در میان فضای سبز اطرافش پیاده روی کرده و از روی پل های چوبی گذر نمایید که زیبایی مسیر نیز شما را برای دیدن آبشار مشتاق تر خواهد کرد.
این آبشار از نزدیک غول پیکر و بسیار بزرگ است و با صدای آرامش بخش و رمانتیکش از تماشاگران استقبال می کند. همچنان همراهمان بمانید تا بیشتر با این مکان زیبا و جنگل های سرسبز اطرافش آشنا شویم.

آبشار هوانگ سی

David Pinzer

آبشار هوانگ سی

SaraJeruss

آبشار زیبای هوانگ سی را در ویدئو تماشا کنید

تفریحات موجود در اطراف آبشار هوانگ سی

مطمئنا مهم ترین تفریحی که هر کسی را به سوی بازدید از آبشار ها می کشاند لذت بردن از زیبایی ها و چهره ی پاک و درخشان آن هاست اما در این بخش فعالیت ها و تفریحات دیگری که توریست ها در اطراف آبشار هوانگ سی انجام می دهند را با هم مرور می کنیم:
* شنا: همانطور که در ابتدای کلام اشاره کردیم این آبشار سه استخر یا حوضه دارد که جان می دهد برای شنا و آب تنی. کسانی که به دیدار این مکان می آیند حتما در این استخرها شنا می کنند تا آب های زلال هوانگ سی را با پوست و گوشتشان لمس کنند و از آن لذت ببرند.
*عکاسی: برخلاف بیشتر جاذبه های توریستی در این مکان کمتر کسی را می بینیم که گوشی و دوربین به دست در حال تصویر برداری از این پدیده ی طبیعی باشد و دلیل آن هم زیبایی های بیش از حد و آرامش محیط است که گردشگران را از دغدغه های این چنینی دور می کند. اما اینجا از بهترین مکان ها برای عکاسی در لائوس است.
*پیاده روی: برای رسیدن به آبشار باید کمی پیاده روی کنید. این کار برای کسانی که در زمینه ی کوهنوردی و صخره نوردی خُبره هستند با بهترین شکل و سهولت فراوان انجام می شود اما افراد عادی که از پیاده روی این ناحیه بی خبرند و لباس و وسایل مناسب همراه ندارند با کمی دشواری رو به رو می شوند. در هر صورت پیاده روی در میان طبیعت زیبای هوانگ سی از بهترین تفریحات این مکان می باشد.
*توک توک سواری: توک توک نوعی موتور سه چرخ است که برای رسیدن به آبشار هوانگ سی از آن استفاده می شود و به عبارتی جهت تفریح از آن استفاده نمی کنند اما چون بسیار مورد توجه و استقبال توریست ها قرار می گیرد و برای آن ها جذابیت دارد سوار شدن بر این توک توک ها در قسمت تفریحات آبشار ذکر نمودیم. این وسیله ی نقلیه در اغلب کشورهای آسیای شرقی استفاده می شود.
*گشت و گذار در جنگل و برپایی پیک نیک: محیط اطراف این آبشار بسیار زیباست و می تواند مقصد خوبی برای دوست داران جنگل و جنگل نوردی باشد. همچنین نیمکت هایی در اطراف آبشار تعبیه شده است تا به راحتی بتوانید یک پیک نیک دلچسب را تجربه کنید. خوب است بدانید یکی از مقاصد پرطرفدار برای برپایی پیک نیک در این منطقه، آبشار هوانگ سی است.

*قایق سواری: آب های فیروزه ای رنگ این آبشار فرصت خوبی را برای قایق رانی نیز ایجاد کرده اند و اگر به قایق سواری علاقمند هستید می توانید قایق هایی که به صورت سنتی و با چوب درختان بامبو ساخته شده اند را اجاره کرده و در حوضچه های این آبشار قایق رانی کنید.

+ از ساعت 8 صبح تا 1 ظهر می توانید در استخر قایق سواری و شنا کنید و اجاره ی هر قایق تنها 2 ساعت امکان پذیر است.

*بازدید از باغ پروانه: در مسیر رسیدن به آبشار هوانگ سی و در  25 کیلومتری شهرستان لوآنگ پرابانگ مرکزی وجود دارد که پروانه های گوناگون را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند. برای بازدید از این باغ نیازی به تهیه ی بلیت مجزا ندارید و می توانید با همان بیلت بازدید از آبشار، از باغ پروانه هم دیدن کنید.

+ اگر اهل ماجراجویی هستید و ترجیح می دهید بدون تور از این آبشار دیدن کنید و در عین حال هم از همه ی زیبایی های این پدیده و مناظر و دیدنی های اطرافش هم لذت ببرید می توانید کتاب راهنما به ارزش 5 دلار (معادل 20 هزار تومان) را از محلیان تهیه نمایید.

آبشار هوانگ سی لائوس

تماشای خرس ها | تفریحی منحصر به فرد

در نزدیکی و در مسیر این آبشار محوطه ی حفاظت شده ای وجود دارد که در آن از خرس های سیاه رنگی که بومی این ناحیه بوده اند حفاظت و نگهداری می شوند و بازدیدکنندگان اجازه ی تماشای آن ها را دارند. در این مرکز خرس ها به شادی و در امنیت کامل زندگی می کنند.

این مرکز توسط یک موسسه ی خیریه ساخته شده که در سراسر آسیا از خرس ها حمایت می کند، البته شما هم اگر قصد حمایت این سازمان و خرس هایش را دارید می توانید تیشرت ها یا لوازم جانبی که در اطراف این مرکز به فروش می روند را خریداری نمایید تا در آینده خرس های بیشتری تحت حمایت این موسسه قرار بگیرند.

مرکز تماشای خرس ها درست در مسیر رسیدن به آبشار هوانگ سی قرار دارد و تنها کافی است در جنگل تات (Tat Kuang) اتومبیل یا توک توکتان را پارک کرده و وارد مرکز نجات و حمایت از خرس های تات (Si Bear Rescue Centre) شوید، لازم به ذکر است که برای تماشای این موجودات زیبا در این مکان لازم به پرداخت هیچگونه هزینه ای نیست و بازدید از آن ها رایگان است.

جالب است بدانید که خرس هایی که در این مرکز نگهداری می شوند خرس سیاه آفریقایی هستند که در حال انقراض می باشند و نیاز شدیدی به حمایت دارند. در حال حاضر 23 خرس در این مکان نگهداری می شوند که تعداد کمی می باشد. متاسفانه یکی از مهم ترین علل انقراض این گونه ی جانوری شکار بی رویه ی آن هاست. چینی ها از صَفرای این حیوانات در طب سنتی (درمان سرطان و ساخت وسایل حمام و شستشو) استفاده می کنند که همین موضوع از شمار آن ها کاسته است.

خرس های آبشار هوانگ سی

آبشار هوانگ سی

آبشار هوانگ سی

امکانات رفاهی برای گردشگران

اغلب طبیعت دوستانی که لائوس را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند حتما از آبشار هوانگ سی نیز دیدن می نمایند به همین خاطر امکاناتی برای گردشگران هم در اطراف این آبشار غول پیکر مهیا شده است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مسیر پیاده روی
  • نیمکت برای نشستن در مسیر
  • محل مناسب برای پیک نیک در کنار خانواده و کودکان
  • قایق برای اجاره
  • پل های چوبی برای سهولت پیاده روی در طی مسیر و تماشای آبشار زیبای هوانگ سی
  • کانکس های بین راهی برای فروش مواد غذایی
  • مسیر مناسب برای پیاده روی گردشگران تا فراز آبشار
  • اتاق های کوچک برای تعویض لباس شنا

آبشار هوانگ سی لائوس

حرف و حدیث درباره آبشار هوانگ سی

بسیاری از ساکنان کشور لائوس فقیر هستند و از طریق کشاورزی و رانندگی توک توک گذارن زندگی می کنند بنابراین وجود آبشار عظیمی چون هوانگ سی کشورشان برای آن ها مهم و حائز اهمیت است زیرا هم به کشاورزی آن ها رونق می بخشد و هم باعث جذب توریست می شود. به مرور اعتقاداتی در میان آن ها در رابطه با آبشار هوانگ سی به وجود آمده مثلا بومیان ساکن در شهر لوانگ پرابانگ اعتقاد دارند که هوانگ سی نماد برکت و رحمت است یا افسانه ای در میان آن ها وجود دارد که بر اساس آن در زمان هایی دور یک انسان عاقل و دانشمند به حفاری در همین محلی که هم اکنون  آبشار در آن وجود دارد پرداخت. در طی این حفاری گوزنی تنومند و طلایی رنگ از دل زمین بیرون آمد و در اثر این اتفاق آبشار هوانگ سی پدید آمد. در زبان محلی هوانگ هم به معنای گوزن می باشد.
اما آنچه امروزه از هوانگ سی موجود است سقوط دوست داشتنی آب های نیلگون، سبز و فیروزه ای بر روی سنگ های سفید رنگ و زیباست که آن قدر غرق در تماشایش خواهید شد که سر و صدای سیل عظیمی از آب برای شما آزار دهنده نخواهد بود. در آخر این که باید بدانید برای مردمان محلی قسمت هایی از حوضچه های این آبشار مقدس است بنابراین در هنگام سفر به عقاید آن ها احترام بگذارید.

ابشار هوانگ سی

ملزومات سفر

لوازم مهم و ضروری برای سفر به سوی آبشار هوانگ سی بنابر این که زمان سفرتان هوا بارانی باشد یا آفتابی کمی متفاوت و به شرح زیر است:
- فصل بارانی (اواخر زمستان تا اواخر بهار):
کفش مناسب و ضد آب
لباس بادگیر
یک دست لباس اضافه
چتر
- فصل آفتابی:
عینک آفتابی
کلاه
دمپایی
لباس مخصوص شنا

ملزومات سفر

کجا بمونیم؟ 

در شهر لوانگ پرابانگ انواع و اقسام هتل ها وجود دارد که می توانند اقامتی لوکس یا ساده را برای شما به ارمغان آورند برخی از هتل های محبوب این شهر از این قبیل هستند:
- هتل مای دیریم بوتیک (My Dream Boutique Resort): حدود قیمت اقامت در این هتل برای یک شب 69 دلار (معادل 276 هزار تومان) می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره ی این هتل می توانید روی لینک مقابل کلیک کنید: لینک
- هتل لاسن بوتیک (
Le Sen Boutique Hotel:) هزینه ی یک شب اقامت حدودا 70 دلار (معادل 280 هزار تومان) برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک مقابل کلیک نمایید: لینک
+ اگر اهل ماجراجویی هستید باید بدانید که در اطراف آبشار هوانگ سی امکان برپا کردن چادر و کمپ نیز وجود دارد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد کمپ در این ناحیه را دارید حتما از این لینک ها دیدن نمایید:
انواع کمپینگ در طبیعت
راهکارهایی برای خواب بهتر در طبیعت
راهکارهایی برای کمپینگ و اقامت خوب در چادرهای مسافرتی

هتل مای دیریم بوتیک 

هتل لائوس

هتل لاسن بوتیک 

هتل لاسن بوتیک

چی بخوریم؟

پیشنهاد می کنیم به همراه خود کمی خوراکی سبک داشته باشید تا در حین طی کردن مسیر و یا پیاده روی گرسنه نمانید اما اگر هم غذایی همراه نداشتید می توانید از رستوران های محلی بین راهی خوراکی تهیه نمایید که اغلب غذاهایی محلی با برنج ارائه می دهند.

آبشار هوانگ سی

بهترین فصل سفر به آبشار هوانگ سی

بازدید از این آبشار در هیچ یک از فصول سال با مشکلی رو به رو نیست و می توانید بنابر سلایقتان هر فصلی را برای سفر انتخاب نمایید:
بهار: باران فراوانی در این فصل در اطراف آبشار می بارد و باید مجهز به دیدار آبشار بروید.
تابستان: اغلب ساعات روز آفتاب درخشان در آسمان آبی این آبشار دیده می شود اما آفتاب سوزان و آزار دهنده نیست بلکه با نسیم خنکی همراه است.
پاییز: در اواخر فصل پاییز این آبشار پر می شود با درختانی با برگ های قرمز و نارنجی که زیبایی این ناحیه را دو چندان می کند اما باید توجه داشته باشید که در این فصل هوا تقریبا سرد است و بادهای یردی می وزد.
زمستان: در فصل زمستان اطراف آبشار هوانگ سی برف نمی بارد اما قسمت هایی از آبشار یخ می بندد.

+بهترین زمان برای بازدید از این آبشار ساعت 11 صبح می باشد.
گفتنی است که از ماه مارس تا می (فروردین تا اردیبهشت) آب آبشار کم و در ماه های ژوئن تا اکتبر (تیر تا آبان) آبشار پر آب است.

آبشار هوانگ سی

دسترسی و هزینه

در این بخش به چگونگی رسیدن به آبشار هوانگ سی خواهیم پرداخت. این آبشار دقیقا در 29 کیلومتری جنوب شهر لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) قرار گرفته است.
اغلب به وسیله ی مینی بوس و توک توک به دیدار آبشار هوانگ سی می روند. اگر توک توک را انتخاب کنید حدودا 45 دقیقه طول می کشد تا به آبشار برسید و هزینه ی آن بسته به انصاف راننده از 5 تا 20 دلار (20 تا 80 هزار تومان) متغییر می باشد.
اگر قصد بازدید از این آبشار را به وسیله ی تورهای گردشگری دارید، آن ها بازدیدکنندگان را توسط ون و مینی بوس به دیدار آبشار می برند و هزینه های متفاوتی هم دریافت می کنند. از یاد نبرید که گزینه ی تاکسی و آژانس گرفتن هم همیشه برای شما وجود خواهد داشت.

یک راه غیر معمول هم برای رسیدن به آبشار هوانگ سی وجود دارد که برای عاشقان قایق سواری مناسب است برای استفاده از این راه باید در میان رودخانه مکونگ (Mekong River) به قایق سواری بپردازید و در مسیر رود آن قدر پارو بزنید تا آبشار هوآنگ سی پیش روی شما پدیدار شود.
ساعات ورود:

8 صبح تا 5:30 عصر

هزینه بازید:

2.25 دلار (حدودا 9 هزار تومان) | بلیتی که شما برای بازدید از آبشار هوانگ سی تهیه می کنید شامل بازدید از باغ پروانه و مرکز حفاظت شده ی خرس ها هم می شود.

هزینه توک توک:

از 200000 لائو کیپ به بالا (حدود 75 هزار تومان به بالا)

آدرس: آسیا، لائوس، آبشار هوانگ سی.

.Address: ຫຼວງພຣະບາງ, Laos

آبشار هوانگ سی را در نقشه کارناوال بیابید


آبشار هوانگ سی

Rakesh Devalapally

دیدنی های اطراف آبشار هوانگ سی

اطراف آبشار هوانگ سو جوی روستایی دارد و تقریبا بکر است پیشنهاد می کنیم در سفرتان به سوی آبشار هوانگ سی ار دیگر دیدنی های منطقه نیز استفاده کنید، مکان هایی مثل:

غار پاک او (Pak Ou Cave)
جنگل ترک (Jungle Trek)
مزارع کشت برنج (Rice Cultivation)

غار پاک او

غار پاک او

 جنگل ترک

جنگل ترک

مزارع کشت برنج 

مزارع کشت برنج

توصیه کارناوال

در این بخش پیشنهادات، اطلاعات و توصیه هایی برای شما عزیزان که قصد  بازدید از آبشار را دارید داریم:
- اگر بخواهید برای فرزندانتان کالسکه یا روروک اجازه کنید از قسمت ورودی این مجموعه می توانید این کار را انجام دهید که هزینه ای حدود 12 یورو (حدود 50 هزار تومان) هزینه خواهد داشت.
- اگر آرام حرکت کنید حدود 15 دقیقه پیاده روی لازم است تا به آبشار برسید.
- گاهی دست فروشان صنایع دستی یا نوشیدنی را برای فروش به گردشگران به اطراف آبشار می آورند.
در نهایت این که حتما به فصل سفرتان توجه کرده و مجهز به دیدار این آبشار بروید.
با کلیک روی لینک های زیر می توانید با دیگر آبشارهای فوق العاده ی ایران و جهان آشنا شوید:

آبشار لونک
آبشار نیاگارا
آبشار آنجل

آبشار هوانگ سی

سخن آخر

از کشور لائوس چه می دانید؟
آیا علاقمند هستید که به این کشور سفر کرده و از نزدیک با دیدنی های آن آشنا شوید؟
نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.